Dacht zoek eens even in het forum over kweken met hand opfok, niet iedereen heeft er slechte ervaringen mee.
Was eigenlijk op zoek naar het topic waarin hand opfok als oplossing wordt gezien om de import te stoppen, maar kan het niet vinden.
Auteur Onderwerp : Kweken met handopfok papegaaien
kurt fierens
Website Member
Website Member
2005-04-22 - 09:36:58 send message to kurt fierens
Hoi,
Een rondvraag voor diegene die wensen te reagerenhappy
. Wie heeft er met handopfok van papegaaien jongen gekweekt die door de ouders zelfstandig gebracht werden en welke soort papegaai was het. Met deze vraag wil ik gewoon nagaan of er al heel wat mensen goede resultaten behaald hebben met handopfok vogels. De slechte resultaten moet ik niet weten. Daar zijn al genoeg onderwerpen over geweest. De bedoeling is om een beeld te krijgen van welke soort papegaai er als handopfok in slaagt om zijn jongen tot op de stok groot te brengen. Persoonlijk heb ik ook enkele handopfok papegaaien en die doen het even goed als mijn andere papegaaien. Maar misschien als jullie meewerken op een positieve manier kunnen we een indruk krijgen hoe goed de handopfokken het doen bij de kwekers.
Kurt
kurt fierens
Website Member
Website Member
2005-04-22 - 09:41:15 send message to kurt fierens
Hoi,
zo kunnen jullie op dit onderwerp bijvoorbeeld reageren:
*goffini kaketoe pop handopfok 1 jong grootgebracht tot zelfstandigheid maar man plukt het jong
* jardine beide handopfok jongen grootgebracht to zelfstandigheid
Kurt
tasja
Website Member
Website Member
2005-04-22 - 14:31:21 send message to tasja
hallo Kurt wink
Wij hebben een koppel rosƩkaketoe's die beiden handopfok zijn.
vorig jaar 1 ei, het jong hebben ze zelf grootgebracht maar ze plukte het wel iets.
Nu hebben ze 2 eieren dus afwachten wat ze ermee gaan doen.
Groetjes:
Tasja.
kurt fierens
Website Member
Website Member
2005-04-22 - 14:49:27 send message to kurt fierens
Dank je Tasja,
Zijn er nog mensen met ervaring met dit onderwerp
Kurt
wiechmann
Website Member
Website Member
2005-04-22 - 14:58:15 send message to wiechmann
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
blauw gele ara pop handopfok man natuurbroed 2x 2 jong grootgebracht nu aan 1 jong bezig
asfoer
Website Member
Website Member
2005-04-22 - 23:27:29 send message to asfoer
meiers bijde handopfok jongen zonder problemen groot.
bonteboeren bijde handopfok begonen aan de poten na het ringen dus na ringen hand op fok
grijze pop hand opfok man wildvang jongen probleemloos groot
edels pop handopfok man wildvang jongen probleemloos groot.
vind dit een lueke vraag echt een uoderwetse vogelarena vraag.....................
asfoer
natasja
Website Member
Website Member
2005-04-23 - 00:10:05 send message to natasja
quotevind dit een lueke vraag echt een uoderwetse vogelarena vraag.....................
*grin* ja want dit is typisch zo'n vraag waar ik geen zinnig antwoord op kan geven maar wel erg benieuwd ben naar de antwoorden van de andere , een echte ouderwetse vogelarena vraag dus ! happy
kurt fierens
Website Member
Website Member
2005-04-25 - 09:46:47 send message to kurt fierens
Kan zelf het lijstje nog wat aandikken:
Een collega van mij heeft 2 handtamme bonte boeren en die hebben hun jongen tot op de stok grootgebracht
kurt fierens
Website Member
Website Member
2005-04-28 - 09:14:49 send message to kurt fierens
Zijn er nog mensen die dit een leuke vraag vinden en zinnige antwoorden kunnen geven?
wiechmann
Website Member
Website Member
2005-04-28 - 13:11:23 send message to wiechmann
koppel grijze roodstaarten bijde handtam nu op 3eieren
Amara
Website Member
Website Member
2005-05-01 - 11:17:53 send message to Amara
Ik heb een koppel bl voorhoofden waarvan de pop eigen handopfok is van '99 legt nu 2 jaar al eieren maar is moeilijk te koppelen wat bij amazones wel normaal is,deze broed goed en ik probeer ze nu uit als pleegmoeder voor mijn albifrons.Afwachten dus !