Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > verkopen vogels aan handelaren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-03-11 - 18:41:16 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kijk zo kan het ook, leuk. En jermain van harte gefeliciteerd

Henk

naam goed gezet


jamos107
Oud Lid
Posts :14

Oud Lid
2007-03-11 - 18:43:49 send message to jamos107

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

en mijnheer henk ik heet jermain zo is het goed mijnheer bedankt


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-18 - 16:30:34 send message to mijnkaketoes.nl

Quote: Punt 4 : Als een handelaar dan 5 of 6 Euro betaalt lijkt dit weinig, maar besef alle bovenstaande punten, en tel even uit hoeveel vogels een handelaar moet verkopen om zijn vaste kosten te dekken .... Frankie

En ze zijn uren bezig om advertenties op sites te zetten. Als ik alleen al naar die L uit Rijsswijk kijk dan staan er op MP er vandaag al 28 en dan praat ik nog niet op al die andere sites want dan kom ik bij hen dik boven de 100.


En dat betalen we natuurlijk ook. Zo kunnen we nog wel even doorgaanhappy :)happy :)wink ;)wink ;)



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-05-18 - 23:59:55 send message to Wickingh

Voor een paar weken terug stond er hier een koppel Molukkenkaketoes te koop voor geloof ik 12000 euro, ik zag dezelfde vogels enkele dagen geleden al voor 8250,=euro staan.
Natuurlijk nog een fors bedrag, maar dat toont zeer treffend de marktwerking aan.
Te hoge bedragen vragen en het is simpel, je verkoopt niet,

mvg Frank


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-05-20 - 14:22:46 send message to pietparkiet 10

er is er altijd wel een die het geld er voor over heeft legt aan de verkoper hoeveel geduld hij heeft en ruimte


dimitry
Website Member
Posts :31

Website Member
2007-05-21 - 08:30:38 send message to dimitry

[quote]
Van die 20 euro mag hij eerst 19% afdragen, BTW. Blijft over een bruto winst van 20 min 19% = 16,20 min de inkoopprijs 5,00, is 11,20.
Daarover betaalt hij dan vennootschapsbelasting en/of inkomstenbelasting (gemiddeld 30%), dus blijft over 7,84.
Daarvoor mag hij de vogels verzorgen, voeren en de kooien schoonhouden. De winkel kost geld, de energie, de gemeentelijke belastingen en heeft hij personeel, dan kost dat ook geld.
Ik denk niet dat hij rijk zal worden van een groenling...


Is het ook niet beetje zo net als met onze koffieshops dat ze kunnen de inkoopprijs op kunnen geven wat ze willen.
Want ook daar weet niemand voor hoeveel ze inkopen en daar word de prijs ook naar eigen dunken aangepast en is nie te controleren omdat ze het zwart inkopen.
Is dat bij deze discussie ook niet het geval als ik aan een handelaar verkoop weet toch niemand wat ik ervoor gehad heb en niemand weet waar hij ze vandaan heeft.
Nu je steeds meer geringde vogels in de winkel krijgt word dit wel steeds minder en misschien voor somigge wel oppassen.
Dus komt er beetje op neer dat ook de handelaren in het verleden redelijk makkelijk huin brood hebben kunnen verdienen of ze het nou gedaan hebben of niet is hun eigen manier van werken.
Maar om daarom de kwekers als zwartkwekers weg te zetten is ook heel wat want als ze niet zouden kweken bij wie gaan ze dan hun vogels inkopen????


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-21 - 12:44:56 send message to mijnkaketoes.nl

Dimitri

Dat is ook zo. Ik ken een zaak waar je een papier moet invullen voor de belasting, als je daar een vogel brengt. Maar ik zeg daar eerlijk bij dat is er maar een.

Ik blijf van mening dat de handelaar en de kweker elkaar nodig hebben. Echter als het nog even duurt zie je geen prijsverschil meer tussen de hobbykweker.

Voorbeeld: kijk een op de vogelsites hoeveel rose koppels de afgelopen maanden door de paricuier voor 2000 euro werden aangeboden. Nu koop ik ze voor die prijs als ik zou willen ook bij de handelaar/ winkel.

Nu ga ik steeds uit van de kwaliteit van de vogel en niet zo zeer van de prijs. Maar maken wij hobbykwekers het ook niet een beetje te bond??? Zou het niet zo als wij weer normale prijzen voor de vogels zouden vragen bijvoorbeeld 1500 voor een rose koppel dat de handel dan ook wel naar beneden moet. Want je zou wel gel zijn om bij de handel 2000-2200 te betalen terwijl je particulier 1500 kwijt bent.

Groet

Henk


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-21 - 21:07:33 send message to theelepeltje

quote
En ze zijn uren bezig om advertenties op sites te zetten. Als ik alleen al naar die L uit Rijsswijk kijk dan staan er op MP er vandaag al 28 en dan praat ik nog niet op al die andere sites want dan kom ik bij hen dik boven de 100


aan die winkel uit rijswijk erger ik me echt kapot, ik dacht dat marktplaats wel goed oplette, maar die winkel blijft iedere dag advertenties plaatsen en dan ook 20 dezelfde alleen dan met een ander plaatje, ik hoop echt dat die nog een keer gebanned gaan worden van MP. Ik geef ze telkens op bij dubbel geplaats en in strijd met de regels.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-05-21 - 21:33:53 send message to pietparkiet 10

dat help alleen als jij eens per ongeluk 2 adv zet omdat je dubbel geklik hebt dan weten ze niet hoe gauw ze jou eraf moet knikkeren en gelijk alle twee maar ja waar mensen werken worden fouten gemaakt ps maar je hoeft toch die adv niet te lezen je kan met een nood gang erlangs hoor als je rij.w..k ziet


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-05-22 - 07:01:13 send message to ParkietenPeter

Ik vraag me soms wel eens af of die gasten daar een script voor hebben of zouden de zaken zo slecht gaan dat ze niet weten wat ze met hun tijd moetne doen?

Onlangs een adv. voor een auto gezet nog géén uur later stond die al op pagina 5, het eind van de dag verder dan pagina 30. shocked 8O

Nee dan adverteer ik liever op VogelArena. laugh :D


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-05-22 - 07:20:50 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hier mag je geen auto's plaatsen wink :)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-22 - 07:31:58 send message to mijnkaketoes.nl

Inderdaad Arena is een fantastische site. Helaas mijn ervaring wel minder respons. Wellicht kunnen jullie even op MP zetten dat hier ook vogels verkocht of te koop zijn.happy :)wink ;)


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-05-22 - 07:51:32 send message to Blauwe bergen

Je bent toch niet verplicht bij een handelaar te kopen, vaak hebben kwekers geen geduld.Ik koop ook wel eens bij een handelaar,maar dat is ook een goede vriend van mij,soms zit er iets tussen dat leuk is voor in de gezelschapsvoliere. Maar ook ligt het probleem vaak bij de kweker, ze willen geen vogels bewaren,weg is weg denken ze. Helaas hebben we soms de ruimte niet om vogels langer vast te houden. En bedenk eens als er geen handelaren waren wat dan ?



Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede