Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vraagje over mijn rose kaketoe's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vraagje over mijn rose kaketoe's
mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-02-27 - 16:05:37 send message to mila86

mijn rose man die knaagt alles stuk dan mag dat wel van mijn maar hij heeft nu het nachhokje vermoordshocked 8O, de takken doet ie niks mee??? hij zit regelmatig in het blok beschremd zijn popje heel erg...wat kan ik nog doen dat ie de rest van het nachthokje vermoord???
ik denk dat hij de lente in zijn kop heeft(hoop ik)
wie weet of hij hiermee ophoud of kan ik mijn hokje als verloren beschouwen??
het maakt me weining uit heb er nog wel nachthokjes. maar vind het wel vervelend...

groetjes.
mila


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-02-27 - 17:41:19 send message to sylvain

hallo,
aan dat slopen kan je helemaal niks doen denk ik


XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-02-27 - 18:00:16 send message to XjosX

Bij al mijn volières heb ik de draad(gaas) aan de binnenkant van het kader gehangen. Zo kunnen ze dit al niet stukbijten. Ik zou zeggen, geef ze wilgentakken, maar ik lees dat dit niet helpt, raar?!
Ik denk ook niet dat een houten volière geschikt is voor zo'n vogels.
mvg Nils


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-02-27 - 19:35:23 send message to sylvain

mijn voliere bestaat uit metaal krijgen ze niet stuk het enige dat ze bij mij slopen zijn hun zitstokken
mvg


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-02-27 - 20:16:36 send message to mila86

het nachthokje hang in een aluminuim voliere het is geen houten voliere dat zou niet best zijn...

misschien weer wat verse wilgen halen maar die wil hij niet slopen,

anders er 1 laten bouwen van trespa ofzo...
anders zitten ze maar zonder nachthokje gaan ze maar in het blok als ze het koud hebben.
ik weet het anders ook niet misschien iemand anders een idee???


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-02-27 - 20:33:31 send message to Max.Weijers

Mischien hebben ze jongen of eieren?


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-02-27 - 20:38:59 send message to marie rose

mischien voliere draad tegen het nachthok zetten, de binnenkant ook zodat hij niet meer aan het hout kan knagen.of een nachthok maken van bruinzeel, krijgen ze niet zo vlug kapot


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2009-02-27 - 20:43:37 send message to P.Rooth

Hallo
Heb ook rose's en ook bij mij slopen ze veel .
Hout slopen doen ze ook voor d'r snavel zover ik weet en als ze het nachthok slopen laat ze dit nu doen en ga ze niet onnodig storen door een nieuw hok te maken het voorjaar komt eraan en na het broedseizoen kunt u maatregelen nemen om een iets steviger nachthok te fabriceren .

Zolang ze niet kunnen ontsnappen laten gaan

Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2009-02-27 - 20:47:57 send message to P.Rooth

Marie Rose

U bedoeld met bruinzeel het betonplex dacht ik

Krijgen ze bij mij ook stuk m.n. kan de man net zolang doorschrapen tot die een beginnetje heeft en dan komt het grotere werk .
Slopen ja dat kunnen ze en dat demostreen ze maar wat graag
wink ;)
Paul


roberto
Website Member
Posts :9

Website Member
2009-02-28 - 11:17:43 send message to roberto

ik gebruik als nestkast een oude melkbus ,en voor de zitstokken gebruik ik steigerpijp die gaan langer mee . als ik het zo lees zijn jouw rose kaketoe`s in broedstemming en gaan ze bij jouw eerdaags leggen dus deze maatregelen kun je beter volgend seizoen toepassen.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-02-28 - 14:06:39 send message to Max.Weijers

In het loro parqu doen ze het broedblok aan de buitenkant van de volière plaatsen en alleen het invlieggad vrij houden.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2009-02-28 - 14:49:57 send message to rupicola

Er zijn diverse manieren te bedenken om een broedblok zoveel mogelijk 'knaagvrij' te houden, maar hoe we het ook wenden of keren;
Knagen is een volstrekt natuurlijk gedrag van vele soorten papegaaiachtigen.

Dit gedrag moeten dit soort vogels dan ook naar believen kunnen uitvoeren.

Te denken valt aan het verstrekken van knaaghout, sloopkistjes, takken, twijgen e.d.

Als bepaalde vogels het met name op nestblokken hebben voorzien bestaat de optie om ze af en toe een sloopkistje van goedkoop hout aan te bieden en daarnaast een 'beveiligd' blok op te hangen.

Trespa of een andere stevige houtsoort al dan niet in combinatie met bijvoorbeeld metalen hoeklijn bevorderd de gemiddelde levensduur van het betreffende blok.

Zeer zware en dikwandige natuurblokken vormen eveneens een behoorlijke, maar toch wat duurdere optie. Ook hier kan weer de combinatie worden gemaakt met 'sloophout', waardoor het natuurblok enigszins ontzien zou kunnen worden.

Uiteindelijk zal vrijwel elk blok eens in de zoveel tijd aan vervanging toe zijn.

Degenen die zich blijvend storen of zelfs ergeren aan het knaaggedrag van papegaaien kunnen welicht beter een andere soort overwegen.


Succes!


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2009-02-28 - 15:22:16 send message to suk

ik gebruik als broedblok een stam van Amerikaans eiken hout.

dit is vrij hard en gaat aardig lang mee.

sebastiaan


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-02-28 - 16:44:28 send message to wiechmann

ik gebruik pvc en leg daar in oktober paar dikke stamen in en die maken ze helemaal fijn en gooien het dan uit het blok en als het blok bijna leeg is weet ik er komen nu eitjes en tot nu toe is dit al 4 jaar het geval nu ook weer.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-02-28 - 17:50:28 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik maak om de 1 of 2 jaar een nieuw broedblok voor de meeste vogels.

een blok voor rosees kost een 10 euro aan materiaal en een beetje tijd om te maken.

de vogels mogen van mij voor die 10 euro best een tijdje plezier hebben en hun woning naar hun zin maken,zoveel vertier hebben ze in de meeste volieres nu ook weer niet dus waarom zou ik ze dat te ontnemenhappy :)

groeten rene


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2009-02-28 - 19:09:57 send message to mila86

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hoi Max.Weijers

ze hebben geen jongen of eieren heb van de week nog in het blok gekeken..

hoi Paul,

ik ga ze nu ook niet storen maar voor de winter een nachthok laten maken en dan als het weer koud wordt dan pas erin hangen...

hoi roberto,

ik hoop dat ze in broedstemming zijn ik denk het zelf ook.
ik heb gewoon een natuurblok voor ze en ik heb hier in de buurt iemand die natuurblokken voor weinig geld maakt dit blok hebben ze nu al 3jaar volgens de vorige eigenaar.

Hoi max,weijers.

ik hang mijn blokken nooit buiten een voliere vooral niet bij rose ander straks los vliegende roseshocked 8O.


ik ga ze nu niet storen pas na het broed seizoen...
is het normaal dat hij zijn pop zo beschremd hij doet het niet bij mij maar van de week was er iemand bij mij en toen beet hij zijn vrouw tot ze in het nachthok zat.

bedankt voor de tips
groetje



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede