Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vuurwerk.. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Vuurwerk..
Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-12-31 - 09:50:08 send message to Ruben31

Nu hebben mijn vogels geen last van het vuurwerk,en ook de hond niet.
Maar van mij mogen ze die onzin verbieden,het dierenleed wat ik op straat zie van vluchtende dieren en vogels is abnormaal.

Dit heeft niets meer met oud en nieuw vieren te maken. Vandaag is een vrijbrief om je zo asociaal mogelijk te kunnen gedragen zonder te worden gepakt.Elk jaar weer een nachtmerrie deze dag.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-12-31 - 11:21:46 send message to Daniel

Ik heb hier in Brussel nog geen knal gehoord vandaag en vanavond is er het vuurwerk georganiseerd door het gewest wat toch wel mooi om te zien is.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-12-31 - 11:36:43 send message to medaar

dat is de waarheid: vuurwerk? gekken zijn dat .
verboden tot en met moet dat .







Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2013-12-31 - 11:47:57 send message to Ubernoob

Ik heb er ook een hekel aan gekregen vanwege mijn dieren. Als 16/17 jarige vond ik het echter ook fantastisch.

Ik zal er geen traan om laten als het verboden wordt echter ik gun anderen het wel. Wij weten met die positieflijsten maar al te goed wat het is om in NEEderland te leven.


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2013-12-31 - 11:56:49 send message to Henk57

Wat vergeten we snel dat we zelf jong zijn geweest he.


star51
Website Member
Posts :36

Website Member
2013-12-31 - 12:09:49 send message to star51

van mij mogen ze vuurwerk afknallen, maar wel op bepaalde plaatsen waar het geen kwaad kan voor mens en dier
nu weet ik niet of ik een nachtlampje zou aanlaten tot na middernacht? wat denken jullie ervan
groetjes en een fijne feestavond


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2013-12-31 - 12:13:43 send message to tropic

Voor alle duidelijkheid, ik ben vogelliefhebber, heb andere huisdieren en ben TEGEN vuurwerk, maar.... is onze maatschappij al niet onverdraagzaam genoeg????
Laat ze één maal per jaar schieten, neem zelf een beetje je voorzorgen , en het is alweer nieuwjaar.


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2013-12-31 - 12:41:36 send message to bakeliet

Ik heb een extra nachtlampje bij de vogels gedaan.
En iedereen een gelukkig en een gezond 2014
groetjes Herman


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-12-31 - 12:49:07 send message to Karel

Zolang de buren het hele jaar niet klagen over de herrie van mijn vogels, mogen ze van mij gerust één keer per jaar wat vuurwerk afsteken.

Leven en laten leven, dan hebben we veel regeltjes niet nodig.


unknown
Website Member
Posts :82

Website Member
2013-12-31 - 13:02:23 send message to unknown

Waarom zo onverdraagzaam tegenover de medemens? Omdat we vogelliefhebber zijn en ook een jaartje ouder zijn geworden.
Waren wij ook niet in onze jonge jaren een beetje rebels. Hebben wij dan ook niet de buurt onveilig gemaakt.
Daarom laat ze er maar op los knallen, ik neem wel mijn voorzorgen om eventuele schade aan mijn vogelbestand te voorkomen. Verboden moet het van mij niet worden, ik zie het zelf graag en zal zelf nooit de gedachte opperen om het te laten verbieden, wij moeten toch niet als vogelliefhebber onze wil opleggen en alles wat tegen onze hobby indruist laten verbieden.


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2013-12-31 - 14:28:28 send message to eabe80

Ikzelf steek samen met mijn zoontje ook vuurwerk af, niet in de buurt van de volieres natuurlijk. De vogels worden zoals elke avond opgesloten in het nachthok. Dat vuurwerk leed kan veroorzaken bij dieren geloof ik, maar......je kan ook al voorzorgsmaatregelen nemen voor je dieren, is maar 1x per jaar.
Mijn vogels hebben er geen last van in elk geval,
Het is geven en nemen, denk dat de meeste dieren houders zelf meer last van het vuurwerk heeft dan hun dieren. In de buurt wordt nu ook vuurwerk en carbid afgeschoten en mijn bonte boeren en cruentata zitten nog lekker rustig buiten. Straks gaan ze naar binnen.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-12-31 - 14:44:02 send message to Ruben31

Vroeger ging het normaal...en ja ik ben ook jong geweest.
Maar nu met dat ilegale spul loopt het de spuitgaten uit..dus verbieden die zooi.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2013-12-31 - 15:00:31 send message to Ubernoob

Tuurlijk vandalimse en vuurwerk met de kracht van een handgranaat moet keihard aangepakt worden. Maar dat is al verboden.

Net met de hond een lekker stuk door de polder gelopen. Heerlijk rustig daar en het beest lekker moe.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-12-31 - 15:34:05 send message to kamervoliere

ik heb ook een hekel aan vuurwerk gekregen mede door het vogel houden,maar vroeger vond ik het ook geweldig dat vuurwerk,dus gewoon wat maatregelen treffen bij de vogels en het is zoweer 1 januarie.heb trouwens nog nooit een dode vogel gehad door oud en nieuw hoe is dat bij jullie?ik laat altijd wat meer licht branden en de vogels worden binnen opgesloten.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2013-12-31 - 15:45:11 send message to Ubernoob

Opsluiten in nachthok is denk ik het beste. Mocht er dan toch paniek uitbreken hebben ze niet genoeg ruimte om zichzelf kapot te vliegen. Ik geloof niet dat het licht laten branden nu zoveel verschil maakt. Ik denk dat je het juist beter zo donker mogelijk kan maken. Instinctief blijven vogels toch zo lang mogelijk zitten in het donker.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2013-12-31 - 15:51:20 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Ik heb in mijn vogelverblijf de radio aanstaan heb dan toch een beetje tegen geluid en mijn vogels zijn radio gewend alleen nu een beetje harder.
gr Jan



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 11 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede