Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : voliere
laurens1
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-09-12 - 19:31:28 send message to laurens1

hallo,

ik ben bezig met een voliere van 25m bij 15m, waarvan de zijkanten gemaakt zijn van verzinkt gaas, de bovenkant (op het hoogste punt 6,50 meter) word net overheen getrokken, welke voliere vogels zouden eventueel er in kunnen, er zitten al diverse eenden in.

mvg laurens


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-09-13 - 19:44:47 send message to chrislaevers

Hallo Laurens,

Eenden zijn een beetje zoals kippen... na verloop van tijd is de bodem van je 'volière' kaal en bij regenval zeer modderig. Eenden zoals kippen poepen en ik zie niet direct welke volièrevogel daar bij zou kunnen. Zeker niet om te kweken daar jonge vogeltjes uitvliegen en soms op de grond terechtkomen en een eend zou daar wel eens komaf mee proberen te maken. Ook kunnen de eenden omwille van hun grootte een bron zijn van stress voor kleinere, vliegende vogels. Aan welke volièrevogels had je zo een beetje gedacht?

Christine.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-09-13 - 20:15:54 send message to meyer


We hebben het hier over een voliére van 375 vierkante meter opervlak. Ik denk dat hier een paar eenden geen kwaad kunnen.Een kennis van mij heeft een soortgelijke voliére en heeft daar eigelijk van alles wat in zitten wat winterhard is zoals spreeuwsoorten,nachtegalen, wildzang en verschillende soorten tropen.De voliére is rijkelijk bepland met bomen en struiken. Doordat de vogels elkaar makkelijk kunnen ontwijken gaat de kweek vanzelf.Wat wel een probleem kan zijn is dat je niet alle nesten kunt terug vinden en daardoor ook niet alles kunt ringen. Ook heeft hij in het midden een tuinhuis staan waarin de vogels gevoerd worden en evt uit de wind kunnen zitten,maar de meeste blijven gewoon in dichte struiken zoals coniferen zitten.

Succes met het aankleden van je voliére.

Groeten Meyerwink ;)


laurens1
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-09-15 - 17:00:11 send message to laurens1

hallo,

bedankt voor uw bericht, ik wil sowieso een koppel 3kleurglans spreeuwen, er kompt ook een koppel euro kivieten in. ik zou graag wat grote parkietensoorten houden, bijv halsband wales, baraband . maar nu mijn vraag.. zouden die niet door mijn net knagen,

mvg laurens


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2008-09-15 - 18:22:47 send message to Tenzi

Het risico dat parkieten door het net heen knagen is heel groot. Ik zou het er niet op wagen.


laurens1
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-09-15 - 18:43:57 send message to laurens1

er zijn tog wel soorten die niet door net heenknagen?


laurens1
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-09-15 - 19:16:43 send message to laurens1

pruimkoppel dan?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-09-15 - 20:17:39 send message to johanblok

Elke parkiet kan door het net heen knagen, princes wales of pruimenkoppen zullen het vergeleken met veel soorten waarschijnlijk het minst snel doen. Maar ook dan is er een grote kans dat het op een zekere dag raak is.


Cis DC
Website Member
Posts :19

Website Member
2008-09-15 - 20:47:50 send message to Cis DC

Hallo Laurens

Wat denk je van enkele koppels wilde duiven,bronsvleugels of goenvleugels bijvoorbeeld of andere winterharde soorten.


laurens1
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-09-18 - 16:28:53 send message to laurens1

er komt een gazen volière van 10 bij 4 binnen in dus probleem is opgelost. welke grote parkiet is een aanrader?


laurens1
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-09-18 - 16:30:08 send message to laurens1

groenvleugelduiven komen er hoop ik ook,


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-09-18 - 19:51:31 send message to wings

Hallo Laurens,
Wat denk je van een mooi koppel koningsparkieten.
Succes gewenst.
gr Jan


laurens1
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-09-20 - 19:40:41 send message to laurens1

roodvleugels is nog iets te duur voor mij,


Kieba
Website Member
Posts :67

Website Member
2008-09-20 - 22:57:06 send message to Kieba

Eenden zijn geweldig maar hou er ook rekening mee dat eenden ontzettend stinken en je volière echt smerig maken. Je zal het water in je volière regelmatig moeten verschonen want het stilstaande water is een poel van bacterie.


laurens1
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-09-21 - 11:39:49 send message to laurens1

ik hou al 4 jaar siereenden, een kleiner soort kan wel, er kompt ook een koppel steltkluten in


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2008-09-21 - 13:49:31 send message to vandervliet

Swi8ften, eleganten ed. Daar kan je ook vogels met een NORMALE snavel bijzetten. Dan heb je dus mooitjes en lillekers!happy :)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 203 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede