Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > glosters Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : glosters
kanarievogel
Oud Lid
Posts :117

Oud Lid
2005-06-08 - 20:30:31

op enkele website zie ik glosters die dik zijn en dan weer andere die magerder zijn en beide kampioen vogels .de dikke gloster zit laag op de zitstok en is vol ni levendig en dan weer de andere gloster is levendig en fier met sterke poten op een zitstok. eigenlijk versta ik ni hoe ze dan beide in wedstrijden winnenshocked 8O


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-08 - 21:12:54

Dit verhaaltje doet me denken aan een man bij onze vereniging die kampioen werd met een kanarie 92 punten en met dezelfde vogel twee weken later maar 88 punten haalde.

Moest niet kunnen, en daar was het merendeel van de verenigingsleden het mee eens.
Echter blijkbaar heeft de ene keurmeester vaak een andere kijk op zijn eigen favoriete vogel dan de andere. Persoonlijke voorkeur geeft vaak toch iets extra aan een vogel.

Ook denk ik dat vooral het moment dat de vogel op de keurtafel staat van invloed is. Maw zit hij dan strak op z'n stok is alles goed.
Heeft die vogel het net een beetje koud en zet hij zijn veren wat op, tja dan heb je pech.
Gert


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-06-08 - 21:21:41

Het ligt ook vaak aan wat er verder zit op een TT.
Op de ene TT zit meer kwaliteit dan op een andere, dus het vergelijkings materiaal is vaak van belang voor het toekennen van de punten.

Henk


Quinten
Oud Lid
Posts :18

Oud Lid
2005-06-09 - 14:44:17

Uiteraard is postuur ook belangrijk maar er wordt ook gekeken naar bevedering, etc. Dus totaal puntenaantal van de verschillende onderdelen maakt de uitslag.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 116 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede