Dus het gaat bij jou alleen om het welzijn van je eigen vogels, lekker verantwoord bezig zijn! En dan maar postings plaatsen over anderen.
-----------------------------------------------
Leuk, als je niets anders kunt brengen.
Dit bewijst dus wat ik al zei. Het zijn geen huiskamervogels
Dit bewijst dat in dergelijke fabrieken alleen sukkels het levenslicht zien totaal ongeschikt voor welk doel dan ook.
Totaal wereld vreemd van alle broodnodige indrukken die nodig zijn om op te groeien tot een volwaardig wezen.
Maar massaal gedumpt worden in de pet industrie.
Waar gerenomeerde kwekers tegen uit komen, die wel het belang en welzijn van de baby papegaai, ook al is hij dan voor de huiskamer bestemd voorop stellen, en niet het VERDOMDE GELD.
En jazeker mag ik dergelijke lieden daar op wijzen, is niets mis mee, is zelfs te waarderen dat er tegengas gegeven word op zulke geldwolven.
En we slapen wel degelijk goed als we besluiten dat we een baby niet verkopen/plaatsen als we overtuigt zijn dat het niet goed is.
Heeft met andere aanvallen of de les lezen niets van doen.
Massaproduktie, ooit weleens op een vogelbeurs geweest, man als alle kanarie's/parkieten die je ziet geplaatst worden in huis dan heeft ieder minimaal 50 van dergelijke vogels.
En wat nou de natuur geen geweld aan doen ooit weleens een tentoonstelling bezocht.
Als we die weg in gaan zijn we voorlopig nog niet aan het einde.
Door selectief je papegaaien baby's te plaatsen voorkom je ook heel veel leed.
Angst voor overspoelen van de nederlandse markt met baby's, nee dat denk ik niet.
Of er moet een wonder gebeurt zijn dat iedereen denkt zomaar even twee papegaaien bij elkaar te zetten en we zijn van start open alvast maar een bankrekening nummer.
Voor die groep is teleurstelling eerder behaald dan een euro op de bank.
Maar ik ga er een beetje van balen.
Al wat ik probeer aan te tonen is dat dergelijke fabrieken zeer slecht zijn voor de papegaaien die er zitten en ook de nakomelingen.
Vind bewijs dat ook in Amerika deze geldwolven aan het laatste stukje bezig zijn, en steeds meer tegenstand krijgen zowel op lokaal niveau als op landelijk niveau.
Dus ook ik voel me betrokken met het welzijn van andere papegaaien/ara's/kaketoe's dan alleen die van mij zelf, en dat schijnt niet door te dringen.
Dan word je even afgeschilderd als zijnde een die alleen maar met zichzelf bezig is.
Eerst is het roofdieren en dan pas eten
Het is de honger die deze vogels drijft om zich op de grond te begeven.
Vandaar dat eten belangrijker is dan de dreiging van roofdieren.
Maar uuuuch, geen aanval op de uitleg zelf.
Kijk rustig achterover in je stoeltje gaan zitten en enkel even een reactie plaatsen is zo gemakkelijk.
Maar je hoofd uitsteken en iets aan de kaak stellen vergt iets meer moed.
Voor mij is dit het einde verhaal.
Ik heb duidelijk gemaakt wat er zoal mis is,heb geen kwekerijen aangevallen die dat niet verdienen, die zeker ook goed werk doen.
Neem nog elke dag mijn petje af voor het N.O.P.
Want ook zijn er dierenasiels die uitpuilen van de honden en katten, ondanks dat de wetgeving op dat gebied toch al aardig is aangepast.
Maar het wachten is op wanneer gaat eindelijk eens hier wat veranderen en komt er wetgeving/richtlijnen in het houden/kweken van vogels.
Zou dat zeer toe juichen, al was het maar dat het kaf van het koren gescheiden word.
Dat wij met ons klein kwekerijtje daar met alle gemak aan kunnen voldoen staat voor mij althans buiten kijf.
Voeg daarbij dat er nog nooit tevergeefs een beroep is gedaan op onze kennis betrefde voeding/koppelen/huisvesting/opvoeden/ en inderdaad handvoeding, zegt alleen maar dat we geen mensen zijn die op een eilandje wonen en van daaruit de wereld willen verbeteren.
Peter.