Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kapot ei gerepareerd en nu groeid de vrucht Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



geppa
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-03-28 - 15:14:40 send message to geppa

Heb met spanning dit verhaal gevolgd, als het jong het redt moet het echt een passende naam krijgen. Wat betreft de mosterd tip: Ik had eier pikkende kippen en die vonden de mosterd heerlijk. Alles blijft dus een gok.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-03-30 - 12:33:04 send message to MADDAD

Het jong groeid nog steeds goed,heeft ook een goede hartslag.
het enige wat me wel een beetje zorgen maakt is dat de luchtkamer wat aan de kleine kant is,terwijl ik mijn broedmachine op de droogste stand heb staan.zit nu tussen de 25 en 30%.
zal nu toch wel jammer zijn dat het dadelijk nog verkeerd gaat door te weinnig vocht verlies,want het jong doet het goed.
indd. als het jong geboren word moet ie een apparte naam hebben,omdat ie uit een hulpelozen situatie toch geboren is.

Groetjes John Hesen


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-03-30 - 13:33:14 send message to dooren

In het verleden zijn technieken ontwikkeld om een klein gaatje in de luchtkamer te boren zodat het uitdrogen werd bevorderd.

Dit zijn zeker niet de gemakkelijkste technieken, zeker omdat dit berekend moet worden, een te groot gat geeft immers te veel vochtverlies.

Vredenbregt (als ik het goed schrijf deze naam) heeft in het verleden hierover diverse artikelen geschreven.
Gert


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-03-30 - 23:10:35 send message to Swaas

Ik volg écht met spanning deze topic, elke dag is dit het eerste waar ik naar op zoek ga, en elke keer hou ik mijn hart vast.....zou het nog leven happy :)happy :)
Ik heb er vroeger een gehad (rose kaketoe) die kwam ook uit een heeeel benarde positie en heette Coquaille, wat "eierschaaltje" betekende laugh :Dlaugh :Dlaugh :D


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-31 - 01:01:40 send message to tonnl

Ook apart, Yu. Dat is Chinees voor geluk. happy :)


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-03-31 - 13:00:13 send message to MADDAD

Ik moet iets ondernemen,de luchtkamer blijft te klein.het is nu de 17de dag,intern pikken de rosè 19 a 20ste dag aan,en komen de 21 of 22ste dag uit.Gert graag zal ik weten waar en hoe groot ik dan een gaatje moet maken.ik heb op google gezocht onder Vredenbregt maar kan niks vinden.ik heb injectienaalden liggen van 0,6 mm dus daar kan ik een heel klein gaatje mee maken.maar ik durf niet goed,wil graag een bevesteging hooren van iemand met ervaring daarin.A.U.B. als iemand dat weet wil ik het zèèr graag horen.

Groetjes John Hesen.


papara
Website Member
Posts :12

Website Member
2006-03-31 - 14:32:39 send message to papara

hoe warm broed je ? misschien kun je iets warmer gaan .

greetz


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-03-31 - 17:59:46 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat informatie gevraagd aan een zeer ervaren iemand op het gebied van uitbroeden;Hij zegt dat je pas moet gaan boren bij te weinig gewichtsafname,of als het jong minder gaat bewegen(in jouw geval als de hartslag minder wordt)

Iets warmer broeden (zoals hierboven beschreven)kan de zaak positief beinvloeden.

Te kleine luchtkamer is bijna nooit het probleem van niet uitkomen van het jong.

Hij raad het ook niet aan om dit te doen,of je moet echt merken dat het verkeerd gaat.

Als hij boort,doet hij dat met een 1 mm boor.

Succes MVG Renehappy :)


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-03-31 - 20:01:13 send message to MADDAD

broedtemp heb ik op 37,2 graden


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-03-31 - 22:16:05 send message to Swaas

Amaai das lager dan ik broed, ik zit altijd tussen 37,5 en 38,5 temp, misschien daardoor dat je luchtkamer groter blijft.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-04-01 - 10:17:23 send message to MADDAD

bij mij grumbach zit papieren bij,daar staat in de adviestemp.voor papegaaien tussen de 37,2 en 37,4.vorig jaar heb ik rosè in een brinsea octagon 20 uitgebroed op 36,8 graden en waren precies op tijd aan gepikt.

Groetjes John Hesen


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-04-03 - 10:32:31 send message to MADDAD

Vandaag 20ste dag heeft het jong nog een stevige hartslag van ong. 270.
luchtkamer is nog te klein.
op aanraden van Ivo Tresinie de importeur van grumbach in nederland en belgie,die ook lezingen geeft over broeden, een kein gaatje van ong 1,5 mm in de luchtkamer gemaakt.
ik ben er zeer nerveus van,hij moet vandaag of morgen aanpikken.

Groetjes John Hesen


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-04-03 - 10:59:36 send message to ParkietenPeter

Allemaal heel spannend.

Ben benieuwd.

succeS,
wink ;) Peter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-04-03 - 11:29:54 send message to dooren

Waarschijnlijk zal hij door het hoge vochtgehalte iets later uitkomen John.
Maar we duimen mee.
Gert


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-03 - 17:43:45 send message to molineti

Ook hier is geduld een schone zaakwink ;)
Succes




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede