marnic
Oud Lid
|
2004-05-18
-
17:25:01 |
|
Ik heb de discussie eveneens gevolgd en moet zeggen dat de bevindingen van Hawkeye tot zover zeer positief klinken.
Ben benieuwd hoe de (eind)conclusie over een week of 6 is, dus graag geregeld een update van de bevindingen, b.v.d.
|
smedinga
Website Member
|
2004-05-18
-
18:36:14 |
|
Ook ik keek belangstellend naar de mening van hawkeye, natuurlijk was ik zelf tevreden, ik vindt absoluut dat iedereen het eerst zelf moet proberen, voor mij is het een uitkomst
gr bert
|
JeroenBosch
Oud Lid
|
2004-05-18
-
19:35:06 |
|
Beste Karel,
Eucalyptus houdt alleen muggen op afstand en de luis en mijt. Vliegen houdt het niet tegen.
Ik heb verder ook geen ervaring met vleeseters maar ik wil wel even voor je informeren wat je hiervoor kan gebruiken.
Als ik een oplossing heb gevonden dan laat ik het even weten.
Groeten Jeroen
|
Karel
Website Member
|
2004-05-18
-
21:48:39 |
|
Fijn Jeroen, Dat stel ik zeer op prijs!
|
JeroenBosch
Oud Lid
|
2004-05-19
-
19:19:29 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
Beste Karel,
Ik heb even rondgevraagd wat je tegen vliegen kan gebruiken, en helaas is er vrijwel niks wat vliegen op afstand houdt, er is wel spul voor, maar niks wat onschadelijk is voor vogels.Al komt er geen schimmel vorming voor met LantroX, dus weinig kans op maden.
Als ik je nog ergens mee kan helpen, vraag het gerust.
Groeten Jeroen
|
DE MOTOR
Website Member
|
2004-05-19
-
22:01:41 |
|
veel mensen doen voor vliegen vapona strips in het vogelhok een kennis van mij gebruikt het ook maar zet ze helemaal open en laat ze 1 dag buiten staan en het werk goed bij hem.
|
JeroenBosch
Oud Lid
|
2004-05-19
-
22:23:35 |
|
Ik heb juist gehoord dat dit giftig is?
Groeten Jeroen
|
Karel
Website Member
|
2004-05-19
-
23:20:24 |
|
MOTOR Het gebruik van Vapona bij vogels is me bekend, maar dan niet tegen vliegen. Daarvoor moet je de strip langer laten staan/hangen en langer gebruik is voor de vogels niet helemaal zonder risico's. Evengoed bedankt voor het meedenken! Iedere tip is welkom.
|
Hawkeye_NL
Oud Lid
|
2004-05-20
-
13:52:04 |
|
a.s. Maandag beginnen ze bij mij thuis met de verbouwing voor een nieuwe keuken. Dit betekend dat ik heel erg veel troep in huis ga krijgen waardoor ik stop met mijn testjes met LantroX. Natuurlijk blijf ik het gebruiken in de kooi van mijn parkiet maar daar stopt het op dit moment bij mij mee.
Ik gebruik mijn beukensnippers in mijn volière tot deze verschoont dient te worden en dan ga ik ook buiten over op LantroX! Het enige wat ik nog als nadeel kan noemen is namelijk de aanschafprijs van het product maar daarvan denk ik dat mijn dieren dit gewoon waard zijn!
Met groet, Erwin
|
natasja
Website Member
|
2004-05-21
-
00:18:40 |
|
wat vliegen betreft en vogels heb ik geen idee wat giftig is .. maar misschien kan dit een tip zijn , al zal je zelf moeten informeren of het kwaad kan bij vogels. Voor paardenstallen bestaan er hele grote vierkante kleefstrips , speciaal voor gebruik bij dieren tegen vliegen , ze zijn in aanschaf niet zo duur en ze zijn geurloos , ik heb ze zelf ook gebruikt en het werkte erg goed ,je kan ze bestellen op www.paardendrogist.nl of www.agradi.nl , daar zal je waarschijnlijk ook meer informatie kunnen vinden of ze giftig zijn. p.s. de strips zijn ca. 15 cm bij 30 cm groot.
|
Karel
Website Member
|
2004-05-21
-
16:28:52 |
|
Bedankt Natasja! Ik heb de "manchetten" (want zo blijken ze te heten) direct besteld en ga ermee experimenteren. Ze zijn best prijzig (6,25 per 12) maar als ze goed werken ben ik een zeer gelukkig mens!
|
natasja
Website Member
|
2004-05-21
-
18:27:03 |
|
ze zijn wel behoorlijk prijzig maar ze gaan een zomer lang mee , niet zoals de normale "plakstrips" die uitdrogen na een paar dagen ,succes met proberen hopenlijk geeft het het gewenste resultaat.
|
Gert Jan
Website Member
|
2004-05-21
-
19:48:34 |
|
Karel, Aangezien ik in de nabijheid van varkensstallen woon heb ik ook behoorlijk overlast van vliegen. Ik heb persoonlijk heel veel plezier van de prosan vliegenval van conekro bv. ( www.conekro.nl/flash.htm ). Dit is een val geimporteerd uit Canada en is te verkrijgen bij ons in de buurt. Sinds ik deze in de buurt van huis heb staan hebben wij zeker 90% minder vliegen in huis. Ik ga er dus vanuit dat het bij een voliere met vleeseters ook goed zal werken. Een groot nadeel. Het is erg duur ( 150,- euro), maar ik heb er nog geen spijt van. groeten Gert Jan
|
Karel
Website Member
|
2004-05-22
-
14:48:40 |
|
GertJan, bedankt voor je tip. Ik ben direct op de site gaan kijken. Het principe spreekt me wel aan, vooral omdat de val buiten gebruikt wordt. De aanschafprijs is aanzienlijk, maar als dat eenmalig zou zijn, misschien geen probleem. Overigens moet er wel steeds nieuwe lokstof en Ammonium C in. Ik heb niet kunnen vinden hoe duur die stoffen zijn. Weet jij dat misschien? Groet, Hans
|
meyer
Website Member
|
2004-05-23
-
11:36:25 |
|
Wat ook goed helpt is een insektenstift, naam;INSECTIPPEN. Temana Nederland BV,Postbus 65,2410AB Bodegraven. Met deze stift zet je een streep op een ruit, en als een vlieg hier over loopt is het met hem gebeurd. Ik heb in mijn kooien stukjes kunststof aan een draadje hangen en met deze stift ingesmeerd,vliegen gaan hier makkelijk op zitten en dan is het weer gebeurd met de vlieg. Ik heb zelf papegaaien maar met insekteneters zou ik wel oppassen want deze vliegen zijn niet meer voor consumtie. Groeten Meyer
|