Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > luchtbevochtiger ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : luchtbevochtiger ?
mezorro
Website Member
Posts :40

Website Member
2007-07-01 - 10:10:59 send message to mezorro

Ik overweeg om een luchtbevochtiger aan te schaffen om de vochtigheid op peil te houden, nu heb ik al wat rond gekeken en twijfel toch ivm het dagelijks/wekelijks reinigen en nieuwe filters ed.

wie kan mij wat adviseren ?
bij voorkeur een type welke zo weinig mogelijk onderhoud nodig is.

alvast dank!!

Menno


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-07-01 - 10:54:50 send message to pietparkiet 10

een emmer water neer zetten


mezorro
Website Member
Posts :40

Website Member
2007-07-01 - 11:38:17 send message to mezorro

ja, of om de 5 minuten met een waterpistool de voliere ingaan!!


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-07-01 - 11:48:28 send message to goulds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

een emmer water is goedkoopste alternatief,nog goedkoper en beter is emmer regenwater deze kan langer staan omdat deze niet zo gauw als kraanwater gaat stinken indien je deze niet wekelijks ververst,leg er wel een zeef of net over om eventueel uitgebroken vogels te behoeden van verdrinkingsdood.Een luchtpompje houd water ook langer vers (aquariumafdeling)

Mocht je een luchtbevochtiger kopen,hier kun je bepaalde olieen bijvoegen om frisse geur in ruimte te creeeren bv. eucalyptus.

grt


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-07-01 - 11:53:48 send message to Rogert

Een luchtbevochtiger die het water kookt en dan de ruimte in blaast geeft zoveel vocht dat je condensvorming krijgt met als gevolg schimmel op plaatsen waar je het niet wilt hebben.

Het klinkt raar, maar die emmer water hierboven zorgt er wel voor dat de lucht zoveel vocht op neemt als het kan. Alleen door het systeem wat te optimaliseren zou je er wel een ventilator boven moeten plaatsen.

Wat belangrijk is dat je de ruimte goed ventileerd, en je kan dmv een venta-airwacher je luchtvochtigheid optimaal verzadigen.

Er zijn al meerdere topics over dit onderwerp geweest, dus kijk een met behulp van de zoekfunkties of je wat meer kan vinden.


mezorro
Website Member
Posts :40

Website Member
2007-07-01 - 12:53:16 send message to mezorro

Ik zal de emmer eens proberen en dan eens kijken wat de hydrometer aangeeft.

ventilatie is aanwezig + lucht ionisator.

Ik zat zelf te denken aan een koudwater luchtbevochtiger, hier heb je wel enkele onderhoudsarme uitvoeringen van, maar deze zijn ook schreeuwend duur, dus eerst maar eens elke dag een emmer (heet ?) water neerzetten.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-07-01 - 14:07:42 send message to meyer

Je kunt in de emmer een staafverwarming hangen welke ook in aquariums gebruikt worden.
Deze zijn relatief goedkoop in aanschaf en
gemakkelijk te installeren in een emmer water.

succes.

Groeten Meyerwink ;)


mezorro
Website Member
Posts :40

Website Member
2007-07-02 - 14:14:04 send message to mezorro

Inmiddels via marktplaats een Boneco 2055 luchtbevochtiger gekocht, in de buurt en past in het budget.

werkt dmv koudwaterverdamping dmv platen, geen idee hoe en wat, maar dat zien we dan wel weer.
1 x per jaar schoonmaken volgens opgave fabrikant en verder elke dag vullen met schoon water.

PS de emmer water brengt het vochtgehalte hooguit 3 % omhoog, schiet niet echt op, ik denk dat de ruimte te groot is.
wel bedankt voor het meedenken !!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede