Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Voorstelen: mijn kleine (nog erg lelijke) ara baby kuiken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Voorstelen: mijn kleine (nog erg lelijke) ara baby kuiken
Aurora
Website Member
Posts :13

Website Member
2008-09-14 - 11:52:47 send message to Aurora

Ik heb een blauw geel Ara koppel. Ik heb ze beiden (de pop maar kort) met de hand opgefokt. De vogels zijn ontzettend tam (voor mij voor onbekenden kunnen zeangry) Dit koppel heeft op 18 augustus een kuiken gekregen dat ik naar binnen heb gehaald omdat de moeder elke bodembedekking in de nestton weigert en het veel te koud is. Het is zo'n schatje! Hij staat in een nestkas op mijn slaapkamer en ik neem het regelmatig in bed (werkt ook goed bij couveuse kinderen). het groeit als kool en reageert steeds actiever op aanraking. Daat wordt het heerlijk rustig van.
Iedereen vindt het beest spuglelijk, maar ik ben helemaal verliefd. Heel jammer dat ik het niet kan houden, want het koppel bijt het kuiken kapot zodra ze de kans krijgen. het mannetje wordt al hysterisch als hij erbij is als ik het kuiken voed (maar die is erg jaloers). Hoe plaast ik hier een foto van dit schattige kuiken?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-09-14 - 15:28:05 send message to meyer

Als het echt zo lelijk is doe het dan maar nietlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


Ik doe dit via http://my.imageshack.us
maak de foto niet te groot.

Groeten Meyerwink ;)


Aurora
Website Member
Posts :13

Website Member
2008-09-15 - 18:52:36 send message to Aurora

[URL=http://img156.imageshack.us/my.php?image=gabbertje003rl5.jpg][/URL]

Mijn baby Ara (met mijn dochter)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-09-15 - 22:14:42 send message to meyer

De foto plaatsen is al gelukt zie ik wel. Ik wil niet zeiken hoor maar de foto is wel erg klein laugh :Dlaugh :D

Groeten Meyerwink ;)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-09-15 - 23:08:29 send message to Ton Koek


Zo al iets groter...


Aurora
Website Member
Posts :13

Website Member
2008-09-16 - 10:05:45 send message to Aurora

eeh? Hoe doen jullie dat? laugh :D
Maar goed, is het geen monsterlijk schattig kuikentje? (De dochter is erbij voor het contrast)
Lelijk in de pamper, mooi in de camperwink ;)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-09-16 - 17:53:31 send message to molineti

quote
koppel heeft op 18 augustus een kuiken gekregen dat ik naar binnen heb gehaald omdat de moeder elke bodembedekking in de nestton weigert en het veel te koud is. Het is zo'n schatje! Hij staat in een nestkas op mijn slaapkamer en ik neem het regelmatig in bed


Leuk dat ze jongen hebben gekregenhappy :)

Uit het nest halen was niet nodig geweest,de temperatuur is niet verkeerd en de oudervogels houden het jong wel warm.

De manier waarop het jong nu verzorgt wordt lijkt mij niet ideaal.

Zulke kale jonge vogels hebben een goede warmtekast nodig met een constante temperatuur,rust,goede voeding en reinheid.

Groeten Rene


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-09-16 - 20:44:05 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ons oplossing voor (eenmalig) grootbrengen van een door de ouders in de steek gelaten jong: een rode (infrarood) lamp middels een touw aan een spijkertje, vogel in bak er onder, thermometer erbij, en bij elke voeding (en soms wat vaker) de temperatuur controleren en afhankelijk daarvan de lamp iets hoger of lager ophangen door het touwtje in te korten of te verlengen. Is wat primitief, maar heeft goed resultaat gegeven. Let wel, dit was tijdens de zomer, en op een zolder, waar geen ramen open gingen en de temperatuur relatief gemakkelijk constant te houden was.

Veel mooier zou zijn als de ouders hem weer accepteren. Ze kunnen hem zonder problemen warm houden.


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2008-09-17 - 08:18:23 send message to gizmoken

ja, dat is juist, een aangepaste temperatuur in een 'couveuse' en aangepaste voeding.
Ze hebben die warmte nodig voor het verteren van het eten en ook voor te groeien


Aurora
Website Member
Posts :13

Website Member
2008-09-17 - 12:19:34 send message to Aurora

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Natuurlijk heb ik er een wartelamp bovengehangen (dat bedoelde ik met nestkas) het staat in een grote kast en ik houd de temperatuur contstant op 37 graden. De nestton is van metaal en de pop gooide structureel de bodembedekking eruit. Dus het kuiken werd alleen van bovenaf verwarmd en lag op het koude metaal. Het kuiken lag te rillen, en het groeide niet goed genoeg. Ik had dus niet zoveel keuze. Het komend jaar ga ik de nestton ook aanpassen en isoleren aan de buitenkant.
Ik heb overigens nog geprobeerd het kuiken weer bij de ouders te zetten, en kon nog maar net voorkomen dat "pappa" zijn kop erafbeet!


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2008-09-17 - 13:48:29 send message to gizmoken

ja, als de ouders er niet voor zorgen heb je natuurlijk geen andere keuze dan hem zelf groot te brengen, mss doen ze het de volgende keer wel happy :)
Nog veel succes met de kleine, je zal er nog veel plezier aan beleven happy :)


Aurora
Website Member
Posts :13

Website Member
2008-09-17 - 16:02:08 send message to Aurora

Quote: Zulke kale jonge vogels hebben een goede warmtekast nodig met een constante temperatuur,rust,goede voeding en reinheid.

Ik haal hem er heel soms uit hoor, ik begrijp ook wel dat het kuikentje vooral moet slapen. Hij doet het overigens voortreffelijk, gewicht is verdubbeld en hij zit al vol pluisveertjes.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-09-17 - 17:11:37 send message to johanblok

Aha, een metalen onderkant is niet erg handig...


Aurora
Website Member
Posts :13

Website Member
2008-09-20 - 13:13:28 send message to Aurora

Ik had ook helemaal geen eieren verwacht laugh :D
Ik vul de ton nu wel steeds met houtsnippers, in de hoop dat ze bij het volgende nest niet weer zo'n feng Shui aanval krijgt en alles er weer uitlazert.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede