Een albino valkparkiet is een totaal verkeerde benaming. Vrijwel iedereen noemt deze mutatie een albino maar in werkelijkheid zal deze witmasker lutino genoemd moeten worden.
omdat sommige "kwekers" veel geld zien in het kweken van deze mutatie willen deze 100 % zekerheid hebben dat hun nageslacht ook witmasker lutino's worden. Omdat ze dan 2 x roodoog op elkaar zetten, zullen hierdoor zwakke valkjes uitkomen. Dit is met sommige andere mutaties ook zo gekomen, vandaar dat zij dan zwakker zijn, dunner bevederd en een kaal achterhoofdje hebben.
Hiermee bedoel ik Fallow, Lutino etc.
Ik raad je zeker aan, om albino's te kweken, alleen wel op de juiste manier door splitten te gebruiken.
Zelf heb ik op het moment ook meerdere albino jongen, zelfs 1 waarvan ik niet had verwacht dat er albino uit zou komen. Een erg leuke verassing dus.
Wat is het verschil dan tussen een witte met zwarte ogen en een witte met rode ogen?? Ik heb een foto gezien van een spierwitte valkparkiet met zwarte ogen.
Verder heeft hier geen 1 winkel vitamine A en geen 1 drogist levertraan. Snap er niks van