Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voeding jonge kraaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige


AaiKraai
Website Member
Posts :4

Website Member
2012-05-31 - 08:52:09 send message to AaiKraai

Beste forumleden,

Ook ik heb gisteren een kraai gevonden. Hij is jong, maar wel op een leeftijd dat hij al hoort te kunnen vliegen. Deze kan dat echter niet. Is erg zwak en lijkt ziek. Hij reageert niet op eten en drinken; opent zijn snavel niet. Volgt wel de bewegingen die je maakt met zijn ogen en reageert alleen op geluiden van andere kraaien.

Is het mogelijk deze kraai weer op krachten te laten komen?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-05-31 - 09:06:06 send message to Karel

Met een opgevangen zieke vogel kun je het best direct naar een vogelopvangcentrum gaan. Die weten precies wat ze moeten doen met zo'n vogel.


AaiKraai
Website Member
Posts :4

Website Member
2012-05-31 - 09:20:14 send message to AaiKraai

Heb het nummer van de dierenambulance gebeld, maar krijg steeds voicemail. Staan die opvangcentra daar los van?


AaiKraai
Website Member
Posts :4

Website Member
2012-05-31 - 09:30:13 send message to AaiKraai

Volgens mij zijn de ouders trouwens i.d.d. in de buurt: Er cirkelen telkens roepende kraaien over de tuin, dus heb ik me maar teruggetrokken. Niet dat het hem veel zal helpen (tenzij ze ook een Chinook hebben): Hij stort zelf n.l. neer.
Hij neemt geen vis, broodkorsten, insecten, etc... en wil eigenlijk vooral slapen. Het laatste wat ik geprobeerd heb is vloeibaar voedsel m.b.v. een injectiespuit. Werkt ook niet en het gaat me net even iets te ver zijn snavel zelf te openen. Ik hoop wel dat als ik straks wel iemand te pakken krijg (dierenambulance, vogelopvang) dat ze hem niet gewoon een spuitje geven. Dat heb ik n.l. weleens vaker meegemaakt met een gevonden cavia.


AaiKraai
Website Member
Posts :4

Website Member
2012-05-31 - 09:44:15 send message to AaiKraai

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Een tip, misschien ook aan de anderen die dit meemaken: Bel het nieuwe alarmnummer 144.
Zij coördineren de hulp buitengewoon goed. Zij hebben goed zicht op alle relevante adressen die in de buurt te vinden zijn.

De dierenambulances waren bezet en dus hebben ze geadviseerd om hem of naar een vogelopvangcentrum te brengen of, zonder van te voren te bellen (om het misverstand te voorkomen dat het om je eigen huisdier gaat), af te geven bij de balie van een willekeurige dierenarts. Als je hem op straat gevonden hebt dan worden er geen kosten in rekening gebracht.


anna van welie
Website Member
Posts :1

Website Member
2012-05-31 - 18:05:54 send message to anna van welie


"Deze vraag over beo's is verplaatst naar een nieuw topic"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-05-31 - 19:08:48 send message to medaar

laat de natuur zijn werk doen. zinloos .
die vogels overleven nooit de winter.


Jayjay
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-05-31 - 22:08:06 send message to Jayjay

Jeetje er worden wel veel kraaien gevonden de laatste tijd.

Of... twee accounts


vlkprkt
Website Member
Posts :18

Website Member
2012-06-01 - 07:37:10 send message to vlkprkt

originele namen in ieder geval laugh :D laugh :D


Jayjay
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-06-01 - 09:22:59 send message to Jayjay

Ja inderdaad.
Je hoeft geen medelijden te hebben met het vogeltje.
Laatst zag ik hoe een ekster een mereljong uit het nest roofde, de ouders gingen helemaal tekeer maar zo gaat de natuur. Een vogel met spreidpoot kun je ook niet jaren gaan houden (ik in ieder geval)
het klinkt hard maar dat hoort ook bij deze hobby.

@jootjhu

Tamme kraaien fokken en dan verkopen? Wat doe jij met je vogels als je die hebt. Houd je ze allemaal ? Ik houd er minstens 2 per nest. Inteelt moet voorkomen worden weet niet hoe dat bij jou gaat.
en de mensen die e fokken fokken met geringde vogels neem ik aan. Wat jij doet is strafbaar.






Wel apart dat het woord kraai in al die namen komt.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-06-01 - 10:34:47 send message to Vogelen

Ik ben dierenliefhebben in hart en nieren. Toch ben ik blij dat de dierenpolitie afgeschaft word. Graag dierenambulances ook afschaffen. 114 afschaffen. Daarna onze ouderen/gehandicapten zorg opkrikken en dan zien we wel weer. Ik blijf het heel apart vinden dat je van alles kunt bellen voor een kraai, waarbij dit puur natuur is, en dat er geen of veel te weinig geld is voor de echt kwetsbare in onze samenleving.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-06-01 - 20:39:24 send message to medaar

totaal zinloos: ik heb gevindt.( oeps)
ik vandage een ratte aan miene deure.??
heb ze verzopen. santé .



Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede