Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Afscheid Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-11-21 - 15:00:12

Meetings kunnen idd heel goed werken aan onderlinge acceptatie, 10-11 jl. hadden wij een lorimeeting hier in Erp. Er waren 75 mensen aanwezig.

Door tijdens zo'n meeting met elkaar te praten krijg je toch een betere verstandhouding.

Als je alleen via het internet contact hebt kun je zelfs met de beste vrienden ruzie krijgen omdat het geschreven woord vaak negatiever wordt vertaald in tekst dan dat de waarheid rechtstreeks wordt verteld.

Eigenlijk is dit logisch omdat wij mensen meer gebaren etc gebruiken dan we wellicht beseffen zodat het vaak toch heel anders overkomt.

Niettermin als iemand niet meer wil reageren moet je dit ook accepteren. Henk het gaat je goed.
Gert



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-11-21 - 15:41:16

Gert,


je hebt helemaal gelijk. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat 70% van onze communicatie gaat via lichaamstaal en maar 30% via taal.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2007-11-21 - 15:56:48

Henk, jammer dat je het forum verlaat, aan de andere kant een goed besluit als je er geen plezier meer aan beleeft.

Een meeting is inderdaad wel een aardig idee. Ik zal deze week daar eens een nieuw onderwerp over starten, om eens te kijken hoe dit aan te pakken.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-21 - 17:39:15

Ik wil ik wil.... happy :)

Henk, denk er nog eens over na zoveel reacties...


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-11-21 - 17:44:27

quote
Niettemin als iemand niet meer wil reageren moet je dit ook accepteren.


Het gaat niet alleen om Henk, ik vind dat iedereen zonder uitzondering zich hier zou moeten thuisvoelen.

Mag ik een voorzetje geven voor een lokatie geven?
Avifauna heeft voor een ieder wat wils,

mvg Frank


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-11-21 - 18:13:34

Gevoel voor drama heeft die Henk wel happy :).
Vind het een beetje de weg van de minste weerstand maargoed, het zij zo.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2007-11-21 - 18:22:32

Hallo allemaal

Ik kan wel een beetje meevoelen met Henk.
Een forum is een hele goede manier om je kennis te vergroten alleen is het zo jammer dat er bij ieder forum een aantal mensen zijn die menen dat hun mening de enige ware is ( moet wel toegeven dat dat op dit forum me erg meevalt ).
Hufters heb je overal en vooral internet is een goede uitlaatklep voor diegene , die een discussie meestal alleen via forums kan voeren.
Henk ik vind je besluit dan ook erg jammer.
We zullen je missen.

M.v.g. Rob


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-11-21 - 19:27:23

Ach joh Henk beetje kennende van forum,die reageert over een maandje weerwink ;)


patrickprincen
Website Member
Posts :86

Website Member
2007-11-21 - 20:41:57

Het is inderdaad niet iedereen gegeven om het gene dat hij wil overbrengen op een dusdanige manier op te schrijven dat het geen verkeerde reacties oproept.
Communicatie via een forum is nooit volledig. Zoals al eerder gezegd, de meeste communicatie tussen twee mensen vindt non-verbaal plaats. Gezichtuitdrukkingen, gebaren, volume van de stem etc. bepalen in grote mate hoe een boodschap overkomt. Dit alles ontbreekt op een forum, daarom is het erg verstandig om kritische reacties niet meteen te versturen. Wacht er even mee. Lees het later nog eens door en denk bij jezelf hoe het over komt bij de tegenpartij.
Ik zelf ben nog niet zo lang actief op dit forum, omdat ik nog niet zo heel lang met de vogelhobby bezig ben. (Heb jarenlang sierduiven gehad) Nadat ik mezelf een beetje verdiept heb in deze materie heb ik besloten om enkele koppels Pyrrhura's en brotogerissen aan te schaffen. JUIST DIT FORUM helpt en heeft mij enorm geholpen met mijn nieuwe hobby!
Ik vind het dan ook erg jammer als mensen met veel kennis en ervaring afhaken vanwege communicatie problemen. Niet alleen hier op dit forum, maar ook in de maatschappij gaat veel mis omdat mensen verkeerd met elkaar omgaan. Dat zal altijd wel zo blijven. Toch hoop ik dat niet alleen gekeken wordt naar negatieve reacties, kijk ook eens naar "collega's" die je dankbaar zijn vanwege de tips die je hen verschaft.

Zo nu stop ik er mee....ik lijk wel een dominee...........toch voel ik het zo...

p.s.
(Mijnkaketoes)ik ken je niet, toch hoop ik dat je in de toekomst nog eens reageert op een van mijn vragen.



danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-11-21 - 20:49:21

dat vind ik een goede tekst zo denk ik er ook overwink ;)


Laurenzo
Website Member
Posts :61

Website Member
2007-11-21 - 21:47:53

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Zoals ik al vaker gezegd heb; als iemand zich 'aangevallen' voelt laat hij zich dan tot de moderatoren richten!

Ik kijk natuurlijk ook mee met de berichten op het forum maar ik kan niet zeggen dat er echt over de schreef gegaan wordt.
Sommige discussies zijn iets heftiger.
Niet iedereen heeft de capaciteit om zo te schrijven dat het niet verkeerd kán vallen.
De ene opmerking lokt nu eenmaal de andere uit, zonder een verwijt te maken.

Om dan nu zo te reageren is in mijn ogen een beetje overdreven, maar goed zo voelt men zich soms.

Iedereen mag op vogelarena posten mits men zich aan het forum-reglement houdt. Dit wordt in mijn ogen niet stelselmatig overtreden.
Als ik namelijk elke opmerking waarvan ik zou kunnen verwachten dat er ooit iemand aanstoot aan zou kunnen gaan nemen of niet wenselijk acht censureer, is het ook niet goed.

Wees volwassen, laat ieder in zijn waarde en post zoals je zelf aangeschreven wilt worden. (kort samengevat)

Aangezien er niemand mij of Agabird benadert dat hij/zij onheus bejegend is geworden, moet ik concluderen dat het een storm in een glas water is!

Dit is een fase en gaat voorbij.

ParkietenPeter





Goh, wat doet onze Peter leuk... Ik postte onder mijn vorige nickname (L. Walraeevens) één posting (ja, één (1)) ik kreeg een reactie van PP.............) ochgottekes op een posting van "zebraonline" van 1 a 1.5 jaar geleden en ParkietjesPeter had er onmiddellijk zijn reactietje op klaar.

Is een moderator hier neutraal en onafhanklijk in zijn postings of zou hij dit niet moeten zijn??? Of wie meer post, meer mag zeggen/posten?
Maar ja, ik ben geen krombekker, zal het daar aan liggen, PP?
Voel je niets gefixeerd, de wereld draait ook door zonder jou/mij...


Laurenzo
Website Member
Posts :61

Website Member
2007-11-21 - 21:53:31

Sorry, een paar tikfoutjes, moest hersteld worden...


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-11-21 - 22:05:48

Tjonge dit is nu precies wat we bedoelen.
Dit is op de man spelen ipv op een eerlijke manier discusseren.
Kan je idd nog wel herinneren, dat was toch die reclame voor jezelf in de zweverige materie?
Probleem was volgens mij dan ook dat het niet ging om de discussie maar vanwege het simpele feit dat je het forum als reclame gebruikte voor een commerciele instelling.
Ja dan heeft een moderator de plicht om in te grijpen, want dat is ook het niet houden aan de spelregels,

mvg Frank


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-11-21 - 23:24:02

Jij wordt nooit vergeten vriend
Ja bedankt, het was te kort, dat vergeet ik niet
Iedereen hield van jou, dat stilt mijn verdriet

Je bent nu enkel nog herinnering
Zo is het leven, maar het had toch zin
Het is te gek om waar te zijn
Jouw vriendschap overheerst mijn pijn

Ik ben m'n grootste fan nu kwijtgeraakt
Wat ik nu ben, ja dat heb jij gemaakt
Nu is het echt koud zonder jou
Maar weet dat ik veel van je hou

Jij wordt nooit vergeten vriend
Ja bedankt, het was te kort, dat vergeet ik niet
Iedereen hield van jou, dat stilt mijn verdriet


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-11-21 - 23:49:15

laugh :D




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 112 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede