Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nachthok Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nachthok
Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-05-08 - 01:00:49 send message to Pastis

Heeft het zin om een nachthok haaks ten opzichte van de vlucht te bouwen?? En is een nachthok eigenlijk wel een vereiste als de voliere volledig overdekt??


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-05-08 - 01:25:03 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Heeft het zin om een nachthok haaks ten opzichte van de vlucht te bouwen?? En is een nachthok eigenlijk wel een vereiste als de voliere volledig overdekt??
Het maakt niet echt uit waar en hoe het nachthok is geplaats. En tja, een nachthok is geen verplichte eis maar wel zo makkelijk. Belangrijk is dat de vogels volledig uit de wind kunnen zitten en indien nodig verwarmt! Een afgedichte hoek in de volière is technisch gezien dus al genoeg!

Aanvullend wil ik nog vermelden dat een nachthok ook zorgt voor een stuk veiligheid. Ik heb bijv. een nachtverblijf met een voorportaal. ik kan hier de buitendeur achter mij sluiten en dan zonder probleem het nachtgedeelte of de volière instappen zonder dat mijn vogels kunnen ontsnappen! Tijdens de werkzaamheden in de verblijven sta ik zelf ook lekkker droog en uit de wind. Ik kan hiervandaan het nest eventueel inspecteren (heb geen kweek koppel momenteel).
En zoals Karel hieronder al aangeeft is het ook een veilige haven tijdens kleine ruzietjes onder de vogels of als er bezoekers komen en de vogels geen zin hebben om bekeken te worden.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-08 - 10:17:47 send message to Karel

Daar sluit ik me volledig bij aan.
Een bijkomend voordeel van een nachthok kan nog zijn, dat vogels elkaar uit de weg kunnen, bij kleine ruzies.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede