Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > verkopen vogels aan handelaren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-11-02 - 10:12:05 send message to dooren

Dank je wel voor het complement Adriaan happy :)
Gert


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-11-03 - 13:31:14 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Over de gekte van vogelhandel gesproken:

Ik lees net in een van de tijdschriften in een berichtje uit Suriname dat amazonica's terplaatse worden aangeboden voor 3 euro per stuk!

Ara's kosten ter plaatse 20 euro!

Beetje kosten en risico's meegerekend zijn ze hier in Europa natuurlijk wel wat duurder,
maar 1000 euro voor een blauwgele is volgens velen tegenwoordig al een 'normale' prijs.

Volgens mij is het gewoon een absurde situatie en blijkbaar een typisch geval van wat de gek er voor geeft . . . .





tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-11-03 - 17:21:10 send message to tonnl

Och, net wat je gewend bent.
In bepaalde delen van Brazillië worden tangara's geschoten om, jawel... op te eten...
Wat denk je dat de vangers in Afrika kregen per goudbuikje?


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-11-03 - 22:27:01 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

de Surinaamse vogels zijn ook voor consumptie beschikbaar en worden daar deels ook voor gebruikt.
Schijnt erg goed te smaken ook nog, maar dat terzijde.

Ondanks de fysieke afstand, de tussen liggende buraucratie, kosten en marges blijft het werkelijk enorme verschil in prijzen in mijn ogen toch onwaarschijnlijk c.q. absurd groot!


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-11-03 - 23:43:02 send message to BZB

quote
Over de gekte van vogelhandel gesproken:

Ik lees net in een van de tijdschriften in een berichtje uit Suriname dat amazonica's terplaatse worden aangeboden voor 3 euro per stuk!

Ara's kosten ter plaatse 20 euro!

Beetje kosten en risico's meegerekend zijn ze hier in Europa natuurlijk wel wat duurder,
maar 1000 euro voor een blauwgele is volgens velen tegenwoordig al een 'normale' prijs.

Volgens mij is het gewoon een absurde situatie en blijkbaar een typisch geval van wat de gek er voor geeft . . . .


De surinaamse gulden is ook niet 2,20371 om te rekenen met de euro laugh :Dlaugh :Dlaugh :D

schijnt dat nonnen in maleisië een plaag zijn, in nederland krijgen we ze in gevangenschap toch echt niet makkelijk aan het voortplanten.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-11-04 - 09:59:57 send message to ParkietenPeter

Het grote probleem met vogels uit Suriname is dat de €20,- betaald wordt voor de vogels uit de bomen gehaald worden. De indinanen die de boom in klimmen krijgen hier €5,- per vogel voor. De handelaar cq. opdrachtgever de rest. Om deze vogels hier in Europa te krijgen moeten ze natuurlijk geringt zijn en dat gaat niet meer als ze uit de boom gehaald worden. Nu kun je daar natuurlijk ook weer iets op verzinnen en de indiaan twee keer de boom insturen, een keer om te ringen, maar dan ben je natuurlijk crimineel bezig.

Het heeft dus geen zin om de vogels van daar hierheen te halen. De gekweekte vogels gaan daar via twee of drie exporteurs en die weten natuurlijk best wat je heir betaald. Al met al is het niet interessant om de moeite te nemen. Of je zou er zelf heen moeten vliegen en er eentje geringt mee terug moeten nemen. Dat is mogelijk maar ja de reis kost ook zo'n €800-€1000. Heb je wel een mooi vakantiesoevenier.

Toen twee jaar geleden een vriend van mij remigreerde vanuit Suriname hebben we de mogelijkheden namelijk al bekeken.

Het zou leuk zijn geweest.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-02-07 - 08:10:38 send message to denegon

niet al de handelaren of opkopers zijn zo dat ze bodem prijzen geven ik heb aymaras verkocht aan de handelaar en kreeg per stuk 50 euro terwijl ik 60 euro krijg als ik ze zelf verkoop aan andere. nu ben ik ze allemaal kwijt en heb voor de winter mijn kooien kunnen schoon maken. dus ik vind het afhankelijk van handelaar en waarschijnlijk ook van de soort.


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2007-03-09 - 20:01:32 send message to bieke

ik vind dat een handelaar iets mag verdienen we doen de overtollige vogels dan ook hiernaartoe ik krijg 5 euro voor een isabel groenvink de handelaar zet ze in de kooi aangeprijst 20 euro .ben er niet meer geweest nu heb ik er over de honderd zitten (wildzang)het is en blijft voor mij een hobby.maar het zijn de handelaren die de prijzen de hoogte insturen want men ziet toch eerst wat een ander vraagt en probeerd de prijs te evenaren.men zou er beter aandoen dat hobyisten onder elkaar wat aanbieden aan een zachte prijs ..de hoge prijzen zullen dan wel dalen al duurd het jaren.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-03-10 - 01:23:44 send message to tonnl

Van die 20 euro mag hij eerst 19% afdragen, BTW. Blijft over een bruto winst van 20 min 19% = 16,20 min de inkoopprijs 5,00, is 11,20.
Daarover betaalt hij dan vennootschapsbelasting en/of inkomstenbelasting (gemiddeld 30%), dus blijft over 7,84.
Daarvoor mag hij de vogels verzorgen, voeren en de kooien schoonhouden. De winkel kost geld, de energie, de gemeentelijke belastingen en heeft hij personeel, dan kost dat ook geld.
Ik denk niet dat hij rijk zal worden van een groenling...


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2007-03-10 - 14:12:48 send message to erik

Bieke

Je zegt dat de handelaren de prijzen omhoog duwen dat ben ik niet met je eens ,Vandaag in Meppel geweest partikulieren die voor muskaatvinken 150 euro,Zwartbuik zonnen 295 euro vragen ,Mocambique sijzen 120 euro blauwfazanten nakweek 120 euro ,Wie jaagt de prijzen nu omhoog shocked 8Oshocked 8O


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-03-10 - 15:47:32 send message to Wickingh

De markt,dit is de basis van economie.
Vraag en aanbod bepalen de prijs.
Is er veel vraag en weinig aanbod dan gaan prijzen omhoog, is er weinig vraag en veel aanbod dan dalen de prijzen weer.
Ik snap al dit gedoe over hoge prijzen niet zo goed, als de kopers de in hun ogen hoge bedragen niet willen betalen gaat de prijs vanzelf omlaag.
Als je wilt kopen is het dus de kunst te kopen als er veel aanbod is en wil je verkopen doe dat dan als er schaarste is,

mvg Frank


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-03-10 - 16:19:22 send message to mijnkaketoes.nl

Weet je wat de prijzen omhoog drijft? Bovenstaande verhalen. Zowel pariculieren als handelaren die hier lezen dat er een koppel grijze roodstaarten verkocht is voor 1200 denken ok dan zetten wij ze ook voor die prijs te koop. Er zijn kennelijk "gekken" genoeg die het toch betalen.

happy :)happy :)wink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-03-10 - 18:55:26 send message to tonnl

Aha, het is dus onze eigen schuld. : Over een andere boeg dan...
Sjonge, wat zijn die vogels de laatste tijd ineens weer goedkoop geworden. Ik zag vandaag blauwfazantjes voor slechts 25 euro per stuk.

Over een uurtje maar eens op marktpl. kijken. happy :)happy :)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-03-10 - 23:06:22 send message to mijnkaketoes.nl

Ach sommigen willen niets snappen Tonhappy :)


jamos107
Oud Lid
Posts :14

Oud Lid
2007-03-11 - 18:32:50 send message to jamos107

ik ben jermain ben 13 jaar oud en het kan ook anders ik heb van een partukulier een stel valken gehad heb er vorig 10 jonge van gekweekt en er een derde plaats me gehaald dus niet iedereen vraagt geld




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede