Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > opvoeden en eten van een blauwgele ara ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : opvoeden en eten van een blauwgele ara ?
rango
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-06-18 - 12:18:09 send message to rango

goeiedag mensen

ik heb een blauwgele ara van 16 weken oud genaamd ringo
het is de eerste papegaai die we hebben heb er twee jaar over gedaan om hem tehalen is altijd een droom geweest maar ja kan wel aan zon dier beginnen maar wilde wel weten waar ik aan begon heb veel gelezen veel mensen gesproken en uiteindelijk onze ringo met 8 weken gehaald
ringo kwam dus met 8 weken we moesten hem voeren met een spuit met pap
dit ging drie weken goed toen ging ringo overgeven ik weet het mensen weer zon leek die daar aan begin de verkoper heeft me ringo laten voeren in de winkel en dat ging goed de problemem kwamen later na 3 weken ringo ging overgeven waarop ik contact heb opgenomen met bastiaanse die was bang voor ppd of ksa deze zeikte schijnt vele namen tehebben maar goed er was dus pap in de longen gekomen en had een longonsteking en zijn maagklier was erg opgezet waardoor hij aan deze ziekte dacht maar na 4 weken terug gegaan en opnieuw foto`s laten maken en bastiaanse zei ziet er goed uit dus ging daar niet meer vanuit moets wel na de eerste keer dierenarts direct stoppen met de pap wat we dus gedaan hebben onder de 1000 gram schijn het zo jong niet goed tezijn alhoewel ik van meerdere nu hoor van dat maak niet uit nu weeg ringo 950 gram dus denk nie dat dat het probleem is hij ziet er verder gezond uit hij is levendig en brabbeld ik heb ringo toen hij 8 weken was gehaald in een curver box een grootte dit moest uiteindelijk zijn straf box worden dat als hij tehard gaat bijten of gaat gillen of iets doet wat wij niet willen dan moet hij hier 5 minuten in en daarna eruithalen dan opnieuw proberen nu lees ik vaak dat je beter kunt negeren als straffen maar ik als leek hoe moet hij dan snappen wat ik bedoel moet zegge dat hij het vrij wel help maar sinds eergisteren is ringo gaan bijten dit doet hij niet zo zeer naar mij maar meer naar kinderen ik zelf heb een zoontje van 5 die best druk is natuurlijk waarschuwen hem dat hij altijd rustig tegen hem moet doen maar ook hij blijf kind ringo doet best fel tegen hem ik probeer dan samen met ryan met ringo tegaan zitten en dan laat ik hem eerst tegen hem praten waarop hij dan eigenlijk al bijt nijgingen maak als hij alleen al tegen hem praat wij gebruiken dan nee dat dat niet mag als hij nie bijt wordt hij uiteraard beloond met een nootje en als hij de keer bijt eerste roep ik nee tweede keer gaat hij de bak in na 5 minuten eruit en dan weer proberen als hij nog keer bijt gaat hij 10 min de bak in dan probeer ik het opnieuw als hij dan bijt praat ik zelf met hem en doe even rustig met hem en zet hem daarna op zijn kooi in probeer dan ook in deze even zijn aandacht eraf tehalen van ryan (MIJN ZOONTJE) en zet hem op zijn kooi en probeer het dan vaak in de avond nog keer en doe dit het zelfde doe ik hier goed aan doe ik dat niet ik weet het nie bedoel kan hem moeilijk heel de dag om elk wisse wassie in die bak zetten lijk mij maar goed daar buiten doet ringo zelf met 16 weken zo oud is ringo nu hij nu slecht zelf eten omdat hij ziek was moest hij van de pap af en moest hij wat aan komen en moest hij zonnepitten eten zodat die maagklier zou verkleinen dat is wel gebeurd hij viel wel af maar nu geven ik hem olvarit en dat voer ik bij ik maak een bak met pellets en insectenvoer en eiwit en zonnepitten omdat dit beter was voor hem daarbuiten krijg hij elke dag fruitsalade die ik gewoon vers maak met wat eivoer en insecten voer erdoor ring doet inmiddels nie meer spuggen maar zelf eten ja zijn fruit salade en blijf redelijk op gewicht mensen meschien maak ik me tedruk kan ik ben ook erg geschrokken van het idee dat ik hem kwijt zou raken qau voeding ben ik bang dat hij weer af gaat vallen doe ik het goed met opvoeden van ringo waar doe je goed aan dit zijn eigenlijk de twee vragen dus waar doe ik goed aan hoop dat mensen advies kunnen geven ik moet wel zegge ik ben nu 4 dagen goed ziek geweest en is hij ook niet naar buiten geweest normaal gaat hij elke dag naar buiten kan het zijn dat hij daarom nu beetje boos is dat hij teweinig aandacht heeft gekregen kan dat ? ik weet het nie zit hij in de pubertijd zijn we al zo ver of wat alvast bedankt voor de mensen die reageren hoop dat het beetje duidelijk allemaal is lang verhaal dus moet lukken
gr chantal


esjo
Website Member
Posts :26

Website Member
2008-06-18 - 13:06:55 send message to esjo

Ik weet niet waar u uw ara gekocht heeft, maar vooral als de vogel zo jong al weggegaan is, zou wat begeleiding op zijn plek zijn geweest.
Ga naar een goede vogelarts voor zijn lichamelijke gesteldheid en schakel een gedragstherapeut in voor papegaaien om te leren hoe om te gaan met uw vogel. Het is een investering die makkelijk uitkan. Dit huisdier zal bij goede verzorging zeer oud kunnen worden en het is dan wel fijn als hij goed opgevoed is.
Veel succes !!!!!

Van uw verhaal kan ik niet zoveel volgen. Misschien wilt u dit verhaal aanpassen en er punten en hoofdletters in gebruiken. Elke keer als ik het probeer te lezen raak ik de weg kwijt.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2008-06-18 - 13:41:05 send message to theelepeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste,

Dit blijft een wilde! vogel en je moet gewoon accepteren dat je die niet gewoon vanalles kan afdwingen wat betreft gedrag. En deze vogel zit zeker niet in de 'puberteit' zoals jij dit noemt. 16 weken is nog zeer jong!!


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-06-18 - 19:36:32 send message to P.Rooth

gedrag begint op een pop te gelijken en gewoonlijk zijn die pinniger gelijk mensen

laugh :Dlaugh :D

Paul


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2008-06-19 - 21:17:03 send message to Antonia

Zoals ik je verhaal lees, weet ik waar je de ara gekocht hebt. Deze persoon weet veel van papegaaien maar het verhaal over "straffen met in de box stoppen" gaat mij wat ver. Je doet 'm eerst 5 min. erin, dan 10 min. en hij is pas 16 weken, waar is het end, wat als ie straks, over een jaartje of 4 gaat puberen.
De rede dat hij naar je kinderen uithaalt kan best zijn dat ie een persoon aan het kiezen is die hij als zijn maatje beschouwt. Dat is dus duidelijk niet je zoontje. Wel zou ik ze zoveel mogelijk met elkaar laten optrekken en de ara laten zien dat zowel hij als je zoon allebei even belangrijk zijn, een papegaai is immers net als een klein kind, behandel hem/ haar ook zo.

Veel succes


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-06-19 - 21:38:41 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Deze persoon weet veel van papegaaien maar het verhaal over "straffen met in de box stoppen" gaat mij wat ver. Je doet 'm eerst 5 min. erin, dan 10 min. en hij is pas 16 weken, waar is het end, wat als ie straks, over een jaartje of 4 gaat puberen.



Zo zie je maar weer dat meningen verschillenhappy :)in mijn ogen weet de verkoper niet veel van papagaaien,anders zou hij geen grote ara de huiskamer in verkopen,zeker niet op die leeftijd aan een onervaren persoon.

wat er gaat gebeuren als hij over een jaartje of vier gaat puberen ,kunnen we denk ik wel invullenwink ;)

quote
een papegaai is immers net als een klein kind, behandel hem/ haar ook zo.



Ik hoorde pas geleden een grappige term over het huisdier als een kind beschouwen; het verbambiseren van een huisdier.(amerikaans)

Ik ben misschien wat te nuchter in zulke zaken,maar zie gelukkig grote verschillen tussen mijn kinderen en mijn vogelshappy :)

groeten rene


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-06-19 - 21:45:37 send message to denegon

quote
maar zie gelukkig grote verschillen tussen mijn kinderen en mijn vogels



Ja die vogels van je schreeuwen harder he daarom heppie een drumstel aangeschaft voor je kids kunnen ze ook mooi herrie maken whahhahahahahhahhah happy :)
laugh :Drazz :pwink ;)happy :)


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2008-06-19 - 22:34:15 send message to Antonia

Denk dat mijn zoon meer herrie maakt dan mijn gaaien hoor razz :p
Mijn ara deed het met mijn opvoeding erg goed happy :)

Wat betreft de verkoper, heb je idd wel gelijk dat je zo'n jonge vogel niet verkoopt en door een onervaren iemand laat voeden, maar het ging mij even meer om het verhaal over het gedrag wink ;)


Mike763
Website Member
Posts :1

Website Member
2014-08-06 - 00:33:11 send message to Mike763

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede