Zoals het hier geventileerd wordt rijzen er bij mij toch wel enige vragen, als het mag;
Als je een papegaai gaat kopen, wordt er overal geschreven hoe je hiermee om moet gaan.(duidelijke afspraken, medisch onderzoek onderweg naar huis- geen dagen later, etc. (quarantaine niet te vergeten))
Het is natuurlijk mosterd na de maaltijd om het nu hoog op te spelen via vogelarena, en zoals je al doet, en dat is goed, is het beter om het verder via persoonlijke mail uit te vechten.
Naar het eindresultaat zijn we natuurlijk nieuwsgierig. Met name ook over de 'inmenging' van de AID (Algemene Inspectie Dienst)
Kloosterraderstraat 25, 6461 CA Kerkrade
- ervaring inbeslagname - 045-5466222 (24 uur per dag) / 0172-424044 )
Het is mij duidelijk dat het hier om een 'hobby-handelaar', weet ik natuurlijk niet zeker, ken hem niet. Maar als hij al duidelijk meld dat het niet normaal zijn vogels zijn, mag je ook wel voorzichtiger zijn. Het is leuk om dan evt. goedkoper aan een papegaai te komen, maar nu blijken de gevaren.
Zo koop ik bij een hobby-handelaar een kweekkoppel bonte boeren, niet geringt, niet gesext. Het verhaal; Mensen hebben er jongen uit getrokken en gehouden - koppel weg. Risico: geen koppeltje? ziekten? Remedie: Onderzoeken laten!
Als je geen afspraken hebt gemaakt ben ik persoonlijk van mening dat je minder moet blazen. Ik zal de mijne moeten laten sexen en op ziekten moeten laten onderzoeken. De prijs was erheen en ik ben verantwoordelijk voor de rest. Dat weet ik en dat accepteerde ik toen ik ze zo kocht.
Vaak is het maar zo dat een handelaar af moet gaan op de verhalen van de verkopenden.
Zoals ik al zei mosterd na de maaltijd, maar...
Jullie zullen beiden hier veel van geleerd hebben. Ik weet dat dit wel bijdraagt tot het nog voorzichtiger omgaan van aankopen.
Ik wens jullie beide succes en sterkte.
Peter