Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > verkopen vogels aan handelaren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2006-10-04 - 21:53:14 send message to gouldamadine

dat een handelaar ook de btw moet incalculeren snap ik ook wel en een gedeelte winst ook wel maar dat kan dan niet zo zijn dat tussen inkoop en verkoop 22 euro !! moet zitten om de kosten te dekken .


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-10-04 - 22:24:44 send message to jani

Er is toch niemand die zegt dat je aan de handelaar moet verkopen en aankopen.
Een werknemer probeerd toch ook zoveel mogelijkte verdienen,waarom mag een handelaar geen geld verdienen.
Waarom steeds een ander zijn rekening willen maken,zou het niet beter zijn dat ieder voor zijn eigen deur veegd,zou nog zo proper zijn.
Voor alle zekerheid nogmaals ik heb niets met de handel te maken maar er zijn hier enkele mensen die op ieder en alles kritiek hebben.


R.a.rook
Website Member
Posts :29

Website Member
2006-10-04 - 22:55:39 send message to R.a.rook

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-10-05 - 00:20:07 send message to Hawkeye_NL

Iemand die voor heel weinig zijn vogels inkopen kan en voor veel meer kan verkopen is een goed zakenman/vrouw!

Vraag mij af, als je nu twee handelaren krijgt die alletwee je vogels willen kopen. De één geeft echter 3 tot 5 € per jong en de ander geeft je 8 tot 10 € per jong! Aan welke handelaar verkoop jij dan? wink ;)

quote
liefhebbers die hun eigen vogels rechtstreeks aan andere liefhebbers verkopen zijn eigenlijk 'zwartwerkers' en betekenen een oneerlijke concurrentie en dat maakt het voor handelaars alleen maar moeilijk om hun brood te verdienen ...

Een liefhebber die zijn auto aan een andere liefhebber verkoopt is dat ook een zwartwerker?
Als je een motor hebt en die verkoopt aan een liefhebber van dat merk en type ben je dan ook een zwartwerker?

Ik heb niets tegen handel in het algemeen. Ben ook zekers niet tegen het concept handelen. In sommige situaties kan ik hooguit iets hebben tegen bepaalde manieren van handelen van handelaren of eerder gezegt hun manier van behandelen van hun klanten!wink ;)


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-10-05 - 00:43:21 send message to zebraonline

Een goede handelaar betaald naargelang de kwaliteit van de vogels die je binnenbrengt...

Vb: als iemand wat zebravinken voor de lol kweekt in een voliere dan kan die persoon niet verwachten dat de handelaar evenveel betaald voor die vogels dan voor de vogels van iemand die gerichte TT-kweek doet...de vogels van die laatste zullen sneller over de toonbank gaan en de kopers zullen bereid zijn om meer te betalen voor z'on vogel...dus kan de handelaar ook wat meer aan de kweker uitbetalen...hetzelfde geld voor alle vogelsoorten...

Dat er hier handelaars zijn die beweren dat er kwekers zijn die geld verdienen door zelf vogels te verkopen vind ik ook een zaak van iedereen over dezelfde kam scheren...enkel kwekers van de duurdere soorten kunnen via handopfok en andere wanpraktijken winst maken...het is niet eerlijk om iedereen over dezelfde kam te scheren...
Het is algemeen bekend dat er tussen papegaaikwekers heel wat xxxxx zitten maar het is aan die clubs en de andere papegaailiefhebbers om daar iets aan te doen en wettelijke maatregelen te eisen...gelukkig zie ik hier op het forum dikwijls positieve impulsen...nu nog de krachten bundelen en de stap durven zetten...


webmaster: term verwijder op verzoek andere bezoekers


Dit bericht is door moderator agabird aangepast

BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-10-05 - 10:53:46 send message to BZB

volgens mij is er in Nederland nog steeds geen wet die zegt dat je geen geld mag verdienen! (zolang je maar afdraagt aan de koningin)

En er is ook geen wet die je verplicht aan 1 iemand te verkopen (kartelvorming).

Dierenspeciaalzaken die tevens vogels in en verkopen hanteren echter geen driedubbele marges, op de vogeltjes wordt namelijk niets verdiend, wel op de zaden eivoer sepia speeltjes snoepjes e.d. En dát levert het hele jaar door geld in het laatje.


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-10-05 - 14:59:30 send message to leon k

dierenwinkels die niet op vogels verdienen???
je betaald in een dierenwinkel 15 euro voor een grasparkiet en 25 euro voor een valk nou dat is een behoorlijke marge want de grasparkieten kopen ze bij me voor 3 euro.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-10-05 - 14:59:43 send message to ParkietenPeter

Dat ben ik niet direct met je eens Nico.
Als ik een kanarie in een dierenspeciaalzaak koop, betaal ik toch al snel zo'n 25-29 euro voor.
Als inkoopsprijs betalen zij echt niet meer dan de 'huis-, tuin- en keuken' handelaar voor vraagt cq. geeft. Ongeveer resp. €7,50 en €4,50.
Anders zijn ze iommers dief van eigen beurs.

Winkels schermen er dan mee dat ze het pand, het personeel en meer van dies moeten betalen.

Maar zoals je zegt: Niemand verplicht je ergens toe.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-10-05 - 17:18:39 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Winkels schermen er dan mee dat ze het pand, het personeel en meer van dies moeten betalen

Het is geen kwestie van schermen maar een simpel feit.
Niet vergeten dat een bedrijf, in welke vorm dan ook, welke levende have in-verkoopt wel allerlei kosten heeft die de hobbyist niet heeft of niet kan berekenen.
Naast de vaste lasten van het pand wat een hobbyist ook heeft krijgt de winkel te maken met btw, personeels en salaris enz. Ook moet de winkelier cq handelaar er van leven. Dus ja, als jij je vogels verkoopt aan een winkel of handelaar dan zal die zekers proberen een goede winst te maken. Dat kan echter op twee manieren. A door een hoge verkoopprijs te nemen of B door de inkoop zo laag als mogelijk te houden.
Een te hoge verkoopprijs is een probleem omdat dan het risico bestaat dat je lang met de dieren zal blijven zitten. Dat brengt de kosten weer omhoog. Dus als er al ergens op verdient kan worden dan is het vaak juist op de inkoop.

En zoals al vaker gezegt, zonder de weker is een handelaar / bedrijf nergens. Ook hier niet. Als kwekers weigeren voor 3 € te verkopen dan moeten ze wel meer geld geven. Maar ja, dan word ook de verkoopprijs in z'n geheel weer meer. razz :p

Als je het gebodene te laag vind moet je wachten tot je een beter bod krijgt. Betekend echter ook dat je zelf langer je vogels moet verzorgen. En je weet wat dat kost. laugh :D


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2006-10-05 - 17:23:13 send message to Fokke

Eigenlijk vind ik dit een beetje een onzinnige discussie. Iedereen kan met zijn vogels doen wat hij wil en niemand is verplicht om zijn of haar vogels te verkopen aan een handelaar of dierenwinkel. Ik heb zelf meer dan 20 jaar een dierenspeciaalzaak gehad en weet dus waar ik over praat. Bij mij en de meeste andere winkeliers was het altijd een vaste regel dat voor een vogel de helft van de verkoopprijs werd betaald en dan kan ik je verzekeren dat de winkeliers die deze regel hanteren beslist niet rijk wordt van deze vogels. Reken maar even mee een kanarie werd gekocht voor €. 10,00 en verkocht voor €. 20,00. Dus bruto €.10,00 winst over €.20,00 moeste 19% btw afgedragen worden is €.3,80 dan moet huisvesting en verzorging betaald worden (vloeroppervlakte voor winkels is ook niet goedkoop) tevens hebben de goede winkeliers altijd een behoorlijke voorraad aan vogels en deze eten ook de hele dag, dan voeding, personeel voor het schoonhouden en verzorgen en dan kan er nog eens eentje dood gaan. Dan wil de winkelier uiteindelijk toch ook nog wel graag een boterham eten na vaak werkdagen van 12 uur of meer. Dus dat schermen met personeelskosten en onderhoud is nog zo gek niet. Ik kan je verzekeren dat een winkelier aan levende have geen droog brood verdient en dat hij het moet hebben van de vervolgverkopen zoals voeders kooien enz.. Anders ligt het natuurlijk voor de zgn vrije handelaren die vanuit huis of schuur en op markten hun vogels verkopen. Deze hebben namelijk geen expotatiekosten zoals winkelpand en personeel dus daar zal de winst echt wel wat hoger zijn.


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-10-05 - 17:31:30 send message to leon k

klopt helemaal fokke


duckie
Website Member
Posts :27

Website Member
2006-10-06 - 15:36:29 send message to duckie

ik heb anders mijn 3 jonge grasparkieten toch verkocht voor €7,- per stuk in de dierenwinkel.happy :)
dit vond ik anders wel hooger dan normaal.



BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-10-06 - 17:01:55 send message to BZB

Zo werkt het in de meeste dierenspeciaalzaken wel Fokke. Ik ken er zelfs die met minder marge op een vogeltje genoegen nemen.
Laten we eerlijk zijn heb jij welleens iemand gezien die een kanarie koopt en daar geen kooitje zitstokje bakje snoepbakje emmertje voer etc etc bijkoopt? En daar zit de marge op!
Er zullen best dierenspeciaalzaken zijn die ook op hun levende have willen verdienen, en als je echt alles gaat tellen dan gaat een vogeltje ook van 3 euro naar pakweg 20 euro toe. En nu niet aankomen met de winkel staat er toch, de huur is betaald en het personeel loopt er toch want zo werkt het niet.


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-10-06 - 17:06:10 send message to BZB

ohja, vergeet niet de tijd dat het winkelpersoneel bezig is met telefoontjes voor mensen die wat aanbieden en mensen die wat willen kopen. wink ;)wink ;)wink ;)
beetje flauw, maar je staat er van te kijken hoeveel mensen puur informatief bellen om te kijken wat ze vragen moeten voor als ze hun vogels via marktplaats verkopen.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-10-06 - 20:39:11 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Wat zou het percentage nakweekvogels zijn die opgekocht worden door dierenspeciaalzaken??

10 procent? misschien 20 Procent veel meer zal het niet zijn.

Het grootste gedeeltes van de nakweek vogels wordt verhandeld door tussenhandelaren die zeer waarschijnlijk het zelfde bedrag aan de fiscus afstaan als het merendeel van de kwekerswink ;)

Ik ben een maand geleden bij hoge uitzondering een keer op een vogelmarkt geweest en zag dat er nog evenveel kaf onder het ,,handelaars,,koren zat dan 10 jaar geleden;HELAASsad :(

Maar IDD er zijn ook goede,maar wel verre in de minderheid als het over vogelwelzijn gaat.





Plaats een reactie



Er zijn in totaal 119 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede