Ik verwacht dat de gekte wel langzaam over zal waaien.
Volgens mij is het bij kromsnavels/papagaaien niet meer als dat men wil laten denken dat er schaarste is.
Van de meeste soorten is er meer dan voldoende aanwezig in avicultuur,en mits goed verzorgt hebben deze soorten een lange levensduur(sommige praten over productieve tijd
)M.A.W kunnen voor voldoende nakomelingen zorgen.
Men zal er alleen meer verantwoordelijk mee om moeten gaan,dus niet uitmelken!!
De soorten die er nu weinig zijn(b.v uit azie of brazilie) zijn er altijd al weinig geweest,dus daar is niks veranderd.
Met mensen die denken snel geld te kunnen verdienen door voor veel geld een ,,,,,,kweekkopppel,,,,,,,,,te kopen heb ik geen medelijden.
Gelukkig is vogels houden/kweken in de praktijk niet een simpel rekensommetje .
Ik heb door de jaren heen al diverse grote,,geldkwekers,,zien komen en gaan,dus neem ik aan dat je ,,succesvol kweker zijn,,niet kunt kopen
Voor andere soorten vogels en hun liefhebbers is de importstop en de prijsgekte wel een probleem.
Zij hebben vaak te maken met moeilijker te kweken soorten met een veel kortere levensduur.
ook kosten deze vogels vaak een vermogen om te onderhouden/voeren (dan hebben we het nog niet over tijd)
Door de hoge,opgeblazen handelsprijzen zweven veel van deze voor de kweek o zo belangrijke vogels van handelaar naar tussenhandelaar naar ,,liefhebber,,die ook een graantje mee wil pikken
Het gevolg hiervan zal zijn dat er veel ,,onverwant,bloed zal verdwijnen,en daarmee een soort voor avicultuur op langer termijn.
Ik weet dat alles is gebaseerd op ,,marktwerking,, :
Maar ik vindt het als liefhebber zo zonde
Groeten Rene