Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoe krijg je Lorie’s in broedstemming? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoe krijg je Lorie’s in broedstemming?
Lorietje
Website Member
Posts :9

Website Member
2018-05-23 - 06:05:23 send message to Lorietje

Ik heb hier een koppel lories in een vlucht, en ik vroeg mij af hoe je Lorie’s in broedstemming krijgt.. qua lichturen zitten ze al volop, nestkast hangt er ook al denk 4 weken in maar ze maken beide totaal nog geen aanstalten.
De vogels zijn van het jaar 2016 dus ze zijn er lijkt me er dan toch wel gewoon klaar voor?
Wie wil mij tips geven??


hookbill
Website Member
Posts :108

Website Member
2018-05-23 - 16:09:19 send message to hookbill

Het zijn geen grasparkieten..geduld...


Lorietje
Website Member
Posts :9

Website Member
2018-05-24 - 15:03:09 send message to Lorietje

Oke dan zal ik wat meer geduld hebben😉


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2018-05-24 - 20:21:41 send message to Mp vd Sande

Hoe lang heb je ze?
De leeftijd is goed geen probleem.
Maar om lories te kweken en denk dat het voor eigenlijk allee vogels geld.
De voeding moet juist zijn, de vogels moeten genoeg licht hebben en ze moeten het veelal naar hun zin hebben en dan nog 1 ding met lories moet je echt geduld hebben het zijn geen zebravinken.
Ik kweek toch al weer enige jaren met lories en wat ik geleerd heb is geduld te hebben.
Ik heb 4 weken terug een koppel blauwe bergen gekocht met het idee om die in te kunnen zetten als pleegouders maar ze hebben nu zelf eieren gelegt en zijn bevrucht.



Lorietje
Website Member
Posts :9

Website Member
2018-05-25 - 05:48:17 send message to Lorietje

Ik heb het koppeltje aangekocht ergens in februari sinds een dikke maand hangt er dus een nestkast in. De lories krijgen iedere dag pap van cece aangemengd met druivensuiker en Brinta. En iedere dag fruit.
Ik begin alleen een beetje te twijfelen aan het koppel zelf, de lories kunnen elkaar behoorlijk in de haren vliegen, de vorige eigenaars hadden ze altijd in de huiskamer en toen waarschuwden ze me al dat ze behoorlijk vel kunnen zijn na elkaar, dacht dat als ik ze in een ruime vlucht zou hebben minder zou zijn maar helaas naar mijn gevoel wordt het de laatste paar dagen ook alleen maar erger.. misschien toch een oplossing om ze uiteindelijk maar uit elkaar te halen?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 262 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede