Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Jonge Amazones Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Jonge Amazones
Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2006-03-15 - 21:33:35 send message to Amazona

Ik heb op dit moment 3 jonge amazones bj elkaar in 1 vlucht van 2mx2mx2m zitten, een jonge wijnborst, jonge dubbele geelkop en een jonge blauwvoorhoofd. Allemaal poppen.

Nou heb ik een partner gekocht voor de blauwvoorhoofd amazone, alleen zou het kwaad kunnen als ik deze er nu bij in zou zetten? in die vlucht?

Alvast bedankt.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-15 - 22:49:13 send message to johanblok

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Bij echt jonge vogels (< 3 jaar) zou dat wel goed moeten kunnen gaan. Ik heb in het verleden voor enkele maanden in een kleinere ruimte ook wel 4 muller amazones (2 poppen/2 mannen) van enkele jaren oud gehad, dat ging uitstekend. Vooral in het begin wel genoeg voerbakken op hangen en goed opletten. Ook het karakter van de vogels kan meespelen, ik kan mij voorstellen dat bij jonge leeftijd andere soorten amazones aggressiever zijn dan mullers. Ik heb bij anderen in een voliere van soortgelijke afmetingen ook wel zo rond de zes jonge amazones zoals dubbele geelkoppen gezien.
Ik zou de vogel er bij plaatsen op het moment dat je een paar dagen veel thuis bent, zodat je een en ander goed in de gaten kunt houden.

Overigens, het is aan te raden om bij aankoop quarantaine toe te passen alvorens de nieuwe vogel bij de anderen te zetten, en eventueel ook, afhankelijk van de afkomst van de vogel, testen te doen.


Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2006-03-16 - 18:58:11 send message to Amazona

Het zijn allemaal jongen uit 2005.

Ik plaats deze blauwvoorhoofd man wel later dus he?die anderen zitten er al een aantal maanden in.

Zou dit dan goed moeten kunnen gaan?

Groeten Jeroen


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-16 - 21:38:44 send message to johanblok

De theorie zegt dat je dan sneller problemen hebt, of dat echt zo werkt weet ik niet. Ook als je ze met z'n allen in een andere nieuwe voliere plaatst is de bijgeplaatste vogel toch een nieuweling die zijn plek moet vinden in het groepje.
Je moet goed observeren hoe dat proces gaat, maar eerlijk is eerlijk, veel ervaring heb ik er ook niet mee. Idealiter zou ik de blauwvoorhoofden samen in een voliere plaatsen (wat over 1 a 2 jaar toch zal moeten).


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-16 - 21:44:50 send message to Picolet

Het risico wat in deze situatie ook kan ontstaan is dat hij met een pop van een andere soort gaat koppelen. Wanneer je ze dan moet gaan scheiden is het nog maar de vraag of hij de blauwvoorhoofd accepteerd.

De vogels van jongs af aan koppelen geeft de meeste kans op een goed klikkend en productief paar.

Ruud


Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2006-03-16 - 23:21:52 send message to Amazona

Dan zou ik dus nog even moeten wachten tot mijn schuur staat en de kooien klaar zijn, en dan bij elkaar in een nieuwe voliere stoppen.

Maar zelf zou ik denken, zoals het gezegde al zegt: soort zoekt soort.

Zal dat dan nu niet het geval zijn?

Zelf zou ik denken dat het wel goed moet gaan, aangezien de amazones die nu in de voliere zitten allemaal poppen zijn.

Bij de amazones is toch vooral de man de "baas".?



Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-03-16 - 23:55:03 send message to Chow

Ik ben geen papegaaien expert maar m'n logische verstand zegt de blauwvoorhoofden apart bij elkaar. Kun je de voliere niet splitsen?? Da's bij een aluminium voliere kwestie van even wat panelen bij plaatsen.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-03-17 - 00:02:38 send message to molineti

Indien de man ook een jonge vogel is geeft dit geen problemen(natuurlijk wel altijd observeren)

Maar zoals al eerder gezegd,vergeet de quarantaine nietwink ;)

Probeer ze wel voor de 2 jaar paarsgewijs te huisvesten,anders kan het eventuele omkoppelen een probleem gaan worden.

Je weet maar nooit welke vrouw hij het aantrekkelijkste gaat vinden;misschien wel de verkeerde.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-17 - 13:19:42 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote

Bij de amazones is toch vooral de man de "baas".?


Bij mijn mullers is dat niet duidelijk het geval. De pop lijkt daar eerder de baas en is ook veel aggressiever. Maar misschien denken zij wel helemaal niet in termen van 'baas' en 'ondergeschikte'...
... alhoewel ik wel eens het idee heb dat zij mij als ondergeschikte beschouwen. Ze laten me elke dag voer brengen (als ik laat ben krijg ik dat uitermate luidruchtig te horen), geregeld nieuwe wilgentakken etc.

Als je goed observeert, kun je de vogel er wel bij plaatsen.


Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2006-03-17 - 18:43:37 send message to Amazona

Oke, ik ga het proberen.

Uiteraard vergeet ik de quarantaine niet!

Bedankt voor de reacties/hulp.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 126 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede