Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bourkes en turquoisine samen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bourkes en turquoisine samen
piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-07-03 - 21:43:07 send message to piet witteman

ik heb 2 bourke poppen en een man kan die samen met een koppel turqen in een vluchtje houden en laten broeden?
Of wordt dit een vechtpartij
Piet


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2005-07-03 - 22:20:33 send message to markjansen

Ik heb een wildkleur koppel bourke met hun 2 jongen gekocht van iemand. Die deed hij weg omdat de bourke de turq te veel achter na zat. Moet daar bij wel zeggen dat hij ook vier jongen turken had. De koppels hadden allebei tegelijker tijd jongen en zijn allemaal groot geworden ( hij had zo ver ik weet geen dode. Al de vogels zagen er goed uit geen beschadigingen enzo zo ver ik weet Hij had een hok van 3m lang 1.80 hoog en 1.5 diep. Het was een wildkleur koppel bourkes en groen gele turken met een rode buik. Misschien hebben ze intresse in het zelfde broedblok gehad. Ik denk dat u het gewoon moet proberen


lisaar
Website Member
Posts :42

Website Member
2005-07-04 - 21:21:01 send message to lisaar

Ik vrees dat je daarmee om problemen vraagt, ik heb da jaren geleden ook nog geprobeerd en op het einde van het seizoen had ik nog niks van jongen. Eerst gingen de twee poppen in dezelfde broedkast. Daarna zat de turq man steeds achter de bourk man aan als de turq pop uit de nest kwam. In alle geval dat was een complete fiasco. Het best is nog altijd ieder koppeltje apart .... en er zijn dan soms nog problemen.


piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-08-17 - 16:48:10 send message to piet witteman

de vakantie tijd raakt over
zijn er nog meer mensen met ervaringen
Piet


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-08-19 - 21:41:06 send message to paccie

niet doen piet vroeg of laat krijg je problemen let op grote parkieten altijd per stel in de voilere ook wat een ander zeg vroeg of laat kost het poten soms met de dood doe er mee wat je wilt gr


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-08-19 - 23:21:10 send message to ParkietenPeter

Zelf heb ik dit jaar in een vlucht van 90 x 300 een koppel bourkes met een koppel turquoisine gehad. Daarbij zat nog wat grut. Geen enkele vechtpartij totdat er een elegant koppel bijkwam, bourke plus elegant ook geen enkel probleem. Zelfs niet tijdens het broeden.

Is ook logisch: De verspreidingsgebieden van de bourke en de turquoisine en van de bourke en de elegant overlappen elkaar, de boruke vliegt door beider gebieden heen. Die van de turquoisine en de elegant niet. Dit betekent voor mij zoveel als dat in de natuur de turquoisine en de elegant niet met elkaar overweg kunnen en de bourke en een van de twee wel.

Mag geen enkel probleem opleveren (goed, normaal gesproken dan) Tip: genoeg (meer) nestgelegenheid en ruime kooi.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-08-19 - 23:22:31 send message to ParkietenPeter

Daarna de turquoisine parkieten bij de barrabanden met jongen gezet. Geen enkel probleem. Ik kan naturlijk geluk hebben. Doorgaans niet zo veel.wink ;)

Ook hier blijkt: proberen.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-08-20 - 21:40:32 send message to paccie

nog niet je komt wel vroeg of laat hang maar nestkasten erin


kakariki12
Oud Lid
Posts :17

Oud Lid
2005-08-21 - 22:26:42 send message to kakariki12

bijde poppen in de broedblokken gezien en heb de bourkes zien treeden
misschien nog een nestje dit jaar als ze opschieten anders volgend jaar
Piet



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede