Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kapot ei gerepareerd en nu groeid de vrucht Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-20 - 10:41:16 send message to johanblok

Ben benieuwd naar het resultaat, zou fantastisch zijn als dit lukt!


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-20 - 11:55:22 send message to paintim

Beste Maddad,
Ik heb zo het gevoel,dat het met dat ei wel goed komt.Ik heb vroeger wel eens gerepareerd met een stukje cellotape.Kwam ook in orde.
Succes en hartelijke groeten toegewenst
Antoni


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-03-20 - 13:13:03 send message to MADDAD

bedankt voor de succes wensen allemaal

indd. Gert,die bacterie het vlies was gescheurd. ik wist dat het schaal wel iets mag mankeren(liever niet natuurlijk) zolang de vlies maar heel is,in de vlies was een heel klein scheurtje ik denk van 2 a 3 mm en zo dun ong.als een haar. de schaal was wat erger,het was net of je met een lepel op getikt hebt,in een vorm van een klein spinnewebje.het vocht was denk ik maar een drubbel,er plakte wat zand aan dat droogde op tegen het ei.ik heb voorzichtig met mijn vinger het zand verwijderd,want ik kan niet over het zand heen lakken dat heeft geen nut.toen het beschadigde gedeelte dicht gelakt.en een paar puntjes ik denk op getikt met de punt van de snavel,maar daar was de vlies niet door die heb ik aan getipt.ik weet dat je normaal niet de eieren mag wassen en alleen mag markeren met een potlood,er zit een beschermde laag over dat ze meekrijgen met het leggen van het ei voor tegen bacterie.
maar als ik niks probeer heb ik zeker niks,ik ben altijd blij met ieder ei dat ik krijg,en probeer er alles aan te doen wat je kunt doen.
ik heb het ooit meer gedaan dicht gelakt,maar toen moest het ei nog maar een paar dagen en was niet de vlies beschadigd,die was toen gewoon uitgekomen.ik denk dat nagellak best wel steriel spul is het word veel getest,en wat goed is voor de mensen denk ik dat ook goed is voor de dieren.
plus ik denk dat er iets van alcohol in zit dus ontsmet het ook denk ik,maar ik ben geen drogist.
het blijft in ieder geval spannend,en ik zal het helemaal te gek vinden als ik over 2,5 week een rosè kaketoe uit dat ei in het machine heb liggen.happy :)

Groetjes John Hesen


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-03-20 - 19:15:51 send message to Niltava

Als er inderdaad geen bacteriën in zijn gekomen, en dit is meestal alleen het geval als de eischaal smerig is, zouhet geen enkel probleem hoeven te zijn.
Heb in het verleden dit ook vaker gedaan. Het verschil met de stift(merken) ligt denk ik in het verschil in de bestanddelen van de beide middelen. Denk ook dat de stift meer in het trekt en de lak meteen opdroogt en sneller verdampt. Je moet dan ook een dun laagje aanbrengen.
Overigens bleek bij mij niet alleen blanke nagelak te werken wink :)


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-20 - 19:29:16 send message to Picolet

Wanneer het ei aangepikt is wel extra zorg geven en is er vaak hulp nodig om het jong uit het ei te krijgen. Veelal zit het eivlies aan het jong vastgekleeft en of is de reperatie op het ei te hard om er door te breken met zijn eitand.

Hopelijk lukt het,

Ruud


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-03-20 - 19:55:58 send message to dooren

Ik denk dat John geluk heeft wat dat betreft, Ruud.

Het ei is "gelukkig" in dit geval beschadigd aan de spitse kant (zoals ik begrijp uit de eerste reaktie van John), normaliter wordt het ei aan de stompe kant aangepikt en kan dit dus meevallen.
Gert


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-03-21 - 12:59:05 send message to MADDAD

Indd. bij de punt de spitse kant.ik heb er wel een foto van geknipt maar weet niet hoe ik hem hier moet plaatsen,moet volgens mij via mijn eigen website,die heb ik wel maar word geregeld door een webmaster.

Groetjes John Hesen.


charon
Website Member
Posts :69

Website Member
2006-03-21 - 13:44:28 send message to charon

Ik hoop van harte dat het lukt!


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-03-22 - 12:32:22 send message to MADDAD

Ik heb weer met de lamp gekeken en de embryo was weer gegroeid,ook de luchtkamer was iets groter geworden en volgens het schema redelijk goed.
ik ben nog steeds blijhappy :)

Groetjes John Hesen


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2006-03-22 - 15:48:10 send message to sarell

MADDAD,
fijn dat het goed gaat.
Misschien dat je het die vogel kunt af leren om eiren kapot te maken.
Zelf de volgende ervaringen met een Witte Pauw:
Mijn broer heeft een trio witte pauwen, die iedere keer de eieren op vraten. Later ging het zo ver dat ze in de nestkasten keken(ja, met die lange hals van hun!) en zo ook de eende eieren op vraten. Dat was dus niet de bedoeling, dus uiteindelijk een wanhopige poging gewaagd:
een 6-tal nepeieren van gips(kalk) in de nesten gelegd(nesten van de pauwen). Het duurde dus niet lang, of ze moesten weten wat dat was.......en ook weten waarom ze niet kapot gingen. Woest dat ze water. De ren is een 15x30m groot, en nog geen dag later lagen de eieren overal verspried in de ren. er op trappen, pikken en wat ze maar bedenken konden. Het heeft al met al zetek een maandje of 3 geduurd voordat ze het helemaal voor gezien hielden. in de tussen tijd wel eieren leggen, dus snel de eieren weghalen, en de nep eieren laten liggen. Nu, een jaar of 4 daarna iedere jaar prachtige nesten met eieren, en ze kijken er niet naar om/

Ik weet niet of het toevallig is, maar wel heeft het geholpen, misschien voor u de moeite waard om te proberen?
Succes,

Sarel


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-03-22 - 18:04:11 send message to dooren

Het kan natuurlijk zo zijn dat ze letterlijk "de smaak" te pakken hebben en een ei niet meer zien als een toekomstig jong maar een lekker hapje.

Ik dit geval is het goed geweest ze zodanig te foppen zodat ze een ei niet meer zien als iets eetbaars maar als een gewoon iets.

Bij papegaaien zijn het vaak mannen die de eieren vertrappen of vernielen. Als je ziet dat de pop een dik achterwerk krijgt moet je onmiddelijk de man verwijderen. Hierdoor kun je gemakkelijk de eieren behouden, in sommige gevallen brengt de pop de jongen zelfs alleen groot.
Gert


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-03-22 - 18:53:02 send message to MADDAD

dat zijn wat idèèn die ik kan proberen.
ik denk dat het de man doet,omdat hij weet als er eieren of jongen zijn hij niet meer mag paren.
en uit jaloezie die eieren breekt.ik heb ze zelf nog zien paren toen had ik dit ei net in de machine liggen ong 1 week geleden tussen het eier leggen door.is dat normaal?
bij mijn amazone`s die paren een paar weken en bereiden zich voor voor de nesttijd,man op wacht en voeren,en de pop in het blok aan het leggen of broeden.
Maar die rosè dat is een scherpe vogels die paard constant voor,na,rond en tijdens de eieren.
ik heb er meestal ook 2 ronde eieren per jaar van.maar door die raare streken van die man niet altijd jonge.

groetjes John Hesen


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-03-22 - 19:05:21 send message to hj de graaf

heb zelf wel is een paar keer een kanarie ei gerepareed met tip-ex soms ging het goed soms niet ligt indd aan grote van de beschadiging en heb bij onderandere duiven ook wle eieren gemerkt met stift schreef er altijd de datum op ivm met voedster duiven ging ook altijd goed mvg HJ de Graaf


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-03-26 - 12:11:32 send message to MADDAD

Beste mensen

Vanmorgen heb ik het eitje op de buddy (eimonitor) gelegd en had een hartslag van 275, dus tot zover ben ik nog steeds blij met mijn eihappy :)

Groetjes John Hesen.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-03-26 - 15:38:12 send message to zebraonline

Als ze de eitjes opeten moet je eens een rot ei in het nest leggen...na het proeven van die smaak stappen ze er snel vanaf.
Wat ook help is een ei leegzuigen en via een kropnaald opvullen met sterke mosterd...




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 112 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede