Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Pionus senilis Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pionus senilis
H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2008-03-28 - 19:49:12 send message to H.O.H.

Mijn vraag is, zijn er ook mensen die ervaring hebben met "argressie" van de man tegen de pop bij pionussen of specifiek de pionus senilis.
Heeft dit te maken met de broeddrift of kan ik dit ergens anders onder scharen?

Ik heb dit nog nooit meegemaakt met pionussen en hier ook nog nooit van gehoord.

Wie weet?


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2008-03-29 - 09:47:34 send message to H.O.H.

52 kijkers maar niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-03-29 - 10:01:22 send message to denegon

Ik heb zelf geen pionissen maar caiques en ik heb een man die tijdens de kweekperiode ook redelijk aresief is tegen de pop verder klikt het goed. Ik geef dit koppel een stuk minder kiemzaad en eivoer. ze krijgen wel genoeg fruit. dit scheelt aanzienlijk.
als de pop dadelijk eieren heeft dan zal dit koppel helemeel geen kiemzaad meer krijgen. ook zal het eivoer pas weer worden gegeven als de jongen zijn uitgekomen.
Ik hoop zo de man rustig te houden. Het ziet er voor als nog goed uit. nu wachten op de eieren.
Groetjes egon


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2008-03-29 - 10:34:01 send message to H.O.H.

Bij mij mag de pop niet meer op stok komen in het binnenhok. Deze zit dus op de grond en te wachten tot de kust veilig is. Ik heb echt het idee dat het niet klikt aangezien ik dit nog nooit heb meegemaakt en pionussen eigenlijk bekend staan als "vredelievende" vogels.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-03-29 - 10:43:09 send message to meyer

quote
52 kijkers maar niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?


Je moet geen antwoorden gaan afdwingen, hierdoor krijg je alleen onzin antwoorden.
Wacht gewoon af tot er iemand met ervaring jou vraag gaat lezen en jou een antwoord wil geven.

Groeten Meyerwink ;)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-03-29 - 12:43:37 send message to denegon

quote
Ik heb echt het idee dat het niet klikt aangezien ik dit nog nooit heb meegemaakt en pionussen eigenlijk bekend staan als "vredelievende" vogels.



Vaak is je eigen gevoel het beste en als je denkt dat het niet klikt dan zou ik ze uit elkaar halen en een andere pop of man zien aan te komen.
Proberen een koppel te vormen en dan de andere vogel verkopen misschien accedeert het met een andere partner wel.
suc6 egon


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2008-03-31 - 14:53:09 send message to ferry1

hoi ik heb zelf een koppel pionus menstruus ik heb ook wel eens agressie waar genomen waarbij de man met de vleugels iets wijder over de stok heen en weer gaat lopen. als het ware zijn plaatsje te laten zien. ook ging hij daarbij de pop achterna als die in de buurt kwam maar verder niks ernstigs ik heb ze ook nooit uit elkaar hoeven te halen.


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2008-03-31 - 16:04:47 send message to kvhooff

Kweeksucces hangt bij papegaaiachtigen sterk af of het koppel klikt. Soms is het gewoon een geval dat van beide vogels de biologisch klok niet gelijk loopt. Het resultaat hiervan kan varieeren van desinteresse tot aggressie.

Mijn methode:
Ik koop 3 mannen en 1 pop. Ik laat de pop zelf kiezen. Het teveel aan mannen verkoop ik later weer of ik hou er één aan als reserve vogel,
maar dan moet hij wel heel mooi zijn.

Kees


dasc
Website Member
Posts :44

Website Member
2008-03-31 - 18:25:49 send message to dasc

Doet de man dit altijd of enkel als jij in de buurt bent? Vaak is het een teken van broedsheid en doet hij dit enkel als de verzorger in de buurt is. Indien hij dit altijd doet, oppassen dat je pop niet verhongert.


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2008-03-31 - 18:31:27 send message to H.O.H.

Bedankt voor de reacties. De man doet dit altijd. Ook wanneer ik niet in de buurt ben. Ze zitten nog niet zo lang bij elkaar dus ik heb het idee dat de man de pop niet accepteerd. Ik heb ze nu in twee kooien naast elkaar gezet om ze wat langer aan elkaar te laten wennen zonder dat ze elkaar kunnen verwonden of laten verhongeren. Ik hoop dat het hierdoor beter gaat.


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-03-31 - 18:31:44 send message to Papegaaienboer

Ik denk dat Dasc wel eens gelijk kan hebben.
Ik heb bij een cursus van stichting papegaaienhulp ooit iets heel interessants geleerd namelijk dat er sprake kan zijn van misplaatste agressie, de eigenaar denkt dan dat het niet klikt bij een koppel omdat de man steeds de pop aanvalt maar eigenlijk wil de man de eigenaar aanvallen maar omdat hij daar niet bij kan vanwege het gaas reageert hij zich af op zijn pop.
Dit kan ook gebeuren bij goed klikkende koppels al weet ik natuurlijk niet of dit in jouw geval zo is, dat moet je zien.


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-03-31 - 18:32:48 send message to Papegaaienboer

Oh, we zaten synchroon te typen, dat klinkt niet alsof het goed klikt nee.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2008-04-01 - 16:35:23 send message to henkdelaat

PAPEGAAIENBOER

Wat jij zegt is waar dit gebeurd vaak met amazones,mijn koppels doen hetzelfde altijd wil de man mij aanvallen,ziet mij waarschijnlijk als
concurent,als de pop broeds is of eiéren heeft kan ik de kooi niet in want dan valt hij mij gelijk aan.
Dit is in mijn optiek een heel goed teken want zij hebben elk jaar 2 nesten van 3 jongen.


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-04-01 - 17:35:55 send message to Papegaaienboer

Klopt ik heb het ook met enkele koppels amazones maar ook met een koppel grijzen. Als ze je niet zien zijn ze onafscheidelijk totdat hij mij ziet of hoort dan duikt hij bovenop haar (al heeft ze inmiddels wel geleerd zich uit de voeten te maken als ik eraan kom).



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede