Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Papegaaienziekte Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-01-27 - 18:02:42 send message to mariannenl

Pas echter op voor de bijwerkingen, bij honden is bekend dat als jonge honden het krijgen dit aanslag kan geven op hun gebit die nimmer meer te verwijderen is, nu hebben gaaitjes wel geen tanden, lol, maar ik zou daar toch voorzichtig mee zijn.....

Heeft iemand van jullie overigens ervaring met de Eucalyptus olie van LANTRO , dat zou een ideaal reiningsmiddels zijn , wat muizen op afstand houdt, en je kunt er plukkende vogels (verdund) mee sproeien, het werkt antiseptisch ????

MARIANNE


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-01-27 - 18:03:00 send message to mariannenl

Pas echter op voor de bijwerkingen, bij honden is bekend dat als jonge honden het krijgen dit aanslag kan geven op hun gebit die nimmer meer te verwijderen is, nu hebben gaaitjes wel geen tanden, lol, maar ik zou daar toch voorzichtig mee zijn.....

Heeft iemand van jullie overigens ervaring met de Eucalyptus olie van LANTRO , dat zou een ideaal reiningsmiddels zijn , wat muizen op afstand houdt, en je kunt er plukkende vogels (verdund) mee sproeien, het werkt antiseptisch ????

MARIANNE


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-01-27 - 19:24:14 send message to thuis

Hallo Marianne,
Ik weet niet wat die Eucalypthus olie doet bij papegaaienziekte en virussen maar het is inderdaad een prettige manier om de kooien + omgeving te cleanen en als je de vogels ermee bespuit (verdund uiteraard met water) dan ruikt alles heerlijk fris en ik vind dat de veren er meer van gaan glanzen. Ik gebruikte alleen niet de speciale eucalypthus olie van Lantro, maar gewoon eucalypthus badolie uit de goedkopere winkels zoals de Lidle en Kruidvat. Nu gebruik ik het nogwel eens in het sop bij bv de badkamer en alles ruikt heerlijk fris.


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2005-01-27 - 23:20:21 send message to adriaanbaan

quote
Daarnaast zal ik ook zelf contact opnemen met de "slechte" handelaar/kweker, om enige reactie te krijgen en hem op de hoogte te stellen van het feit dat zijn naam vermeld wordt op VogelArena in een negatieve wijze.


Beste Agabird,

ik kijk nog steeds uit naar de reactie van de aanbieder van de zieke vogelsangryangryangry

groetjes Adriaan


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-28 - 07:44:09 send message to natasja

volgens mij bedoelde aga dat vooral in het algemeen en niet specifiek over dat hij met deze aanbieder contact op zou nemen ..


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-01-28 - 07:57:49 send message to agabird

Inderdaad.

Als er een naam genoemd wordt, dan neem ik contact op. Zonder naam, zoals in dit geval, mag er best over gepraat worden en neem ik geen contact op.


Bubbles
Website Member
Posts :36

Website Member
2005-01-28 - 15:31:55 send message to Bubbles

Hallo allemaal,

Even een korte up-date over de zieke vogels. Met de amazones (met bewezen papagaaien-ziekte) gaat het steeds beterhappy :). Maar helaas is vanmorgen de pop van de grijze roodstaarten dood gegaan. Deze werden alleen preventief behandeld. Ze had het zeer benauwd a.g.v. de enting tegen de papagaaienziekte (schimmel in longen gekregen). Had hierover nog contact gehad met een uitstekende dierenarts. Die adviseerde ons multi-vitamine te gebruiken. En als dat niet hielp tri-sporal. Helaas hebben beide niet geholpen. Het is in razend-tempo gegaan. En dat alleen maar omdat er een **kel zieke vogels verkooptangryangryangry Graag zou ik de naam van die achterlijke handelaar hier in koeieletters neerzetten (laat maar weten of het mag). Hij had moeten weten dat zijn vogels (de amazones die we bij hem kochten) ziek waren. En als hij het niet wist (geloof ik niet) had hij iniedergeval zijn "handeltje" moeten stoppen. Maar.....helaas. Nog steeds waarschuwen wij de mensen die op zijn vogels bieden, zodat zij niet die problemen krijgen waar wij nog steeds mee zitten. Ik snap niet dat mensen zo met dieren om kunnen gaan. Groetjes en ik laat wel weer van me horen.


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2005-01-28 - 18:12:47 send message to Gert Jan

Beste Bubbles,
Heeft de rvv dan bij hem de boel nog niet op slot gedaan naar aanleiding van jouw melding?? Dit is nl wel de gebruikelijke weg. Ze horen jouw te vragen waar je de ziekte hebt opgelopen en indien je dit zo duidelijk aan kunt geven gaan ze zeer zeker daar een kijkje nemen!! Of is er bij jouw geen rvv geweest na het vaststellen van de ziekte?


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-28 - 18:49:33 send message to goffini

Wat ik niet snap is dat we in een ander topic gewoon negatief over dennis wordt gepraat en dat hier ,met bewezen papegaaienziekte, getwijfeld wordt over het plaatsen van de naam. Terwijl door het plaatsen van de naam, de verkoop mogelijk stopt alsmede de verspreiding van de ziekte.
De schade aan zijn naam is makkelijkker te herstellen dan de door ziekte overleden papegaaien. Dat kun je niet meer terugdraaien.


Bubbles
Website Member
Posts :36

Website Member
2005-01-30 - 16:01:18 send message to Bubbles

Hallo,

Wij hebben alleen de melding gedaan bij de dierenarts en de huisarts. Ik heb geen enkele reactie gehad van het rvv of enig andere instantie. Volgens mij ligt de verplichting bij de dierenarts om melding te maken bij een hogere instantie, die daar dan eventuele actie op onderneemt. Maar blijkbaar wordt het pas serieus genomen als het aantal gevallen oploopt.


lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2005-01-31 - 11:13:32 send message to lorie

quote
Terwijl door het plaatsen van de naam, de verkoop mogelijk stopt alsmede de verspreiding van de ziekte.



100 % eens met deze opmerking van Goffini.

Belachelijk dat de naam van deze bewezen "ziekteverspreider" uit Drenthe niet geplaatst wordt. Als ik me niet vergis is er zelfs door hem weer een advertentie geplaats op deze site en ook op de duitse site www.vogelfreund.de.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-01-31 - 12:32:02 send message to agabird

De naam mag best geplaatst worden hoor, ik hou dat niet tegen.

Allen wat ik al gezegd heb:

De naam mag alleen geplaats worden door de persoon die zelf de negatieve ervaring heeft (niet door iemand anders dus).

Ten tweede, ik zal de de persoon ook zelf op de hoogte stellen van het feit dat hij hier op het forum vermeld wordt. Om hem zo ook de mogelijkheid te geven te reageren.

Dus als dit beide acceptabel is, kom dan maar op met die naam.


Bubbles
Website Member
Posts :36

Website Member
2005-01-31 - 15:19:59 send message to Bubbles

Hallo allemaal,

Eerst een grote fout recht zetten(ben ik in mijn eerste bericht vergeten): de handelaar woont niet in Drente maar in Overijssel.
Het is DHR. GERRITS uit DEN HAM (Overijssel dus).
Ik heb het idee als je contact met hem opneemt hij er heel luchtig op zal reageren. Dat deed hij bij ons ook. Het interesseert hem blijkbaar helemaal niks (hij blijft advertenties plaatsen). En wat hij ook zal beweren, ik ben er 500% zeker van dat de vogels bij hem al ziek waren.
De vogels zijn ondertussen voor de laatste keer gespoten, en het gaat heel goed met ze.

Na een zorgelijk en zeker heel dure (!!!) periode zijn we een hele ervaring rijker. Zo'n naïeve aankoop zal ons niet meer overkomen. En van zieke vogels hebben we ook iets meer "verstand".
Groetjes


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2005-01-31 - 22:03:29 send message to Gert Jan

Waarom vraag je niet eens bij je dierenarts na waarom het niet via de daarvoor geldende kanalen gemeld is aan AID/RVV en Gemeente.
Toen het bij mij geconstateerd werd (door utrecht bij sectie!) is het direct in een stroomversnelling gekomen en had ik daags erna al bezoek! Een werkelijk kruisverhoor over hoe en waar de vogels vandaan kwamen was het gevolg! (helaas konden ze hier niets mee aangezien ik net als velen toendertijd met mijn onwetende kop op de markt vogels had gekocht van een mij onbekende!!!)
Evenals bij jou zijn toen al mijn resterende vogels op antibiotica gezet en na een periode van 6 weken na verder onderzoek weer psittacose-vrij verklaard. Netto resultaat was toen uiteindelijk 9 dode vogels!

Wat betreft het kopen op een markt en het feit dat al eerder is opgemerkt dat er zeer veel dragers zijn die nergens last van hebben; het heeft mij geleerd strenge qaurantaine toe te passen bij nieuwe vogels aangezien dus wel blijkt dat het bij ogenschijnlijk gezonde vogels na een stress-situatie (verhuizing) toch de kop op steekt en bij laat reageren je volledige populatie aansteekt. Ik bedoel hiermee te zeggen dat het bij iedereen wel eens zou kunnen gebeuren dat je misschien wel vogels verkoopt die "iets" onder de leden hebben. Als je echter zoals deze meneer, nadat je er op aangesproken bent, er niets mee doet dan verdien je........javascript:smileyInsert(topicform.message, 'angry');
Angry angry
Als je deze meneer inderdaad wilt stoppen is melden je enige (werkende) manier. Hij zal dan echt bezoek krijgen en de daar aanwezige vogels zullen waarschijnlijk getest gaan worden!

Een totale uitbanning van deze ziekte zal wel nooit wat worden. Jaren terug was er een programma waarbij je op basis van vrijwilligheid aan mee kon doen. Steeksproefgewijs werd er dan een cloacaswab genomen van een aantal van je vogels gedurende een periode. Was je virusvrij dan kreeg je een waarmerk. Het programma is stopgezet door de hoge kosten als ik het wel heb?
groeten en succes met de behandeling!


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-31 - 22:56:16 send message to oranjekuif

Om onduidelijkheden te voorkomen:
Papagaaienziekte is geen echtvirus maar een overgangsvorm(daarom ook nog redelijk te genezen)tussen bacterie en virus.

MVG Rene




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 130 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede