Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ontlasting (pallest) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ontlasting (pallest)
toro
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2004-01-03 - 19:24:52

sinds ik bezig ben met mijn aras over te wennen op pallest van versele-laga p15 ,merk ik dat er een van de ars bruine en zuur ruikende ontlasting heeft. voor dat ik pallets voederde had de vogel dat niet iemand ervaring mee???


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-01-04 - 10:38:01

de pellets van versala laga ken ik niet maar ik gebruik pellets van kaytee en dan heeft de ontlasting ongeveer de kleur van de pellets die ze eten. Het ruikt niet zuur.
Hebben mensen ook met bietjes of spinazie.


Loetje1
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2004-01-04 - 12:12:56

Ik heb mijn 4 koppels papagaaien ook overgezet op P15, de vogels hebben nu dunnere bruine ontlasting, de geur is ook enigzins zuur.

Het is dus geen uitzondering.


Hubert
Website Member
Posts :63

Website Member
2004-01-08 - 20:48:29

Ikzelf heb die ervaring ook gehad met P15, ik voer de papegaaien sindsdien P15 tropical. De pellet wordt beter opgenomen de ontlasting stinkt niet meer.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2004-01-09 - 19:58:53

Ik voer happy-bird en deze pellet hebben 8 verschillende kleuren. Sommige vogels hebben een voorkeur voor een bepaalde kleur, en dat zie je inderdaad ook aan de mest. Maar de zure geur is mijn ook niet opgevallen. Is dit bij alle vogels die de pellets eten, of bij één individue, als dat zo is zou ik eens contact opnemen met een dierenarts, want dan is er denk ik iets anders aan de hand. Vraag het eens aan Hedwig van der Horst van stichting NOP, deze heeft veel ervaring op het gebied van pellets.

www.papegaai.org voor het adres


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2004-01-10 - 00:25:51

Ik heb ook enkele jaren Pallets van Nutribird P 15 gevoerd,en mij viel het ook op dat de ontlasting zuur rook, de vogels zagen er verder gezond uit,van andere liefhebbers heb ik dit ook gehoord.
Met andere merken Pallets heb ik geen ervaring.
Ik voer mijn vogels nu weer traditioneel en de zure lucht van de ontlasting is weer weg.

Veel succes met je vogels,

Kees de Jongh


roma
Oud Lid
Posts :14

Oud Lid
2004-01-11 - 13:22:41

over die pallets,wij hebben ze ook gevoerd en niet veel verschil gemerkt alleen die rare ontlasting dan. we voeren nu weer gewoon zaad en zo van alles erbij,en..verrek daar komen de eieren
dus trek u plan hierover,..we sparen nu ook nog geld voor event. nieuwe voliere??


agadanny
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2004-01-12 - 23:08:58

Het is normaal dat de ontlasting platter is daar de vogels meer drinken.

Danny



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 229 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede