Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Albino Valkparkiet zeldzaam?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-05-30 - 21:23:31 send message to Ramon

Nee hoor, uit split witmasker x witmasker krijg je 50% split witmasker zowel mannen als poppen en 50% witmasker ook mannen en poppen. Percentage wordt wel over een 100 tal jongen berekend.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-05-30 - 21:25:38 send message to Chow

Maar Ramon, wat voor pop zou je kiezen bij een split witmasker man om eventueel albino's te krijgen??


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-05-30 - 21:26:41 send message to Ramon

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Het beste is een albino pop.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2005-05-30 - 21:27:50 send message to blg

Vitamine A kun je overdoseren, je kunt beter beta-caroteen nemen dit wordt door de vogels omgezet naar vitamine A


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-05-30 - 21:28:26 send message to Chow

ja, dat dacht ik dus ook. De kans is echter niet zo heel groot denk ik


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-05-30 - 21:30:39 send message to Ramon

Met een split witmasker man kun je niet zoveel om albino's te kweken.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-05-30 - 21:33:11 send message to Chow

Proberen kan geen kwaad. Wat voor pop zou beter zijn dan??


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-05-30 - 21:42:16 send message to Ramon

chow, ik heb je een berichtje gestuurd met wat je evt. het beste kunt doen.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-30 - 22:07:39 send message to paccie

mogen wij dat niet weten je kweekt echt geen albinos hoor met een albino pop en hoe weet jij chow dat het een man is als hij net uitgvlogen is ?????????????????


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-05-30 - 23:01:26 send message to Chow

Ik heb een koppel valken gekocht bij een ervaren kweker en tevens deze jonge man meegekregen. Betrouwbaar adres.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-30 - 23:24:31 send message to paccie

ik hoop het voor je


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-31 - 07:56:01 send message to Lennart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Even tussendoor en misschien wel off-topic....shocked 8O

Wat mij hier opvalt is dat er hier kwistig en serieus wordt gediscusieerd over mutaties en het (bewust) kweken van hybriden, wat ik overigens prima vindt hoor, maar er is geen enkel commentaar van anderen dat het niet goed is om dat te doen.....Raszuiverheid....In standhouding van de soort, Zuinig zijn op wat we hebben, etc., etc....shocked 8Oshocked 8O??????

Dit kom ik ook tegen in de "tropen"-topics.... ook daar geen enkel commentaar....shocked 8O

Worden dan toch misschien sommige topics heel selectief gelezen..????

Of zijn ara's dan toch een ander soort dieren....shocked 8Oshocked 8Oshocked 8Oshocked 8Oshocked 8O?????

Of zie "ik" dat nu verkeerd.....?

Vreemd....heel vreemd....shocked 8Oshocked 8Oshocked 8Oshocked 8O!!!!!!

Lennart sad :(


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-31 - 10:13:52 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Persoonlijk denk ik wel dat men over het algemeen in het geval van valkparkieten de uitzondering maakt omdat deze niet op de cites lijst voorkomt? Of beter gezegd zoveel algemeen voorkomt.(kweenie?)

Wel is zo dat ook bij de valkparkiet de wildkleur toch al wat verder te zoeken is. Op de laatset tt's die ik bezocht heb, wel al 3 jaar geleden, kwam ik geen enkele wildkleur tegen? Veel bont, lutino, witmaskers, etc. maar weinig tot geen wildkleur.

Maar dat maakt de albino niet meer of minder zeldzaam. wink ;)

Het hoeft denk ik geen betoog dat deze vogel een liefhebber vogel is en ik denk dat, net als met albino konijnen, de grote massa hier niet door gecharmeerd zal raken. Bij konijnen schrikken de rode ogen nl. af, bij albino valkparkieten verwacht ik ook.?


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-05-31 - 10:24:40 send message to Ramon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Lennart en ParkietenPeter,
Mutatiekweek van één soort vogel in dit geval de Valkparkiet is heel wat anders dan bastaardering van b.v. twee soorten Ara's. Mutatiekweek is proberen een bepaalde kleur die ontstaan is bij een vogelsoort d.m.v. lijnenteelt vast te leggen. Of wat ook vaak geprobeerd wordt, en daar hebben we het hierover, d.m.v. twee kleuren een andere kleur te kweken. De kwaliteit is vaak bij het ontstaan van een nieuwe kleurmutatie erg matig, maar als er enkele kwekers die de verervingsmaterie en stamopbouw onder de knie hebben, deze kleuren in hun bestand krijgen dan zie je vaak binnen enkele jaren een enorme verbetering.Dus mutatiekweek is niet enkel interessant voor veel vogelkwekers, maar als je er goed mee omgaat ook ter verbetering en behoud van de soort. Bastaardering is niets anders dan twee verschillende soorten vogels die wel of geen familie van elkaar zijn te kruisen.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-31 - 10:43:36 send message to Lennart

Hallo Ramon,

Het was niet mijn bedoeling om je te laten verantwoorden....

Ik vind het prima wat jullie doen. Ook dit is een schitterende kant van de vogelhobby!
Ook weet ik dat het bij de valken om mutatie's gaat, maar zoals ik al zei op de tropen topic's wordt er lustig op los ge-hybried....en dan is er niemand maar dan ook niemand die er maar ook iets van zegt.....en als het in één keer over ara's en/of kakatoe's gaat valt het halve forum over je heen....en dat bevreemd mij zeer.....shocked 8O!

Peter,
Het gaat mij om het principe en niet om de veel voorkomendheid van een soort. Dat zou mijns inziens wat hypocriet zijn, als je snapt wat ik bedoel....wink ;)

Maar genoeg hier over....dit is op zich een leuk topic en wil dat dan ook niet verpesten met mijn gezeur...maar wilde het toch even kwijt.....noem het maar een frustratie van mijn kant...laugh :Dlaugh :D

Lennart wink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 129 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede