Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kapot ei gerepareerd en nu groeid de vrucht Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2006-04-06 - 16:42:34 send message to erika

jeetje wat verschrikkelijk jammer. JE heb er zoveel tijd ingestoken en dan op het allerlaatste gaat het jong toch dood sad :(sad :(sad :(
Echt heel erg jammer


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-04-06 - 17:07:00 send message to MADDAD

Ik denk dat het aan 2 dingen kon liggen.
1 te weinnig vocht verlies in het ei,het lijkt wel allemaal dooier maar was meer geel vocht.
en aangezien het jong een dikke nek had wat duid op dat ie is verdronken.
2 de membraam (vlies) tussen het jong en luchtkamer te hard ingedroogd door het gaatje die ik heb gemaakt,en mijn machine op 25 a 30 % luchtvochtigheid heb laten staan.
ik heb van het zelfde koppel weer 2 eieren in het machine liggen onbeschadigd gelukkig.
maar deze was wel heel speciaal door wat het allemaal meegemaakt heeft,maar het heeft niet zo mogen zijn.in ieder geval iedereen bedankt voor de belangstelling en de tips.

groetjes John Hesen.


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-04-06 - 17:07:46 send message to djenco

Ik moet zeggen dat ik het met natasja eens ben dat het kuiken er nog niet erg volgroeid uitziet. Erg kaal en de vleugeltjes zien er m.i. een beetje stomperig uit?

Hoe dan ook erg jammer. Ik weet ongeveer wat je voelt, mijn eerste ara kuiken is ook tijdens het uitkomen overleden. En na zo'n lange periode in spanning zitten is dat erg zuur. Maar ja, zo is het leven.

Sterkte.

Groet'n,
Dirk Jan


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-04-06 - 17:35:31 send message to MADDAD

toch was ie wel volgroeid.rosè zijn altijd kaal,alleen een klein beetje rose dons dat kun je ook op de foto`s zien,maar omdat ie nat is kleven ze op het rugje vast.

Groetjes John.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-04-06 - 17:36:42 send message to Dennis Fr.

hallo john
erg jammer we leven met je meesad :(.


ik heb nog wel een vraagje zo`n ei buddy.waar kun je die verkrijgen.lijkt me een erg handig apperaatje.

Groeten Dennis


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-04-06 - 18:47:59 send message to dooren

Het was nog idd net niet rijp genoeg om te kiepen, de dikke nekspieren die je dus ziet zijn normaal.

Het duidt dus niet op het verdrinken van het kuiken.

Zo'n dikke nekspier is enorm van belang om uit het ei te komen (met behulp natuurlijk van zijn eitand).

Het ei is te weinig verdampt, raar want normaal gesproken met een barst gaat het wat sneller.

Omdat de barst gerepareerd is met nagellak, hetgeen geen vocht doorlaat, zou wellicht een te grote negatieve invloed gehad hebben. M.a.w. de bijgerepareerde plek was wellicht te groot.

Vooral aan de stompe kant waar de luchtkamer zit zijn de poriën groter t.b.v de verdamping.
(aan deze kant verdampt het ei het meeste, grote poriën en luchtkamer) Aan deze kant was het ei ook gerepareerd?? en misschien wel een groot gebied van nagellak??

Gelukkig heb je weer een nieuwe kans met goede eieren, John.
Gert


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-04-06 - 23:34:13 send message to Swaas

Ik vind het ook zonde dat het niet gebleven is.
Heb met stijgende spanning deze topic gevolgdsad :(
Hopelijk meer succes met de volgende eitjes, maar het zal niet meer hetzelfde zijn.......sad :(


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-04-07 - 10:34:15 send message to MADDAD

Gert het lijkt op de foto indd. de stompe kant die beschadigd is,maar het was echt de punt niet de kant waar de luchtkamer zit.
ik denk indd. ook dat er net teveel porien dicht gelakt was om nog voldoende vocht te verliezen,en het te snel indrogen van de vlies door dat gaatje,zodat deze te hard was om door te breken.met pellen vond ik het moeilijk de vlies open te maken,zal zeker moeilijk zijn voor zo`n klein jong.en hij moet op een moment toch zijn longen gebruiken maar als hij dan niet in de luchtkamer zit met zijn hoofd gaat het fout.
maar hoe dan ook het was bijna gelukt,en gezien de beschadegingen nu de mensen weten (die het niet wisten)dat het niet altijd een verloren zaak is met een beschadigd ei.
eigelijk moesten ze een èèn of ander reparatie spul ontwikkelen/uitvinden voor het reparen van eieren dat geen bijwerkingen heeft.ik weet niet of zoiets bestaat anders misschien wel het gat in de markt.

Groetjes John Hesen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-07 - 12:13:02 send message to tonnl

Nu je de vraag zo stelt denk ik ineens terug aan mijn opleiding. happy :)
Er bestaat een soort pleister, mefix genaamd. Heel dun en transparant.
quote
Eigenschappen ruglaag: hypo-allergeen, niet geweven, zuurstof- en waterdampdoorlaatbaar, beschrijfbaar. Eigenschappen lijmlaag: anallergisch polyacrylaat, laat geen kleefresten achter.INDICATIES: zieke huid, tere huid (ouderen, zuigelingen,...)


Misschien een goed alternatief?
Ton.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-07 - 12:53:44 send message to molineti

Kloptwink ;) Ze noemen het ook wel second skin.

Het is natuurlijk wel uitsluitend te gebruiken als je het ei in de broedmaschine plaatst.

ook mag het vlies dan niet beschadigd zijn

Als je het terug wild leggen onder de ouders,zul je het ei ,,gewoon,,moeten lijmen.
Ikzelf gebruik hiervoor de huidlijm,die kun je bij (vogel)dierenartsen bestellen.
(is een soort secondenlijm voor de huid;wel prijzig)

mvg rene


Lori-lover
Website Member
Posts :46

Website Member
2006-05-17 - 22:25:46 send message to Lori-lover

Hallo allemaal,
Bij deze wil ik Maddad (John) even bedanken voor de fantastische tip om een ei te repareren met nagellak. Het spijt me zeer dat het voor jou niets heeft geholpen. Ik denk dat we allemaal erg hebben meegeleefd toen dit speelde. Echter nu was bij mij bij één van mijn koppels ook het ei iets kapot gemaakt en ingescheurt. Dat had ik al gezien op de dag dat het ei was gelegd en toen schoot mij dit topic in gedachten en ik besloot het maar te proberen. Ik heb toen het kapotte gedeelte aangesmeerd met nagellak. Inderdaad groeide de vrucht alsnog en vandaag is het jong helemaal zelfstandig uitgekomen. Het gaat hier "slechts" om een engelse grasparkiet, maar ik ben er evenwel heel blij mee. Nogmaals bedankt voor de tip, ik zal er zeker in de toekomst vaker gebruik van maken.
Groeten van Ad


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-05-18 - 10:28:24 send message to ParkietenPeter

Wat, slechts een Engelse grasparkeit.

Dit is mooi toch?

wink ;) Peter


Lori-lover
Website Member
Posts :46

Website Member
2006-05-18 - 12:18:57 send message to Lori-lover

Natuurlijk; ik ben er zoals gezegd ook heel blij mee. Maar veel mensen zullen een engelse grasparkiet maar heel gewoontjes vinden en misschien wel zoiets hebben van ach daar zijn er toch genoeg van. Waarom zou je je druk maken over 1 meer of minder.
Maar t is ook gewoon prachtig dat zoiets eenvoudigs ook goed werkt. En je moet er maar opkomen. Bij mij staat er nu standaard een flesje blanke nagellak in mijn kast met vogelspullen...
Groeten van Ad


charon
Website Member
Posts :69

Website Member
2006-05-18 - 13:27:30 send message to charon

ach jee ik ben een tijdje niet hier geweest en ik zocht gelijk deze topic , omdat ik hoopte dat dit verhaal een mooi eind zou krijgen, maar helaas.

Ik vind het erg spijtig om te horen dat de kleine ondanks alle moeite en liefdevolle zorg het niet gehaald heeft


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-05-18 - 16:20:12 send message to lennard

Had ik dat ook maar gedaan heb net een ei weggegooid wat kapot was en wat gisteren gelegd was sad :(.
Maarjah volgende x denk ik er wel even over na laugh :D



Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede