Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > prijzen van pruimekop mutaties Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-11 - 15:29:20 send message to Karel

quote
die test zijn berekend over 100 jongen dus dat betekend dat je zo maar een paar nesten kan krijgen dat er niks geen geel in zit maar dan weer een paar wel



Klopt! Goede aanvulling!happy :)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-09-12 - 07:35:26 send message to johanblok

Bedankt voor de uitleg; kennelijk weet ik er nog minder van dan ik al dacht wink ;)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-09-12 - 08:00:10 send message to denegon

quote
die test zijn berekend over 100 jongen dus dat betekend dat je zo maar een paar nesten kan krijgen dat er niks geen geel in zit maar dan weer een paar wel



Nou voor mij dan maar hopen dat ik er uit 3 koppel er een paar kweek. De man waar ik ze van heb gekocht zei dat die er 1 had gekweekt. wel had hij 10 jongen afgelopen jaar.

groetjes egon


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-12 - 13:53:23 send message to Karel

Dat is maar opvallend klein percentage.
Met hoeveel en welke koppels kweekte hij? Ook split x split? Of zaten er kanssplitten tussen?


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-09-12 - 14:43:01 send message to pietparkiet 10

en als je er eentje gekweekt heb plaats je hem toch wel hier op de site he want dan kunnen wij ook mee genieten


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-09-12 - 19:04:28 send message to denegon

het schijnen split vogels te zijn en geen klans splitten.
En ja als ik er ene kweek dan komt die bij mijn nieuwste aanwinst.
Maar dat duurt nog 6 mnd voordat de vogels gaan kweken ze krijgen begin februari het blok pas.
Nou hopen dat ze split zijn en dat er een paar gele uitkomen.
groetjes egon



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-09-12 - 21:49:48 send message to pietparkiet 10

ik hoop het voor je vind gele of lutino een van de weinige leuke mutatie s


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-09-13 - 07:57:54 send message to denegon

Ik heb de mutaties eens bekeken op een site maar buiten de bonte is de gele (lutino en zwart oog) de enige die wel mooi zijn ja. de rest vind ik een beedtje mat. weinig kleurverschil. de cinnamon is eigenlijk net iets lichter maar erg veel verschil. het zelfde met de opaline.
maar iedereen zijn eigen keus en smaak natuurlijk en dat is ook goed ook


b.muller
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-11-30 - 19:56:04 send message to b.muller

hallo
ik heb hier nog wat pryzen
grysgroene 250
cinnamonpop 250
cinnamonman 600
wildkleurman split cinnamon 300
grysgroenecinnamonpopop 750
grysgroencinnamonman 2000
pastel 750
overgoten 2000
split overgoten 650


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-12-02 - 20:29:02 send message to denegon

nuttig zoon lijstje dank je
groetjes egon


De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2007-12-15 - 12:22:38 send message to De Tol

Wat kweek je dan als je een wildkleur man tegen een lutino geslachtsgebonden pop zet

mvg


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-12-15 - 12:38:35 send message to denegon

Je krijgt dan wildkleur poppen en mannen en da mannen vererven deze lutino variant de poppen zijn gewoon wildkleur.
groetjes egon


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2007-12-17 - 17:29:11 send message to ej roelofs

hallo,ik heb gister een foto gezien van de lutino pruimkop,ben er helemaal weg van,wie kan me helpen welke split vogels ik moet aanschaffen om de lutino pruimkop te kweken
mvg erwin


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-12-18 - 15:56:57 send message to denegon

Volgens mij is de lutino (gele roodoog) een geslachtsgebonde vererving. dus als je een gele wilt kweken kan dat al met split man tegen wildkleur pop alleen dan is je gele vogel altijd een pop. wil je mannen kweken dan een lutino pop en een wildkleur man of lutino man en dat wordt prijzig.
groetjes egon


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2008-02-26 - 13:49:56 send message to P.Rooth

Hallo allemaal .
Ikzelf heb een isabel pop gekocht 2 jaar terug die volwassen was voor 1000 euro dus vind ik dat een gesexte jonge pop 500 mag kosten .
Een splitman ook 1000 euro zodat een gesexte isabel man ook 1000 mag kosten en een split 500
Een grijsgroene man nog niet op kleur van 2 jaar koste 500 geen probleem toch want had een masseltje met een overjarige grijsgroene man die 'slechts ' 600 moest kosten en er 50 af kreeg . zodat een gesexte man 250 mag kosten .
en omdat de poppen belangrijker zijn dan de mannen een gesexte pop 300 .
En u alleen ff te verwijzen naar de gesloten topic van rijzen de prijzen niet de pan uit even dit U betaald net als mij vaak een hoop geld voor vogels die u interresseren en u aanspreken dat de prijzen dan hoog zijn ALLAH maar geef uw nateeld dan niet voor een KRATS weg aan een 'bevrinde liefhebber ' b.v. want als u zelf iets moet kopen schiet de hand ook tot de elleboog de buidel in verkoop voor een prijs wat u redelijk vind en wandel als vriend en handel als vijand zo houd u allen een goede vriendschap ten alle tijden in stand .happy :)
Bont is een heel ander verhaal is bijna niet aan te komen en dan is de vraag of ze vererven prijzen zijn heel hoog .
Kortom een grijsgroene man mag 250 kosten
een grijsgroene pop mag 300 kosten
een isabel ( anders van kleur dan de cinnamon)
pop mag 500 kosten maar wel gesext en per stuk voor jonge vogels van 2007 .
Komen mensen na het kweekseizoen moeten ze niet vreemd kijken dat grijsgroen 150 tot 200 meer kosten en isabellen ook de helft meer en dan is afwachten hoe er gebroed wordt dit jaar want het zijn geen witte muizen .
Een goed stel heeft 3 jongen per jaar zijn het er meer heb je een heel erg goed stel .
Dan het punt wanneer broeden pruimekopjes , ikzelf heb poppen gehad die het eerste jaar al eieren legden , en tweejarige vogels die daadwerkelijk kweekten zodat als je een goed voor de vogels zorgt er in het tweede jaar al jongen kunnen zijn .
happy :)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede