Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importstop/prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-05-30 - 09:58:23 send message to wiechmann

niet meedoen aan de tulpengekte is bijna niet mogelijk ik heb groenvleugel ara pop zoek ik man voor dan kan ik kiezen of de prijs betalen als er 1 word aangeboden of de pop alleen laten zelfde verhaal ik zoek 2 poppen blauw gele ara als je er aan kan komen betaal je de prijs of ze zullen nog lang alleen zitten en ik denk dat dat ook niet de bedoeling is .


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-05-30 - 13:05:34 send message to dooren

Niet geheel, je kunt 1 van je blauwgele ara poppen ruilen tegen een man. Vervolgens kun je met elkaar afspreken dat je in een later stadium jongen ruilt voor een nieuw onverwant paar.

Je nakweek blauwgele ara's zou je kunnen ruilen voor een groenvleugel man.

De wereld bestaat niet altijd uit kopen.
Gert


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-05-30 - 14:35:16 send message to wiechmann

dat ben ik eens met je ruilen is voor mij geen probleem maar het probleem is gewoon iemand die een pop blauw gele heb die wil miet ruilen maar een man bij hebben en andersom het zelfde op dit moment wil gewoon bijna geen kweker ruilen of verkopen en wat er dan te koop is die vragen nu gewoon de hoofdprijs dus wat moet je dan gewoon betalen of je heb niets .

maar als er iemand is die een blauw gele pop wil ruilen voor een man laat maar horen.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-05-30 - 14:37:17 send message to wiechmann

gert

jonge ruilen word op dit moment al gedaan door div ara kwekers dus dat is het probleem niet.

groetjes
hermann


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-05-30 - 15:37:32 send message to dooren

Ik heb vaak bij mijn lori's vogels uitgeleend aan andere en de jongen gewoon gedeeld, andere kwekers doen dit ook bij mij.

Er waren zelfs lijst 1 vogels bij, zelfs nu heb ik koppels zitten bij andere liefhebber met een waarde van meer dan 1000 Euro. Als iedereen volhard dat hij niet wil samenwerken en alleen maar wil kopen dan zegt dit meer over de mentaliteit van hebzucht en kortzichtigheid van deze kwekers dan het behoud van soorten.

Dergelijke mentaliteit lijkt steeds meer voor te komen, je moet daar absoluut niet aan meedoen Herman.

Met samenwerken, ruilen en uitlenen en jongen delen kun je meer bereiken, ook wordt er dan meer kennis uitgewisseld. (iets wat snel wordt vergeten) Bovendien kunnen deze mensen je ook helpen met andere problemen zoals voeren als je op vakantie gaat etc.

Wij zelf brengen deze tulpengekte opgang, het eind resultaat is reeds bekent.
Gert


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-05-30 - 16:32:32 send message to wiechmann

je heb wel met die kortzichtigheid te maken dat is het probleem .

ruilen geen probleem maar uitlenen heb ik slechte ervaring mee en doe ik niet meer aan mee .en bij aras praat je doorsnee over prijzen die hoger liggen dan 1000 euro. daar begin het mee per stuk .


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-05-30 - 17:39:58 send message to dooren

Ik denk dat het probleem ook te maken heeft dat er enorm veel gekweekt is maar niet geinvesteerd in de toekomst van grote papegaaien.

M.a.w. men verkocht graag voor de huiskamers, investeerd niet in nieuwe jonge koppels want deze kwamen toch wel binnen via de wildvang en waren lekker goedkoop + weinig wachttijd.

Dit is niet de eerst keer dat ik dit zeg, en is een van de vele reden waarom ik tegen handopfok ben.

Kwekers die zich nu achter de oren krassen omdat er geen betaalbare vogels zijn hebben dit te wijten aan het feit dat alle nakweken verdwenen voor handopfok. Vele zitten nu bij het NOP omdat de verantwoordelijke huiskamer bezitters achterasf niet konden omgaan, hierbij zitten ook zg. kwekers.

Ook het feit dat sommige nog bezig zijn met kruizingen zal het aantal natuurbroed vogels met raszuivere kenmerken niet ten goede komen.

Natuurlijk beroepen deze zich op het feit dat men zelf mag bepalen wat men wil. (dat is gebruikelijk in een land met vele vrijheden)

Goede verantwoordelijkheid is moeilijker dan losbandig er op los kweken, maar erg kortzichtig.
Gert


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-05-30 - 17:52:34 send message to wiechmann

dit is een leuke steek onderwater wat kruisingen aangaat nou kan je vertellen dat dit nog veel meer toe zal nemen als je geen vogel van de zelfde soort kan vinden dan maar een andere soort er bij zo is het in amerika ook gegaan en zal ook hier zo gaan en dat is daar ook gekomen door de import stop ik ben geen tegenstander van de importstop vind het zelf goed.en ik zeg eerlijk ook ik zal me er aan schuldig maken aan kruisingen [heb dit al} en er is gewoon vraag naar.en vind het zelf ook prachtig .maar zal ook altijd de zuivere vogels blijven houden om dat dit inderdaad niet verloren mag gaan.en dat zal ook niet gebeuren.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-05-30 - 18:11:28 send message to Niltava

quote
Goede verantwoordelijkheid is moeilijker dan losbandig er op los kweken, maar erg kortzichtig.



quote
ik ben geen tegenstander van de importstop vind het zelf goed.en ik zeg eerlijk ook ik zal me er aan schuldig maken aan kruisingen [heb dit al} en er is gewoon vraag naar


Zegt genoeg denk ik.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-05-30 - 18:32:04 send message to wiechmann



en inderdaad dit krijg je als je losbandig kweek en ik doe het ook alleen voor de €€€€€€€€


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-05-30 - 18:35:09 send message to dooren

Zie je nou Herman dat je eigenlijk kruizingen kweekt omdat er vraag naar is, is dus meer geld beuren.

Hiermee bevorder je niet het behoud en kun je vervolgens moeilijk een potje staan janken omdat er geen zuivere vogels beschikbaar zijn.

Als iedereen begint te kruizen met zijn vogels zal het zoeken naar spelden in de hooibergen alleen maar toenemen.

Een verstandig mens kent zijn verantwoordelijkheden.
Gert


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-05-30 - 18:48:36 send message to wiechmann

je heb mij ook nooit horen zeggen dat ik er niet aan wil verdienen .natuurlijk wil ik dat ook zo dat ik ook duurdere soorten kan aanschaffen net ALS IEDER ANDER .

en verstandig ja dat ben ik niet heb ook maar alleen lagere school gehad .

en wat het potje janken aangaat nou zou ik echt niet doen want ik heb gewoon geduld kom de man of pop wel tegen die ik nodig heb en die kan ik dan weer betalen door een kruising te verkopen zo dat ik weer een zuiver koppel kan opzetten.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-05-30 - 19:59:48 send message to dooren

Dan niet lopen te zeuren dat je te veel moet betalen waar andere het geduld hebben gehad om een zuivere ara te kweken.

Als je er aan wilt verdienen Herman dan is het ook geen hobby en dan mag er best geinvesteerd worden.
Gert


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-05-30 - 20:20:53 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

sorry gert maar ik loop niet te zeuren dat ik het niet wil betalen maar het is bijna niet te koop .

en het is en blijf een hobby je wil er aan verdienen om duurdere vogels te kopen wat ik ook geschreven heb .
en voor dat ik mijn geld terug verdiend heb wat ik er in gestopt heb ben ik nog wel enkele jaren bezig .en dat is weer een investering voor later .als je het zo wil noemen prima.

ik ga zaterdag wel een groenvleugel man halen dus die heb ik niet meer nodig.dus nu nog 2 blauw gele poppen

en wat is er op tegen om van je hobby je beroep te kunnen maken.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-05-30 - 22:24:46 send message to dooren

Duizenden hebben van hun hobby een beroep gemaakt, niks mis mee, Herman.

Maar ben je als prof. kweker bezig dan zul je vaak hoger prijzen moeten neertellen, als deze prijs hoog genoeg is in principe alles te koop.

De hobby kweker gaat hierin niet altijd mee, je moet dus een onderscheid maken tussen de hobby kwekers en prof. kwekers.

De laatste groep is gewend aan hogere prijzen, en vind het ook niet erg als prijzen hoog zijn, zolang ze nog te verkopen zijn verdienen ze.

Hobby kwekers doen er toch verstandig aan zich niet te laten leiden door de waan van de dag.

Als de import straks weer opengaat en er komen van kweekstations weer vogels binnen zaken deze prijzen weer.
Gert




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede