Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Prachtvinken en kou Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Prachtvinken en kou
Stick
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-12-18 - 21:18:46 send message to Stick

Hallo,
Ik zou graag men vogelcollectie uitbreiden met prachtvinken maar jammer genoeg beschik ik niet over een verwarmde kweekruimte. Deze zal er ook niet komen dus is nu de vraag, welke prachtvinken kan je houden die tegen de kou kunnen. (Ze zouden in de winter dan wel vorstvrij zitten)


nijk
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-12-18 - 22:06:34 send message to nijk

Als je ze in het voorjaar haalt, dan kunnen alle prachtvinken naar buiten en ook buitenblijven. Heb zelf goudbuikjes, napoleonnetjes, en blauwkop blauwfazantjes gehad en die zatten allemaal in de winter rustig buiten. Wel met een vorstvrije ruimte om te kunnen schuilen.

Nijk


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-12-19 - 00:28:40 send message to dijkkamp

of je schaft ze aan bij een kweker die al op de zelfde manier kweekt als jij wilt dus bij een koud kweker


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2005-12-19 - 12:53:08 send message to hansbuffel

De meeste prachtvinken kunnen goed tegen de kou, het is meer met de combinatie van kou en vochtigheid dat ze problemen hebben. Als er een vorstvrije en droge ruimte is dan moet het lukken om ze zonder bijverwarming te houden. Zoals reeds vermeld moet je ze wel de tijd geven om te acclimatiseren. Ikzelf heb vuurvinkjes, goudbuikjes, tijgervinkjes, blauwfazantjes, oranjekaakjes in de buitenvolière zitten. Met de vuurvinkjes, goudbuikes en blauwfazantjes heb ik al kweek gehad, meestal bouwen ze een nest in een struik.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-12-19 - 13:01:14 send message to goulds

Spitsstaartamadine,glansekster,rijstvogel,witkopnon,mozambiquesijs,grijze roodstaart,diamantduif,gouldamadine,japanse meeuw,zebravink.Deze zijn winterhard indivuele uitzonderingen daargelaten.Weet ik uit eigen ervaring.Maar houd altijd de optie vrij mochten ze het in de kou niet redden ze een warm verblijf te geven.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede