Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Papegaaienziekte Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


haverman
Website Member
Posts :6

Website Member
2005-02-03 - 19:37:37 send message to haverman

hier bij wil ik even een reactie geven die man die beweerd dat ik papegaaien ziekte hoe kan het
dan dat mijn aratinga,s niks mankeren terwijl die ernaast zaten en vde aan de andere 150 vogels ook niks merk zoals waterige ontlasting of ogen of dik zitten en ik heb verder van andere mensen ook geen klachten gehad b.v.d gerrits


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-03 - 20:10:56 send message to dooren

Vaak is het dat de ziekte zich vertoond als de vogels worden verplaatst. Door stress, nieuw hok, voer, andere omgeving, etc etc.
Dit wil dus niet zeggen dat jou vogels geen drager zijn, dit zal een test moeten uitwijzen. Pas dan zul je 99,99% garantie kunnen geven, dat je vogels er niks mee te maken hebben.
Bovendien is het zo dat bv bepaalde vogels gevoeliger zijn voor bepaalde ziekten. (papegaaien uit de oude of nieuwe wereld)
Dit kan dus bv verklaren dat de vogels die erlangs zaten dus niet ziek werden.
Groet gert.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-03 - 23:44:58 send message to oranjekuif

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

user wiped their message


haverman
Website Member
Posts :6

Website Member
2005-02-04 - 20:02:49 send message to haverman

hoe kan het dan dat ik verder van niemand een reactie heb gehad en ik heb zelf geeneen dode vogel gehad gerrits


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-04 - 23:05:02 send message to dooren

Meneer Havermans waarom vraag je niet even naar het onderzoeksrapport van de instantie betreffende de vogels die je hebt verkocht aan Bubbles.
Dan weet je tenminste of je je ook echt zorgen moet maken over je eigen collectie. En mocht blijken dat dit niet gestaaft wordt is je naam toch gezuiverd. Het geroep dat je vogels niks mankeren zal voor menig vogelarena bezoeker weinig indruk maken en komt meer over als een beetje kiekeboe spelen. (hij roept ja en ik roep nee)
Groet gert


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-04 - 23:41:53 send message to Hawkeye_NL

Jammer genoeg willen veel mensen ook niet zien dat hun vogels ziek kunnen zijn. In plaats hier het belang van de vogels of de vraagstukken over het hoe en waarom te leggen zou mijnsinziens de eerste reactie moeten zijn dat je al je vogels of minstens steekproefsgewijs je vogels hebt laten testen om zekerheid te krijgen. Zekers de vogels die in direct contact stonden of aangrensend waren geplaatst bij de vogels die ziek zijn teruggekomen. Pas dan als blijkt dat volgens de onderzoeken geen ziektes aanwezig zijn zal uw naam geschoont kunnen worden.

ZOnder meer ervan uit gaan dat het een eenmalig incident betreft kan de doodsteek van uw prachtige hobby zijn!

Erwin


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-05 - 01:15:58 send message to oranjekuif

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

user wiped their message


haverman
Website Member
Posts :6

Website Member
2005-02-05 - 19:03:03 send message to haverman

Geachte Heer Bubbles, graag zou ik van u het onderzoekrapport toegestuurd krijgen plus de naam en het telefoonnummer van uw dierenarts. Als hier uit blijkt dat u gelijk hebt dan laat ik mijn vogels direkt nakijken. Want om mij nu een eikel te noemendat gaat wel erg ver en om te zeggen dat het mij koud laat vind ik grofuit beledigend want ik ben goed voor al mijn dieren ik verwacht per direkt een reactie want ik laat mijn naam door niemand te grabbel gooien en zeker niet op zo'n kinderachtige wijze. mijn adres linderweg 2 7683PV te Den Ham.


Bubbles
Website Member
Posts :36

Website Member
2005-02-14 - 16:04:33 send message to Bubbles

"Haverman",
Je hebt ons met een "ik-heb-geen-verstand-van-dit-soort-vogels-doe-alleen-maar-in kleine-parkiet-soorten-deze-vogels-heb-ik-van-een-overleden-man"smoes de vogels verkocht. Na een telefoontje van de inkoper van de vogels, bleek dit al niet het geval te zijn. En dan zal ik hier niet uit de doeken doen in wat voor tochtig hol deze en andere vogels zaten. Ja, wij waren bij de aankoop te naïef, en hebben daar niet doorheen gekeken. We hebben je, na het onderzoek en bevestiging van Utrecht, telefonisch op de hoogte gesteld. We kregen een reactie van niks, en daarmee konden we het doen. Oftewel het interesseerde je niet. En kinderachtig? Papagaaienziekte is alles behalve dat, zeker als het ook nog eens gevaarlijk is voor de gezondheid van mensen(hier in het bijzonder 3 kleine kinderen die een groot risico liepen). En na alle ellende is **kel nog heel zacht uitgedrukt. Je naam te grabbel gooien doe je door dit zelf, dus ga je nu niet als de gebeten hond gedragen. Dat je niet wist dat deze vogels ziek waren, zou eventueel nog kunnen, maar dat je nu pas bewijs wilt hebben om je andere vogels te laten onderzoeken...........ja dan heb je echt hart voor je dieren. Het onderzoeksrapport ligt bij onze dierenarts. Ik zal je een persoonlijke mail sturen met zijn naam en telefoonnummer. Vraag daar de gegevens maar op. Want om hier een welles/nietes-spelletje te spelen, da's pas kinderachtig. Ik hoop voor de andere vogels en volgende "klanten" dat je nu zelf actie onderneemt.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-14 - 16:31:55 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zoals het hier geventileerd wordt rijzen er bij mij toch wel enige vragen, als het mag;

Als je een papegaai gaat kopen, wordt er overal geschreven hoe je hiermee om moet gaan.(duidelijke afspraken, medisch onderzoek onderweg naar huis- geen dagen later, etc. (quarantaine niet te vergeten))
Het is natuurlijk mosterd na de maaltijd om het nu hoog op te spelen via vogelarena, en zoals je al doet, en dat is goed, is het beter om het verder via persoonlijke mail uit te vechten.

Naar het eindresultaat zijn we natuurlijk nieuwsgierig. Met name ook over de 'inmenging' van de AID (Algemene Inspectie Dienst)
Kloosterraderstraat 25, 6461 CA Kerkrade
- ervaring inbeslagname - 045-5466222 (24 uur per dag) / 0172-424044 )

Het is mij duidelijk dat het hier om een 'hobby-handelaar', weet ik natuurlijk niet zeker, ken hem niet. Maar als hij al duidelijk meld dat het niet normaal zijn vogels zijn, mag je ook wel voorzichtiger zijn. Het is leuk om dan evt. goedkoper aan een papegaai te komen, maar nu blijken de gevaren.

Zo koop ik bij een hobby-handelaar een kweekkoppel bonte boeren, niet geringt, niet gesext. Het verhaal; Mensen hebben er jongen uit getrokken en gehouden - koppel weg. Risico: geen koppeltje? ziekten? Remedie: Onderzoeken laten!

Als je geen afspraken hebt gemaakt ben ik persoonlijk van mening dat je minder moet blazen. Ik zal de mijne moeten laten sexen en op ziekten moeten laten onderzoeken. De prijs was erheen en ik ben verantwoordelijk voor de rest. Dat weet ik en dat accepteerde ik toen ik ze zo kocht.

Vaak is het maar zo dat een handelaar af moet gaan op de verhalen van de verkopenden.

Zoals ik al zei mosterd na de maaltijd, maar...

Jullie zullen beiden hier veel van geleerd hebben. Ik weet dat dit wel bijdraagt tot het nog voorzichtiger omgaan van aankopen.

Ik wens jullie beide succes en sterkte.

wink ;) Peter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-14 - 22:30:04 send message to dooren

Nou meneer Haverman vraag maar eens op bij deze dierenarts, ben benieuwd.
Gert


haverman
Website Member
Posts :6

Website Member
2005-02-17 - 19:10:09 send message to haverman

ik heb vanmorgen om 9 uur die dierenkliniek gebeld
ik kon die dierenarts van der kamp niet aan de telefoon krijgen toen heeft de secataresse mij vanavond om 6 uur weer gebeld ik moest als ik zwakke vogels had die maar laten onderzoeken terwijl ik die niet heb.het onderzoekraport willen zij mij niet toesturen verder wil ik hier niet op ingaan want ik heb zo mijn twijfels



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede