Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > prijzen van pruimekop mutaties Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



NTristan
Website Member
Posts :20

Website Member
2008-06-05 - 14:21:18 send message to NTristan

hallo,

vind zelf de opaline erg mooi dus een grijsgroene kanssplit gekocht (opaline vererft geslachtsgebonden). deze gepaard aan een wildkleur pop. deze pop legde(zonder te rapen of enig ander inmenging) 9 eieren en alle 9 bevrucht helaas kwamen er maar 8 uit 3 grijsgroene en 5 groene en helaas geen opaline's
ze zitten nu alle 8 op stok echt een schitterend gezicht (zal wel een keer een foto erbij doen)

weet je al of er een gele tussen zit?

mvg Niels

ps hoe plaats je een foto in een reactie?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-06-08 - 09:21:38 send message to denegon

hoihoi

mooi resultaat.
Bij mij geen gele helaas wel bij een koppel 3 jongen op stok en bij een ander koppel 4 jongen op stok.

Er is helaas een jong gesneuveld. waarschijnlijk snachts opgevlogen en ergens tegen aan geknald.
poot gebroken en ondersnavel gespleten en voor de helft weg. dus bij mij 7 jongen uit 2 koppels

Mijn andere koppel die geel zou vererven heeft niets gedaan de pop hiervan zit nu in de rui dus wordt het ook niet meer dit jaar.
ach wie weel volgend jaar.

groetjes egon





NTristan
Website Member
Posts :20

Website Member
2008-06-12 - 16:35:10 send message to NTristan

toch mooi resultaat zoals beloofd hier een foto van het koppel met jongen 3 x grijsgroen 5 x groen + de ouders (aan het gaas)



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2010-02-21 - 08:57:16 send message to dun grijzeroodstaart

quote
hallo

ik ben gister bij iemand geweest, die kweekt met de verschillende mutaties van pruimekoppen o.a. lutino
opaline
grijsgroen
cinnamon

de prijzen zijn als volgt
lutino 6000
opaline heb ik niet goed begrepen maar rond de 3000
grijsgroen 250
cinnamon hebben we het niet over gehad

groeten jeroen





ik neem aan dat de prijzen wel wat zijn gekeldert de afgelopen jaren maar rond welke prijzen moet je nu wel een beetje zitten ?

ik wil heel graag nog een koppeltje opzetten en dan de lutino met hoop ik een eigen jong van mezelf ..

gr


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2011-06-19 - 12:53:51 send message to theelepeltje

Is er al meer informatie over de lutino Pruimkoppen? Worden ze nu al meer gekweekt? Ik zie ze nog steeds niet veel beschikbaar.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2015-04-13 - 15:52:26 send message to marc1

Heb 2 lutinopoppen, een verkocht en een gehouden.
Dit jaar tegen mijn lutinopop een aangekochte splitman gezet 5 groene jongen....


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2015-04-13 - 15:53:04 send message to marc1

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

aantal jaren terug een splitman gekocht en uit een grove wildkleur de poppen en 3 kans spltten gekweekt, waar inmiddels 2 mannen split van zijn..gaat allemaal niet zo snel, de vogels zijn pas met 3 jaar kweekrijp en op kleur


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2015-04-13 - 20:36:24 send message to P.Rooth

Echte split lutino X lutino geeft 50% lutino mannen en poppen Marc1 het zou wel heel erg frappant zijn dat je alleen Wildkl zou kweken . Weet je intussen wat de geslachten zijn ?

Pruimekoppen kunnen trouwens best in het 2de jaar jongen voortbrengen , kweek zelf met 2 jarige vogels die nog niet op kleur zijn .

Paul


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2015-04-13 - 21:27:56 send message to marc1

De kweker van de aangekochte man blijft bij hoog en laag beweren dat de vogels split is...heb zelf idd ook heel sterk mijn twijfel, moetnde jongen nog laten sexen


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2015-04-13 - 21:46:47 send message to P.Rooth

Zou een unicum zijn Marc als je alleen 2 Wildkl mannen en 2 Wildkl poppen zou hebben , in vergelijkbare situatie nog niet meegemaakt met 4 jongen

Eerst ff sexen weet je in ieder geval of je echte split Mannen heb

Paul


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2015-04-14 - 21:29:11 send message to marc1

5 groene jongen Paul....ik heb hele sterke twijfels...


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-04-15 - 00:51:01 send message to Karel

Marc, de kans dat je 5 groene kweekt uit dit koppel is wel heel erg theoretisch, dus ik denk dat je twijfel meer dan terecht is, helaas.


edwin 81
Website Member
Posts :147

Website Member
2015-04-15 - 08:21:47 send message to edwin 81

alles kan ik heb dit jaar uit een stel 1-0 split opaline maal een opaline 5 jongen geen opaline erbij zou ook niet moeten kunnen maar vorig jaar had ik 3 mutanten dus is zeker een split man maar als je de man nog niet hebt bewezen zou ik ook mijn grote twijfels hebben


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2015-04-15 - 15:04:07 send message to marc1

We kijken het nog maar een jaar aan, de kweker waar ik de man heb gekocht heeft een tegenvoorstel gedaan, we gaan het maar even afwachten


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2015-04-15 - 21:01:17 send message to P.Rooth

Zal voor je duimen dat je wel een goede split heb en volgend jaar minimaal 5 lutino's
Als je maar duidelijke afspraken kan maken met de verkoper komt het vanzelf weer goed





Plaats een reactie



Er zijn in totaal 145 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede