Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > prijzen van pruimekop mutaties Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2008-02-26 - 14:26:19 send message to swanny

Ik vind het onverantwoord om al een blok te hangen bij een pruimekop van 1 jaar oud, dat is in mijn ogen broodkweken, maar dat is bijna relevant aan de mutatiekweek. Zo snel mogelijk, zoveel mogelijk kweken voor het geld. De kans op legnood bij zo'n jonge vogel is gewoon groot.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-02-26 - 19:06:03 send message to P.Rooth

Swanny u weet kennelijk niet waar u het over heeft .
Indien een pruimekop pop het in haar hooft haalt doordat ze in een perfecte conditie verkeert door de zorg die aan haar voeding en leefomgeving gegeven wodrt zal ze ook gaan leggen als er geen blok voorhanden is en dan ben je in de prijzen want de kans op legnood door kou is dan zeer groot en ik had het niet over mutanten die dit bij mij aan de leg gingen maar wildkleur .
Ik verstrek aan de meeste jonge vogels een broedblok om ze aan te laten wennen en vele zitten wel in zo'n blok en leggen geen eieren want dat hoeft van mij niet ik probeer ze een zo natuurlijk mogelijk gedrag te laten behouden en daar horen speelblokken bij .
Dat ik geen broodfokker ben staat voor mijzelf vast ik en ik weiger ook aan een wedloop mee te doen om zo veel mogelijk mutanten te kweken dat ik vorig jaar ook nakweek gekregen heb van tweejarige mannen kan eigenlijk niet volgens een goeroe uit het midden van het land .
Dat ik goede en forse vogels wil en kan kweken en niet van die miezerds die door broers en zussen en weer van hetzelfde is het afgelopen jaar weer gelukt .
Dat ik van 5 stel 20 jongen gekweekt heb is voor mij ook een teken dat ik goede kweekstellen heb en deze gelijk de minder goed presterende vogels vertroetel.
Swanny u weet tenslotte niet wie ik ben maar beticht mij niet van iets wat ik niet ben want dat pik ik niet , om te weten hoe ik met mijn vogels omga zou u eerst eens bij mij langs moeten komen voordat u zulke boude uitspraken doet .sad :(
Paul


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-03-01 - 12:18:19 send message to denegon

Twee van mijn koppels zijn nu in het blok aan het graven. het zijn de koppels die buiten zitten. de twee koppels die binnen zitten die doen nog niets. hopen dat er een gele uitkomt dat zou ik wel tof vinden.
bedankt voor de prijs indicatie groetjes egon


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-04-18 - 13:55:11 send message to denegon

Update ik heb nu bij 1 koppel 5 jongen en bij het andere koppel 3 jongen in kan nog niet zien welke kleur ze worden.
groetjes egon


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-04-18 - 13:55:11 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

sorry 1 keer te veel


jan vogelaar
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-04-20 - 14:33:02 send message to jan vogelaar

wat kost een koppel pruimekoppen wie kan mij dat vertellen




Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2008-04-20 - 14:40:20 send message to Ruben89

bij een broedrijp koppel wildkleur geringt en compleet moet u rekenen op minimaal 150 euro. en in t voorjaar 175. Dit kan per regio nogal verschillen denk ik, maar dit is hier in t noorden vrij normaal geloof ik.
jongen zijn goedkoper. ongeveer 90-100 p/koppel

mvg, ruben


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-04-20 - 15:33:30 send message to Wickingh

Hallo Egon,

gefeliciteerd man happy :) ,

mvg Frank


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-04-21 - 07:52:37 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
wat kost een koppel pruimekoppen wie kan mij dat vertellen

Een jonge wildkleur pruimekop die gesext is kost rond de 60 euro.
vriendelijke groet egon

PS thanks frank


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2008-04-29 - 19:34:32 send message to Picolet

Wat is een overgoten mutant?

Ruud


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-04-29 - 20:21:45 send message to P.Rooth

Hallo Ruud
Het woord overgoten zegt voldoende en zover ik weet is deze mutant is nog niet overdadig aanwezig dus behoorlijk prijzig .
De mij bekende is overgoten groen wat een gele vogel is die een groene aanslag heeft de vererving is recessief .
De poppen hebben een donkerder groene aanslag dan de mannen die soms bijna geel lijken te zijn wat bij de halsbandmutaties ook voorkomt dat de pop donkerder van kleur is dan de man waarbij het bij de gele halsband hier de mannen en poppen op te sexen zijn .
Paul


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2008-04-29 - 20:29:21 send message to Picolet

Ik keek op de advertentie's, welke is dan de overgoten. De overgoten heeft toch geen rode ogen en de cinnamon toch ook niet?

Ruud


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-04-29 - 20:47:59 send message to P.Rooth

Hallo Ruud
Ik weet niet welke adv u bedoelt maar zal ff zoeken .
Maar het klopt als een zwerende vinger de ogen van de overgoten groene zijn zwart en een cinnamon heeft rode ogen in het blok welke later donkerder worden gelijk bij de halsbandpar-kieten .
Kan dit mooi vertellen want ben zelf lichtelijk kleurenblind maar het verschil tussen een gele
( lutino ) en een overgoten groene was zelfs voor mij zichtbaar
Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-04-30 - 19:18:03 send message to P.Rooth

Hallo Egon
Al een jonge pruimekop met rode oogjes in het blok gevonden ?
Moet onderhand wel duidelijk zichtbaar zijn .

Ben zeer benieuwd

Paul


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-05-06 - 13:02:44 send message to denegon

Als ik een mutatitje kweek zal die zwarte ogen hebben want het zijn resesief gele vogels en niet de geslachtsgebonde versie. een lijkt er lichter te zijn dan de andere maar kan het van 3 al zeggen dat ze niet geel zijn.
Ik kijk aan het einde van de week eens goed maar het ziet er naar uit dat ze gewoon groen zijn.
Ach ja toch jonkies dat is al heel wat.
groetjes egon




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede