Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Blauwgrijze roodstaartjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Blauwgrijze roodstaartjes
J.Bird
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-06-08 - 16:18:56 send message to J.Bird

goede middag

ik heb een koppel blauwgrijze roodstaartjes die zitten in een buiten voliere en ze hebben een nest gebouwd en die is helemaal af ze zijn er bijna 2 weken geleden mee begonnen maar er zijn nog steeds geen eitjes hoe kan dit?? of is het zo dat bij deze vogels het wat langer duurt voordat ze eieren leggen?? graag hier wat uitleg over ook doet het mannetje droge poepjes in het nest en hij gaat dan een beetje op de "eieren zitten" hoe komt dit??

Alvast bedankt voor jullie reacties happy :)

Groetjes:
J.Bird


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-06-08 - 17:26:55 send message to erik

J.Bird

Ben je er zeker van dat je een koppel hebt ? Het lijkt erop dat de vogels een slaapnest hebben gebouwd en dat het 2 mannetjes zijn ,Normaliter poepen ze alleen in een slaapnest,Dat het langer duurt bij sommige soorten voordat ze eieren leggen is geen uizondering dit komt vaker voor met name bij astrilden soorten ,Er kan ook een gebrek aan voeding zijn en dat ze iets missen ,Ik heb zelf altijd een eivoer gebruikt en gemengd met pinky,s en een insekten voeder dat hielp sommige soorten om toch over te gaan om te leggen.

Erik


J.Bird
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-06-08 - 18:02:05 send message to J.Bird

het is bijna tot zeker een koppel maar ze halen gedroogde poep van de grond en die gooien ze dan in het nest.en ze krijgen tropenzaad,grit,maagkiezel,pinkys,eivoer,
inuverseelvoer.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-08 - 18:17:10 send message to Niltava

Baltsen of "jagen" ze ook achter elkaar aan?
Overigens doen ook mannen dit soms. Twee vogels kunnen zich nu eenmaal als koppel voordoen, de een "speelt" voor pop, de dominante voor man.

En dit is ook weer zo'n vogeltje waar je het verschil wel meestal goed kan zien als je weet dat je een koppel hebt, maar minder goed van tevoren wink :)

De vraag van Erik is dus niet zo vreemd.

Nemen ze het voer ook daadwerkelijk goed op, eivoer, pinkies etc??
En verder is het ook gewoon geduld hebben.

Succes


J.Bird
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-06-08 - 18:20:39 send message to J.Bird

ja het mannetje balts voor het vrouwtje dus ze jagen njiet elkaar achterna en ze nemen van alles we wat op.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-06-08 - 18:22:22 send message to Niltava

Dus geduld wink :)


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-06-08 - 18:26:54 send message to dijkkamp

hoi jbird

wat de oorzaak bij jouw is weet ik niet maar mijn ervaring met een koppel zebravinken is het volgende als ze behoren te gaan broeden verstrek ik nooit geen nest mat. meer nu heb ik één koppel dat dan van alles nog in het nest sleept,poep,stukjes brood,stukken stengel van trosgierst je zult begrijpen dat dit niet gunstig is voor de eieren i.v.m. stuk gaan om dit op te lossen heb ik een wasknijper aan het voorfront zitten waar ik elke avond een klein beetje nest mat. tussen doe goed geklemd zodat ze niet in 1 keer al het nest mat. te pakken hebben en het nest blijft verder schoon



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede