Heb met verbazing de reactie's gelezen.
Zeker de vergelijking met het weg nemen van de BABY'S bij de ouders, en het filmpje.
Dit is bewust beeldvorming scheppen, of, wat ook mogelijk is, heel weinig kennis.
Hoe je een BABY onder de ouders weg haalt, zonder dat deze BABY als laatste de angst kreten hoort van zijn ouders.
Hoe je een BABY vervoert naar zijn indien nodig couveuze, of anderszinse bescherming.
Hoe je een BABY, behandeld om de mens alszijnde zijn opvoeder te zien, zeker in de eerste dagen.
Vereist een speciale aanpak, omdit zonder stress te laten verlopen.
Kan me erwel wat bij voorstellen, hoe dit gedaan wordt, gezien de reactie's.
Dit zie je dan ook terug in het gedrag van de BABY papegaaien/ara's/kaketoe's die op een dergelijke wijze uit het midden van het warme nest zijn gerukt, hyperactief gedrag/angstig en timide gedrag/onzeker gedrag/ en een combinatie van deze gedrags stoornissen.
Begrijpelijk, als de laatste tonen zijn die je gehoord hebt, de angst/paniek tonen van je ouders bij het weg sleuren van je eigen persoontje.
Dit gebeurt, zeker weten, handschoenen zo dik, dat een beer er nog niet doorheen zou komen, atributen in elkaar geknutselt, van gaas tot ijzeren roostertjes, om de ouders op afstand te drukken en te houden.
Paniek aanvallen in blinde woede waarbij BABY'S worden overlopen of nog erger.
Blote handen Heren, zonder een enkele paniek kreet.
Wij voelen er niets voor om weken stress symptomen te moeten behandelen voordat we aan karakter building kunnen beginnen.
Roosje en Leon.
Maak je niet druk, Ik heb al menigmaal de degens gekruist met deze Heren.
Op veel punten zijn we het best eens, ook wij zijn tegen uitbuiting van de natuur, ook wij zijn tegen het gesol van BABY'S, ook wij zijn voor een algehele import stop, ook wij zijn tegen het melken van de meest gewilde huiskamer kromsnavels.
Ook ons doet het pijn om te zien/lezen dat er jongen nog op de pap zitten en het volgende legsel is weer bezig uit te vallen.
Maar heb dit ook al eerder geschreven, wij vallen niemand aan.
Proberen met voorlichting het tij te keren, maar ook al is internet nog zo'n machtig medium, sommige bereik je nooit.
Hier zal de natuur wel afrekenen, heel jammer dat het met veel leed gepaard moet gaan.
Beste Heren, ga het voorlopig hierbij laten, U zult gezien hebben dat mijn reactie's niet vlot afkomen, (zijn jullie niet gewend van Peter), maar ondanks dat dit alles me zeer na aan het hart ligt, zijn er even veel belangrijkere dingen in het leven.
Lees zoals je wilt, met of zonder gekleurde bril.
Maar lees dan wel alles, en verval niet in oude gewoonte's.
Denk dat mijn vraag aan het beheer van V.A beter direct gesteld kan worden, wat ik dan ook zal doen,zodra mijn tijd wat ruimer is.
Groet
Peter.