Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importstop/prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
<<< vorige


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-05-30 - 23:05:26 send message to wiechmann

ik heb nog geen hobbykweker horen klagen dat hij meer voor zijn baby vogels krijg.
en ik hoor daar ook bij.
niemand ga zeggen geef mij de prijs maar van voor de import stop .
en de prijzen komen echt niet meer terug zo als ze geweest zijn .ook niet als er erkende kweekcentrums komen .



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-05-31 - 00:33:09 send message to dooren

Hmm Herman, toch een kanttekening: een hobbykweker die zijn baby/nestjongen verkoopt is geen hobbykweker maar iemand die kweekt voor het geld.

Hobbykwekers zal het niet veel uitmaken of ze verdienen of niet. De meeste zijn blij dat ze de kosten kunnen terugverdienen, laat staan dat er verdiend wordt.

Bij echte liefhebbers telt meer het plezier van het gedrag etc. en het behoud van de soort in avicultuur zodat ze in de toekomst zolang mogelijk kunnen genieten van deze vogels.

Ik zelf baal altijd als ik mijn vogels moet verkopen omdat ik ruimtegebrek heb. Liever hield in ze, dan zo snel mogelijk uit de nest verkopen aan de hoogst biedende.

Das toch iets anders dan het nastreven van een zo'n duur mogelijke collectie die koste wat kost moet worden bereikt en dat het doel alle middelen heiligd.
Gert


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-05-31 - 08:49:45 send message to wiechmann

Hmm Herman, toch een kanttekening: een hobbykweker die zijn baby/nestjongen verkoopt is geen hobbykweker maar iemand die kweekt voor het geld.

zo gert hoeveel hobbykwekers zijn er dan nog .dan is 99% een geldkweker en als jij het zo zie heb je gewoon gelijk.
en vooral in nederland er zijn weinig mensen die al zijn baby vogels kan houden .
er is gewoon geen plaats voor in de mooie kleine tuintjes in nederland .
en waarom denk je dat ik mijn baby vogels verkoop ik zou ook graag mijn kosten terug verdienen die ik gemaakt heb.maar daar ben ik nog wel een paar jaartjes mee bezig om dat voor elkaar te krijgen dus toch hobbykweek.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-05-31 - 09:06:13 send message to Niltava

En natuurlijk kun je je niet verantwoordelijk gedragen(we leven immers in de vrije wereld) en dus niet zeuren over de prijs, kleine tuintjes, en afzetmogelijkheden en nog niet rendabel kweken.

De meesten vergeten dat meer vrijheden(lees rechten) - meer verantwoordelijkheid(lees plichten) met zich meebrengt


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-05-31 - 18:07:49 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kosten kun Je ook terug verdienen met uitgevlogen zelfstandige vogels te verkopen,duurt dan alleen wat langer en de ,,rendementen,, zullen wat lager liggen.

Maar het blijft gewoon een lust voor het oog,het leren vliegen,het gevoerd worden en spelen van de jonge vogelshappy :)

Ik blijf het als liefhebber een rotwoord vinden:Babyhandel

En een slechte zaak voor het imago van onze hobby

P.S 1 juni zou bekend worden of de export naar landen buiten europa weer open zal gaan:Ik ben benieuwd!!


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-31 - 20:27:02 send message to mijnkaketoes.nl

Quote: Kosten kun Je ook terug verdienen met uitgevlogen zelfstandige vogels te verkopen,duurt dan alleen wat langer en de ,,rendementen,, zullen wat lager liggen.
Molinetti. Plus de opmerking eerder over de baby handel.

Ben ik het op zich helemaal mee eens, Maar laat particulieren (hobbykwekers) dan ook eens wat meer vogels aanbieden. Als je tegenwoordig een site aanklikt om een vogel te kopen. Dan zie je voor 80 % alleen maar bij iedereen inmiddels bekende zaken en winkels. Ik wordt hier niet goed van.

Ook zie ik op Arena inmiddels die trend langzaam komen. En mensen die zich als hobbykweker voordoen, maar vervolgen ook in de handel of winkel zitten.

Groet

Henk

P.s en moet een hobbykweker mij nog een mooi stel kaketoes willen aanbieden. Dan sla ik dat niet af.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-05-31 - 22:47:58 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je zult denk Ik geduld moeten hebben Henk,ik hoor niet anders dan dat het (tot nu toe) een zeer slecht Kakatoe kweekjaar is en een matig amazonekweekjaar.

Ik ben gelukkig als voorstander van natuurbroed niet veel gewend en met weinig tevredenhappy :)laugh :D

Groeten Rene



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede