Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Jonge vogels zijn berensterk Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Jonge vogels zijn berensterk
henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2018-09-17 - 08:27:18 send message to henkdelaat

Dit is de 2e keer in 50 jaar dat mij dit is overkomen.

Was zaterdag middag om 15:00 uur de nestkast aan het controleren van mijn mutatie Kakarikies die nog maar enkele dagen oud waren.

Altijd valt de pop mij aan als dit gebeurd dus de ingang van de nestkast dicht gezet.

Je raad het al vergeten de nestkast weer open te maken.

Kom zondag morgen om 8:00 uur bij de voliere en zie de pop en man buiten op stok zitten dus snel naar de nestkast gegaan en daar lagen 8 jonge kakarikies steen en steenkoud in de nestkast het was op dat moment een buiten temperatuur van +/_ 7á8 graden.

Snel alle 8 eruit genomen en in mijn handen warm geblazen totdat ik er enkelen zag bewegen met pootjes en vleugeltjes.

Toen weer snel alles terug gelegd en de pop en man doken weer de nestkast in.

Ben toen 3 kwartier met de hond rondgelopen in de hoop dat het met de jongen goed zou komen.

Toen ik later terug ging kijken zag ik dat ze alle 8 nog leefde en de kropjes weer voldoende gevuld waren.

Zo zie je maar weer dat jonge vogels die enkele dagen oud zijn die 17 uur zonder voeding in de nachtelijke koude hebben doorgebracht beren sterk zijn.

Nu maandag morgen leven ze nog alle 8 en liggen prima met volle kroppen en hebben zo te zien niets geleden.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2018-09-17 - 12:26:55 send message to Sam&dave

Dan heb je berenmazzel gehad dat je dit nog net op tijd zag! Mooi verhaal.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2018-09-24 - 11:36:40 send message to henkdelaat

Zijn nog alle 8 in leven groeien goed heb er nu 6 geringd.

Dit overkomt mij nooit meer omdat ik van buiten de voliere de nestkast controleer heb een touwtje vast gemaakt aan de blok afsluiting en dit door het deurtje naar buiten toe geleid zodat als ik het deurtje van de nestkast na controle dicht maak dan zit het touwtje ertussen dan zie ik gelijk dat de nestkast nog afgesloten is.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 233 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede