Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voeding jonge kraaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Jayjay
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-05-30 - 10:35:31 send message to Jayjay

Rob75; Veel plezier met 'je' kraai. ?

Maakt het niet erger dan het al is.
Als jij je eigen gang gaat waarom dan nog advies vragen. En rob dit zijn geen negatieve reacties.
Zeggen dat hij zijn gang moeten laten gaan, dat is pas negatief voor het vogeltje.
Ik las dat je een echte dierenliefhebber bent en wat je gedaan hebt is goed. Maar je kunt hem niet jaren houden.


Jootjuh22
Website Member
Posts :12

Website Member
2012-05-30 - 13:25:44 send message to Jootjuh22

@ Jay Jay and @ tropic ik denk ook wel dar ik wegblijf hier en zeker geen aanrader om advies te vragen als jullie ervan uit gaan dat ik roekeloos zon beestje meeneem zonder te denken dan zijn jullie betweters de situatie was nou eenmaal niet anders en denk dat vogelopvang hier niet zoveel aandacht en zorg kan bieden als ik ! Maar geloof dat jullie denken dat ik nog een kind ben die alles t ie vind zonder na te Denen meeneemt nou sorry maar aan mensen zoals jullie denken aan jezelf mijn kraai mag dagelijks buiten en wanneer ie geen zin meer heeft is ie binnen loslopend dus ik snap niet wat jullie zeggen!!!!!!!! @ Rob. Bedankt voor een beetje positieve feedback op deze super negatieve vogelforum. wink ;) Mvg


Jootjuh22
Website Member
Posts :12

Website Member
2012-05-30 - 13:35:03 send message to Jootjuh22


2012-05-30 - 08:44:14
Als je niet met de stroom meezwemt hoef je daarom nog geen betweter te zijn.
Had die kraai gebleven waar ze was, was ze ofwel nu "gelukkig" dood , ofwel een vrije "gelukkige" vogel in de natuur, maar zeker geen wild dier dat door de mens gemanipuleerd werd.
Trouwens, als je om advies vraagt, en je verdraagt niet dat er andere meningen zijn dan de uwe, vraag je ofwel beter geen advies, ofwel blijf je Weg




Dit is advies ??? Dacht van niet !!!!! Mening delen doe ik Niet met mensen als u !!! In plaats ervaringen te delen is het 1 en al gezeur erg jammer!! Je bent pas zielig als je gefokte beestjes gaat kopen!! Maar goed ik wist niet dat dit een preek forum was om frustraties af te reageren !!!




Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-05-30 - 14:07:59 send message to Ton Koek

quote
Maar goed ik wist niet dat dit een preek forum was om frustraties af te reageren !!!

Je maakt er zelf wel op die manier gebruik van. Gelukkig komen hier overwegend normale mensen. Doei.


Jootjuh22
Website Member
Posts :12

Website Member
2012-05-30 - 14:55:24 send message to Jootjuh22

Het is maar wat je normaal vind hè ?normale mensen zijn er niet!


rob75
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-05-30 - 14:59:44 send message to rob75

als iemand een advies vraagt, geef dat dan of houd je mond.
advies is altijd nog iets anders dan kritiek.

valt me op dat een clubje van vaste reageerders hier nog al een handje van heeft!sad :(


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-05-30 - 15:41:00 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Je bent pas zielig als je gefokte beestjes gaat kopen!!


Tja, dit is een forum van en vóór vogelliefhebbers, die voornamelijk bezig zijn met het kweken van (legaal gehouden) vogels. Het kopen en verkopen van zelf gefokte vogels is daar een zeer groot -zo niet het belangrijkste- onderdeel van.
Als je dat een "zielige" bezigheid vindt, dan hoor je op dit forum blijkbaar niet thuis.

Dat er hier door de meeste leden zeer kritisch wordt aangekeken tegen het illegaal uit de natuur halen van vogels is niet meer dan logisch.
De huidige wetgeving geeft ons veel ruimte om de vogels te houden die we willen houden. Een van de regels is echter dat we de vogels in de natuur met rust laten, hetgeen in veler ogen niet meer dan redelijk is!
Afgezien van de wettelijke voorschriften, vinden veel leden dat de vogels in de natuur.....in de natuur thuishoren: daar blijf je vanaf. Daar kunnen we allemaal van genieten.

Adviezen wat betreft het voeren en in leven houden van een zelf opgevangen nestjong, worden hier op het forum en in dit topic echter -in het belang van de vogel- ruimschoots gegeven. Daar kun je niet over klagen!

Vragen over het vervolgens in gevangenschap houden en zelfs kortwieken van een dergelijke vogel, kunnen echter niet op veel sympathie rekenen. Daarvoor zijn de meeste vogelliefhebbers tegelijkertijd ook teveel natúúrliefhebbers.

Als deze kritiek je niet bevalt, dan hoor je hier inderdaad wellicht om deze reden ook niet thuis.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-05-30 - 16:49:48 send message to Daniel

quote
als iemand een advies vraagt, geef dat dan of houd je mond.


Een probleem is dat soms mensen een advies krijgen dat ze niet willen horen en dan moeten ze in een keer hun mond houden. En zo werkt het echter niet, niet alleen op het forum, maar ook in het "echte" leven.

Het mooie van vogelarena is dat er veel verschillende opvattingen en ervaringen zijn en dat dit meestal erg goed gaat. Het zou maar erg saai worden indien we allemaal hetzelfde dachten.


Jootjuh22
Website Member
Posts :12

Website Member
2012-05-30 - 16:56:09 send message to Jootjuh22

Ik ben weg hier want nu gaat het over iets heel anders bedankt voor de mensen met advies !!! En sorry voor degene die zich hier zo ontzettend over kunnen opwinden !!! Ik word bozer van mensen die tamme kauwen fokken en verkopen,en papegaaien enzo want dat is pas zielig voor het beestje!!!!maar goed het beste allemaal ik kom hier noooooooit meer voor advies of zogenaamde KRITIEK zoals sommigen dat zo noemen !! Ik red me ook zonder dit !!!!maar wou het gewoon delen met mensen wie ook van vogels houden maar dat mag niet baten !!!


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-05-30 - 19:23:12 send message to medaar

amaai ze : ze vissen en kunnen nog niet?,,
ik lig krom van de ???.laugh :D


kraai1
Website Member
Posts :1

Website Member
2012-05-30 - 20:15:54 send message to kraai1


Heei! Ik ben kraai1, en ik ben 15 jaar. Toen ik terug kwam van het wandelen zag ik een jonge kraai in de zon zitten. Ik heb hem opgepakt en naar huis meegenomen (zo'n km verderop)en daar heb ik een binnen konijnenhok, met zaagsel gevult en in de tuin gezet. Kraaitje erin (hij kan er wel uit als ie dat wil) ik heb hem vogelkrachtvoer gegeven, op advies van een fokker. Ik heb dat krachtvoer gemengd met een klein beetje water en op een lepeltje gegoten. Hij pikte naar de lepel, en heeft een beetje binnengekregen. Hij zat wel raar met zijn kop te schudden, alsof ie ''nee'' zei. Hij is ook erg onstabiel. Hij valt bv. zo om. Dan ook echt op z'n snavel, met z'n vleugels uitgespreid. Ik heb nog een paar vragen:

* Moet ik ermee naar de dierenarts?
* Hoe lang duurt het voordat ie weer honger heeft?
* Hoe zie je hoe oud hij/zij is?
* Hoe zie je of het een hij of zij is?

Alvast bedankt!
Gr. kraai1


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-05-30 - 21:18:54 send message to tropic

SORRY


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-05-30 - 21:21:49 send message to tropic

xxxxxxxxxxx
Lees dit of eender welk forum is na, daar is al jaren na mekaar , duizend maal gezegd dat je de jonge vogels moet laten waar ze zijn. Daar, en nergens anders is hun plaats. GEEN ENKELE ANDERE HANDELING is goed te keuren, dus HANDEN AF. De natuur, en in dit geval de vogels lossen dit zelf wel op, vele malen beter zelfs dan wij dat kunnen.
xxxxxxxxxxxxxxxx


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-05-30 - 21:39:01 send message to Karel

quote

* Moet ik ermee naar de dierenarts?
* Hoe lang duurt het voordat ie weer honger heeft?
* Hoe zie je hoe oud hij/zij is?
* Hoe zie je of het een hij of zij is?



In het belang van de vogel moet je er zo snel mogelijk mee naar een vogelopvangcentrum. Die kunnen prima voor 'm zorgen!!


vlkprkt
Website Member
Posts :18

Website Member
2012-05-30 - 22:54:38 send message to vlkprkt

hahahahaha, ik lach me dood.
De ene gaat weg, en de andere komt weer met een andere kraaien- of kauwenverhaaltje. laugh :D laugh :D




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 86 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede