Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grasparkiet vangen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Grasparkiet vangen
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-04-13 - 20:26:31 send message to Chow

Hoi,

Ik heb geprobeerd 2 grasparkieten te vangen uit m'n kamervoliere om ze apart te zetten. Helaas zijn ze sneller dan ik. Enige suggesties?? Ik vermoed een schepnet maar wat voor net dan en waar haal ik die..


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-13 - 20:36:28 send message to thuis

Gewoon bij de dierenwinkel, denk eens aan een vis-vangnetje (niet te klein nemen, groter vangt beter).
happy :)happy :)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-04-13 - 21:24:50 send message to Chow

Mijn actie om ze met de hand te vangen heeft tot nogal wat hilariteit geleid bij vrouw en kinderen. Ook de grasparkieten waren niet erg onder de indruk en zagen het als oefening denk ik. Ik zal dus maar een netje kopen morgen happy :)


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-04-13 - 21:44:40 send message to Swaas

Ik wachtte vroeger altijd tot het donker werdt, ving hen er dan uit, zette die in een apparte kleine kooi en de dag erna in de voliere, die kleine rakkers zijn inderdaad supersnel, en op de duur ben je bekaf door telkens in de onmogelijkste hoeken te moeten draaien, want ze gaan natuurlijk altijd ergens zitten waar je net niet aan ken, en je een nekkramp moet rekken om eraan te kunnen.....wat zeg ik...om op het laatste nipperke eronder uit te muizen....nee bij mij geen gevang meer op klaarlichte dag bij die kereltjes, als het donker is, is het zo gepiept en heb je ze zonder "verrekkingen" op 2 minuten daar waar je ze wil....zelfs om ze met een net te vangen hang je meer vast in de stokken dan dat je vogels vangtlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-04-13 - 21:59:57 send message to Chow

Ja donker is ook een idee, maar probleem is dat ik zelf ook wat moet kunnen zien en als ik ook maar 1 lampje aan doe zijn ze wakker happy :)


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-04-14 - 11:02:03 send message to cocobar

Ook al zijn ze wakker, met een heel klein lichtje zullen ze nog altijd niets zien. Ik neem de kooi altijd naar een donkere kamer en laat een klein rood fietslampje (cateye) branden en kan ze zo steeds makkelijk uitvangen.


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-04-14 - 21:11:47 send message to BJ

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Tip: Laat ze ook naar de grond vliegen door je hand zo breed mogelijk uit te spreiden en die boven ze te houden. Als ze eenmaal laag zitten, druk je ze tegen de grond (zachtjes natuurlijkwink ;)) en heb je ze zo te pakken...
Het is ook handig om de stokjes en de voer/drinkbakjes eruit te halen. Zo heb je daar ook geen last meer van...


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-14 - 22:47:20 send message to paccie

koop een netje ben je van alles af kosten een euro of 5 klaar gr peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede