Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoeveel knoflookpoeder Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hoeveel knoflookpoeder
minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2007-01-12 - 14:45:44 send message to minka

Ik heb voor het eerst last van vogelmijt en ik heb de blokken al ingesprayed, maar nu las ik dat je knoflookpoeder door het water kan doen. Hoeveel moet ik per liter water erin doen ? En is dit gewoon knoflookpoeder uit de supermarkt ? Ik heb valkparkieten.


minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2007-01-12 - 17:03:06 send message to minka

O ja, om dat niet al mijn valken eivoer eten kan ik het niet door eivoer doen.


minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2007-01-13 - 13:57:59 send message to minka

Niemand een idee ?


nijk
Website Member
Posts :28

Website Member
2007-01-13 - 14:04:50 send message to nijk

Ik gebruik eucalyptus.
Daar houden de vogelmijten en bloedluizen niet van, en het werkt bij mij prima.

Nijk


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-01-13 - 17:41:11 send message to Rogert

Ja, je kan het beter door het voer doen. Als je de dieren net voldoende voert weet je dat ze het binnen krijgen. In het drinkwater heb je veel verlies omdat je meer water verstrekt dan dat de vogels op kunnen. De eerste twee dagen kun je het wel doen om ze aan de smaak van knoflook te wennen en om alvast effect op te bouwen want waarschijnlijk zullen de vogels de eerste dagen wat slechter voer eten. En water drinken moeten ze!
Knoflook over zaad heeft geen zin omdat dit niet plakt en omdat de vogel het zaad pelt.
Je kan eventueel als aanvulling op je fruit en groente dieet ook verse knoflook voeren.

Wees je wel bewust dat mijten e.d altijd de wat zwakkere dieren uit zoeken om op te teren. En dat het voeren van knoflook wel degelijk werkt maar als de mijten geen andere keuze hebben ze wel wat hardnekkiger zijn. Maar deze vorm van bestrijden is zeker wel beter dan je vogels chemisch te behandelen en knoflook heeft ook een goede werking voor de darmen, maar mocht je er echt niet af komen zou ik toch een keer de chemische spuit pakken.


minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2007-01-13 - 22:49:22 send message to minka

Bedankt voor jullie antwoorden. Misschien een idee om eucalyptusolie in hun badwater te doen happy :) Ik heb inmiddels al ivermectine door hun drinkwater gedaan ( ze moesten toch ontwormd worden, sla ik 2 vliegen in 1 klap ) en ik heb de kooien al besproeid. Wel iets biologisch, maar het werkte 2 jaar geleden bij mijn kippen ook geweldig. De meeste mijten zijn dood, maar ik vang er steeds nog een paar die volgezogen zijn. Van de week haal ik knoflookpoeder. Hoop dat ik snel van die krengen af ben.


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2007-03-14 - 20:04:46 send message to bieke

ik gebruik knoflook vloeibaar en doe dit in het badwater een redelijke scheut ..in het nachthok hang ik ook ajuinen.ik heb verleden jaar sarnacuran bij apotheek gebruikt het hok voledig besprenkelen zodat het produkt in het hout of steen dringd .dit middel word gebruikt bij schapen zij worden volledig onder gedompeld voor luis teken en wormen op de dieren.ik heb ook alles geprobeerd maar dit middel doet langdurig zijn werk laat de vogels even buiten tot alles is ingedrongen.ik doe zelfs ook de buiten kant van mijn verblijf.die ajuin komt van mijn grootouders.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-03-14 - 22:48:21 send message to chrislaevers

Heb gelezen dat de bloedmijt niet houdt van tabaksstelen, komkommer,en nu lees ik ook eucalyptus.
Heb ook gelezen dat oorbeesten jagen op de bloedluis.
Ik geef elke dag verse komkommer en die laat ik soms rondslingeren (op organische bodem) en oorbeesten zijn welkom.
IK heb ook geleerd (dat idee staat me wel aan) dat roofmijten jagen op bloedmijt en op de soorten van de vederluis. Ik heb ze geleverd gekregen en verdeeld over de volière. Ik zie het net als het systeem waarbij lieverheersbeestjes en larven bladluizen vreten zonder de plant zelf aan te tasten.
Ik ga zeker verder werken met roofmijten omdat ik onmogelijk in mijn volière kan beginnen te spuiten en sowieso niet gek ben op toxische hulpmiddelen. Ik heb enkele porties losgelaten op de organische bodem van mijn volière in de hoop dat de roofmijt daar een geschikte habitat vindt om zich voort te planten. Deze roofmijt komt in Nederland ook in het wild voor en voedt zich niet alleen met bloedmijten maar ook met kleine organismen die voorkomen in een compostrijke grond. Ik heb dus ook een portie gezet in één van mijn composthopen.
Ik heb bloedmijt gehad in het kippenhok en spuit nog steeds preventief drie keer per jaar. Maar daar ga ik ook verandering in brengen.
Meer kan ik er momenteel niet over kwijt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede