Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Leeftijd Huismus Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Leeftijd Huismus
EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2012-09-20 - 10:45:16 send message to EdensB

Ik ben al een tijd op zoek naar huismussen en heb nu een koppel gezien op marktplaats in mijn omgeving, nu hoop ik dat de forumleden hier mij kunnen vertellen of dit koppel de moeite waard is omdat ze al een paar jaar oud zijn (weet niet hoelang mussen leven/kweken)

de man is van 2006
de pop is van 2008

is dit te oud om de moeite/kosten waard te zijn of leven/kweken ze nog wel op deze leeftijd?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-09-20 - 14:50:11 send message to Ton Koek

In het wild leven huismussen aanzienlijk korter dan in gevangenschap, gemiddeld slechts 3 tot 4 jaar. Er zijn wel meldingen van exemplaren die ouder worden dan tien jaar, maar die zijn zeldzaam.

Ik zou zelf zoeken naar een veel jonger koppel.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2012-09-20 - 15:10:47 send message to EdensB

bedankt voor de reactie, dan maar weer verder zoeken, jammer genoeg zijn huismussen schijnbaar niet heel populair want zeeer weinig te koop op internet.


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-09-20 - 17:31:48 send message to ParkietenTom

Het is wel verstaanbaar toch dat ze niet populair zij?

Mag ik vragen hoe groot de voliere is waarin je ze gaat plaatsen en met welke vogels je ze samen houdt?
Nogal belangerijk omdat ze erg dominant zijn en aardig wat groen nodig hebben.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-09-20 - 18:39:17 send message to Karel

Toch wel jammer dat ze niet zo populair zijn.



ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-09-20 - 18:50:41 send message to ParkietenTom

De mutaties en hun gedrag vindt ik ook wel leuk, maar om dan mussen in en op de voliere te zien?


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-09-20 - 18:54:18 send message to Vogelen

In ons kippenhok zijn ze erg populair! Wel allemaal wildkleurtjes helaas..

Kweken mussen makkelijk in gevangenschap of valt dat tegen?


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2012-09-20 - 19:11:13 send message to EdensB

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vind Mussen persoonlijk leuker dan Groenlingen en Barmsijzen en deze vind je meer dan genoeg.


Heb al een mussenpop trouwens, deze zit nu nog samen met 3 kanaries en 2 diamantduiven in de binnenvoliere maar straks (in de zomer) is de balkonvoliere klaar, deze word ruim 200 cm breed, 150 cm diep en bijna 300 cm hoog.
De mus kan het prima vinden met de kanaries en gaat de duiven zelfs netjes uit de weg, helpt ook dat ze hier bijna dagelijks even uit de kooi mogen en door de huiskamer kunnen vliegen, straks in de nieuwe voliere hebben ze weer wat meer ruimte, total word dan trio kanaries 3 mussen 2 diamantduiven en een koppeltje cdk of harlekijnkwartels.


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-09-20 - 19:30:02 send message to ParkietenTom

En gaan ze dan vanzelf terug in de voliere??


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2012-09-20 - 20:05:23 send message to EdensB

ja, meeste aan uit zichzelf, anders moet ik even opstaan en even een keer met m;n hand zwaaien richting kooi en zeggen, hup naar binnen jongens en iedereen fladdert netjes naar binnen en gaat op stok, om dit te bevorderen laat ik ze ook pas een uur of 2 voordat het donker word los zo zijn ze sneller weer binnen als ik het vraag. wel handig zo geen gejaag ect.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2012-09-20 - 20:12:05 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Nu we toch een vraag hebben over leeftijd vogels.
Ik kreeg van een kennis een koppeltje grasparkietjes pop 2009 man 2004.
Kan ik deze nog inzetten voor de kweek ?
gr Jan.


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-09-20 - 20:26:24 send message to ParkietenTom

aangezien je een relatief jonge pop hebt zal het normaal gezien nog gaan, op die leeftijd is de man normaal nog vruchtbaar.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-09-21 - 07:05:05 send message to Vogelen

Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken om dagelijks een troepje vogels door ons huis te laten vliegen! Daarna ga je dweilen ofzo?


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-09-21 - 10:00:44 send message to ParkietenTom

wat ik me nog afvroeg is, hoe doe je dat dan met twee katten in huis? gaan deze dan naar buiten?


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2012-09-21 - 11:09:47 send message to EdensB

De katten gaan dan even uit de woonkamer, ze hebben dan de hal/badkamer en slaapkamer voor zichzelf, ze gaan dan gewoon even slapen, als ze er genoeg van hebben beginnen ze te mauwen en stuur ik de vogels weer naar binnen.
In de kooi vinden de katten het zo nu en dan wel eens leuk om tegen de kooi te springen om de vogels te laten schrikken maar helaas voor hun zijnde vogels er al aan gewend en kijken de katten gewoon verveeld aan met zo'n blik van "ja ja dat kennen we nu wel ga spinnen vangen raar dier"


jm vd graaf
Website Member
Posts :15

Website Member
2012-09-21 - 19:05:13 send message to jm vd graaf

ik zelf heb jaren ringmussen gehad in de voliere met andere soorten wildzang nooit geen problemen gehad , heb ze ook in kistkooien gebroed . erg leuk omtehouden maar toen de tijd kon je er niet veel mee ivm de wet die er toen was over het houden van wildzang

alex



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede