Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > VOOR MIJ MAG ER EEN LABEL KOMEN VOOR HOBBYKWEKERS DIE EXTRA NADRUK LEGGEN OP KWALITEIT EN GEZONDHEID Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-25 - 08:16:21 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Adriaan,
Ik ben echt bang dat je mij verkeerd begrijpt. Sorry.
Als het overkwam op je als oplichter te betitelen. Ik gaf enkel aan wat die beroepskweker/winkelier mij zei hierover. Ikzelf heb ook gezegd dat ikhier alleen maar voer koop. Verder doe ik hier geen zaken mee omdat ik het een grote kletskous vind.
Als jij een ander idee hebt gekregen rectificeer ik dit graag want dat is niet mijn bedoeling. Zoals jij aangeeft dat je vogels verkoopt ben jij een van de weinigen die het echt serieus nemen! Dat mag best gesteld worden.

De prijzen die ik noemde -in een andere discussie - zijn lauter een voorbeeldje. Ik heb helemaal geen idee wat een grijze roodstaart kost op dit moment en dat wil ik ook niet weten want ik heb er geen en wil er geen. Hiermee gaf ik alleen maar aan dat de prijzen van handopfok et zo stijgen als de wildvangvogels in prijs stijgen. Zoals al eerder gesteld werd!

Ik weet verder niet waar jij uit opmaakt dat ik jou een oplichtertje vind? shocked 8O Ik refereer toch nergens aan jou! Vind ik een beetje flauw dat je het zo zwart/wit stelt. sad :(

Maar goed, ik excuseer mij voor jou interpretatie. Als ik het nl. met iemand persoonlijk niet eens ben en meen hem te moeten 'aanvallen' zoals je stelt doe ik dit met een persoonlijk mailtje en niet e public. Omdat ik dat hekel angry in een topic.

Gert, Ik zwart? razz :p Welke hobby kweker geeft zijn verkopen op aan de belasting?

Dat een winkelier meer onkosten heeft, weet ik ook. Wat ik ook weet is dat een winkelier zich echt nooit te kort doet. Dat mag van mij ook. Zij verdienen hun boteham ermee en wij, de hobbyisten, zijn blij als het voer betaald is. Het vergelijk is dus ver overtrokken. Geld verdienen en toch klagen, dat is de kracht van de Hollandse odnernemer! (IN HET ALGEMEEN) sorry voor het schreeuwen anders wordt ik verkeerd begrepen.wink ;)

wink ;) Peter


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-25 - 08:25:30 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Persoonlijk vind ik het jammer als ook dit topic weer moet uitdraaien op het heen en weer werpen van persoonlijke verwijten. Als wij de laatste topics eens analiseren zullen we zien dat dit niet het eerste topic is waar dit alweer gebeurt.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat iemand die info wilt vergaren over zijn (aanstaande) hobby hij tot de conclusie moet komen dat het hier al net zo gaat als vroeger in de kanariewereld; dat niemand wil onderdoen voor de ander en iedereen een betweter is. Als er gesteld wordt dat er meer jeugd voor onze hobby warm gemaakt moet worden is dit een van de dingen die zal tegenhouden.

Ik denk dat het goed is om eens achter onze oren te krabbelen als we de latste topics eens geanaliseerd hebben.

Ik vind het jammer.

VOOR MIJ MAG ER EEN LABEL KOMEN VOOR HOBBYKWEKERS DIE EXTRA NADRUK LEGGEN OP KWALITEIT EN GEZONDHEID.

Persoonlijk vind ik kwaliteit heel belangrijk. Maar ik zal mij net als dat ik niet naar een TT ga mij ook niet voor een keurmerk aansluiten. Niet uit angst maar omdat ik mijn hobby wil uitvoeren naar beste kunnen en geweten en niet naar het geweten door een ander opgelegd. Dan is voor mij de hobby eraf. Nogmaals neemt niet weg dat ik voor de kwaliteit van mijn vogels sta.

razz :p Peter


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-25 - 10:11:14 send message to ParkietenPeter

quote
Als je graag wilt dat je bekend staat als betrouwbare en goede handelaar of kweker dan is er maar 1 optie volgens mij:
Gewoon altijd 100% eerlijk omgaan met al je klanten en goed zijn voor al je dieren. Kwaliteit is niet te meten aan een certificaat maar moet blijken uit jarenlange goede ervaringen van de klanten zelf. En eerlijk is eerlijk. Hoe hard je ook roept dat je zo goed bent, de klanten bepalen dat echt zelf.

Hier heeft Erwin volkomen gelijk in. En zelf proef ik ook best, net zoals anderen ook al opgemerkt hebben, wél duidelijk dat er toch nogal een eigen belang speelt bij de diverse antwoorden.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-25 - 10:48:47 send message to Hawkeye_NL

quote
Ik zou dan in de toekomst wel eens onder vier ogen over dit onderwerp met je van gedachten willen wisselen.


Je bent van harte welkom! De koffie of thee staat klaar.

Erwin


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-25 - 11:39:47 send message to Wickingh

Beste Peter,

er is niets mis mee als mensen ook!! hun eigen belang nastreven , maar ze moeten wel hun eigen woorden kunnen waarmaken Ik vind wel dat het belang van de papegaai voorop moet staan.

Beste Erwin,

ga ik zeker eens op in,

mvg Frank


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-25 - 11:50:21 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Frank,

Dat mag ook zeker, je bent hier in een vrij land.
En laten we eerlijk zijn, ik ben ook blij dat ik mijn mening geven mag. Soms probeer ik dit met een zachte hand. Maar als het niet duidelijk overkomt mag het beest best bij name genoemd worden. Zoals anderen toch ook al opmerkten. Kijk, jij bent nog niet zolang actief op dit forum (niet verwijtend) maar in het verleden zoals Niltava ook al schreef bleef argo constant hakken, ondanks vriendelijke terechtwijzingen. En dan is het logisch dat op een gegeven moment de maat vol is en er altijd met argusogen naar argo gekeken wordt.
"Wat je zaait zul je ook oogsten."

Daarbij is het niet de bedoeling om reklame te maken voor jezelf op het forum. (door agabird zelf gesteld) Dan moet je het ook niet op deze, misschien toch wel slinks te noemen, manier proberen, ook al staat er een betaalde reklamebanner op deze site.

Als er door de meerderheid van de "oudere" leden gereageerd wordt dat met name argo constant met zichzelf bezig is en anderen min of meer de grond in boort. Wat moet je er dan anders van maken?

Zoals ik al zei, is het natuurlijk ieders goed recht om zichzelf of zijn zaak te verdedigen. Maar hier wordt de aanval gebruikt als verdediging. En daar kan ik niet achter staan.

Zeker als de aanval versterkt wordt als iemand ZIJN persoonlijke mening verdedigd.

En dan doel ik echt niet op jou hoor, begrijpe me niet verkeerd Frank. No worries mate wink ;).

Peter
(wat een type fouten, nu niet meer)


lisaar
Website Member
Posts :42

Website Member
2005-03-25 - 11:50:30 send message to lisaar

Argo, ik krijg meer en meer de indruk dat je dit forum enkel gebruikt om op een arrogante wijze uzelf en uw zaak te promoten. Ik denk niet dat deze manier van reclame maken voor uzelf de bedoeling kan zijn van dit forum. Ik vond die andere discussie enkele weken geleden in dat forum ten zeerste ongepast, maar je hebt er blijkbaar toch niets uit geleerd. Zie jij dan zelf niet dat je bij veel gewone liefhebbers als een arrogante zak overkomt. Ik heb me toch erg in u vergist. Ik vind dat de webmaster dergelijke reclame in dit forum zou moeten verbieden, ik denk zelfs dat u toen al een verwittiging gekregen hebt, maar blijkbaar heeft dat niet veel uitgehaald.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-25 - 11:56:29 send message to ParkietenPeter

Aiaiai,sad :(

Zelfs nieuwelingen op dit forum valt dit op.
Jammer. Zeker jammer.

wink ;) Peter


pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2005-03-25 - 12:17:53 send message to pluimenest

Mensen, mensen toch door blijven te hameren op de "eigenbelangen" van Argo werk je nu juist zijn doelstelling in de hand.
Er wordt nu veel gesproken over "hem" en dat is nu precies wat hij wil, gratis reclame voor weinig geld, of vergis ik me Argo ?
Laten we construtief zijn en hem vragen wat zijn criteria zijn voor zijn "label", tevens zegt Argo dat hij een paspoort meegeeft met de vogels die hij verkoopt.
Hij zal er zeker niets op tegen hebben het betreffende paspoort op dit forum te tonen (bv. via schan) zodat de deelnemers aan dit topic kunnen uitmaken wat het in feite inhoud.
Indien Argo niet reageert dan is de conclusie heel duidelijk.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-25 - 12:22:44 send message to Wickingh

Hai Peter,

ik neem aan dat je uit mijn reakties heb kunnen opmaken dat ik deze persoon niet wil verdedigen, maar wel de discussie die door deze persoon is gestart.Ik ken deze persoon niet persoonlijk,ik ben wel eens het een en ander op web tegen gekomen over of door hem waar ik ook mijn wenkbrauwen over ophaal.Ik blijf dan ook het liefst neutraal in dit verhaal , mijn enige punt in deze is, dat ik de discussie die op zich interessant is graag discussie zou willen zien blijven[ kromme zin ].

mvg Frank


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-25 - 14:07:49 send message to ParkietenPeter

Nee dat moge duidelijk zijn Frank.

wink ;) Peter


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-25 - 14:09:20 send message to ParkietenPeter

Pluimenest,

quote
Indien Argo niet reageert dan is de conclusie heel duidelijk.


Even afwachten, maar houdt de moed en wie weet bestaan wodneren nog.

wink ;) Peter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-25 - 15:01:57 send message to dooren

================
Gert, Ik zwart? Welke hobby kweker geeft zijn verkopen op aan de belasting?
================
Nee, tuurlijk parkietenpeter, was slechts een voorbeeld, niet meteen op de kast springen.

En wat die ondernemers betreft: zeker de kleinere van het midden en kleinbedrijf zijn in deze economische tijden ook niet zo blij.
De overheid moet beseffen dat deze mensen het paard zijn die de kar trekken ipv de melkkoe die moet worden uitgemolken.

Maar goed terug komende op het topic, kwaliteit en gezondheid zijn moeilijk in te schalen onderwerpen en geen wiskundige getallen. Wat de een ziet als een volmaakte vogelmanagement in de hokken is voor de ander niet ver genoeg.

Vervolgens een stichting zoeken die dit registreert (zonder kosten natuurlijk)
Bovendien zijn deze opnames en controles betreffende de gezondheid en kwaliteit een momentopname. Te duur en te moeilijk uitvoerbaar.

Blijft over: als je vogels koopt geef je oren en ogen de kost en neem een ervaren kweker mee, die objectief de zaak bekijkt. Eventueel aangevuld met testjes voor bepaalde virussen.
Gert.


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-03-25 - 17:00:46 send message to Raimond Wolfert

Je zou ook via richtlijnen kunnen kweken. Niet echt een officieel label/certificaat. Maar dat je als kweker kunt zeggen dat je volgens de richtlijn van de ..... werkt. Iemand die intresse/kennis heeft van papegaaien zal (naar ik mag hopen) zelf kunnen zien of dit klopt.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-25 - 18:19:56 send message to Niltava

Bedoel je zoiets Raimond?
The Model Aviculture Programme
http://www.tuxford.dabsol.co.uk/masterbreeder/chap6/chap6map3.htm
Kan de officieële website niet vinden.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 96 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede