Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Verliefd koppeltje. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-10-26 - 19:36:37 send message to johanblok

Volkomen mee eens, is een prachtig verblijf en slim ingedeeld door een breed luik te maken zodat ze in 1 keer door kunnen vliegen. Zoals eerder gezegd is de vergelijking met de kanarie totale onzin. Hoe verder de afstand die ze kunnen vliegen hoe mooier om te zien!


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2004-10-26 - 21:06:25 send message to Daniel

Idd niks om voor te schamen, maar vogels om trots op te zijnhappy :)happy :)happy :)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-26 - 22:26:58 send message to Jacqueline

happy :)

Vind het uniek om van zo dichtbij een parend koppel op de foto te kunnen zetten, zowel van voor als van achter.
Ook al is het dan puberaal gedrag, ze gaan zo in elkaar op dat ze zich aan niets en niemand storen, of het moet het flitsen van Rock's zijn ogen zijn wat duidelijk is waar te nemen op de foto.
Daar andere deelgenoot van te laten zijn is toch leuk.
Voor diegen die een digitale camera hebben en ook een bijzonder moment kunnen vastleggen, roep ik bij deze op deel U vreugde met ons.

wink ;)

Peter.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-10-26 - 22:34:33 send message to natasja

meteen op de achterste benen wink ;)

zoals ik al zei doelde ik niet op de vogels van peter , ik verbaaste me meer over het feit dat zulke grote vogels evengoed in vrij kleine IN VERGELIJKING met de zeer grote vogels goed gehouden kunnen worden , en de vergelijking met een kanarie .. als ik de kooien bekijk die meestal worden aangeschaft voor kanaries lijken die in verhouding meer ruimte te hebben omdat ze vaker in de breedte/lengte passen als een ara van een meter in 3 meter past.

maargoed ik had we weer dit soort reacties kunnen verwachten natuurlijk maar zo af en toe vergeet ik eventjes dat je als leek hier nauwelijks recht van spreken hebt op het forum.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-27 - 06:44:22 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Helemaal niet op de achterste benen, maar ik kom wel op voor mijn ara's.
Laat me door niemand in een hoekje plaatsen, dat mijn ara's te klein behuisd zijn.
Je gebruikt wel de afmetingen die door mij op dit forum gezet zijn, en dan kun je wel leuk erbij zetten dat je mijn ara's niet bedoeld maar laat dan ook de afmetingen achterwege.
Plaats ik een foto van een stel baby's dan kom je met commentaar van het lijkt wel een fabriek.
Als je nou ergens moeite mee hebt,zeg het recht voor zijn raap, en kruip niet in van die rare opmerkingen.
Maar ben er wel van bewust dat vele vragen hoe wij dat voor elkaar krijgen, en dat niemand uitgezonderd uitleg krijgt van A tot Z.
Het is niet ik die je bestempeld tot leek, maar kan er wel in mee gaan.

Daarbij het gaat om hetgeen wat op foto is vastgelegd, voor vele een pracht moment wat zelden of nooit zo duidelijk op foto is vast gelegd.
En dat is wat ik wilde delen met de forum bezoekers.


wink ;)

Peter.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-10-27 - 08:12:43 send message to natasja

oh inderdaad gebruikte ik jouw afmetingen , ze hadden van wie dan ook kunnen zijn maargoed je kan dingen ook te persoonlijk opvatten nietwaar.

maar evengoed vind ik het opmerkelijk dat ara's gehouden kunnen worden in een binnen en buitenvoliere die 3 maal de lichaamslengte is en dit dan in vergelijking met andere diersoorten die veelal grotere oppervlaktes tot hun beschikking hebben in vergelijking met hun lichaamslengte en dan zeg ik dus helemaal niet dat de behuizing te klein is of niet voldoende ! maar dat het me simpelweg verraste en als geen van de kenners daar begrip voor hebben dan maar niet maar veel leken zoals ik zullen dit ook opmerkelijk vinden.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-10-27 - 09:37:45 send message to johanblok

Het is prachtig om deze foto's van groenvleugelara's te zien. Ik snap wel wat je bedoeld Natasja, maar ik denk dat de verhouding tussen lichaamsgrootte en beschikbare ruimte niet veel zegt over de bewegingsmogelijkheden. Net zoals dat het niet uitmaakt of er 1, 2, 3 ara's in zitten. In alle gevallen hebben ze net zoveel ruimte om zich te vermaken en te bewegen.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-10-27 - 12:50:58 send message to natasja

quote
Ik snap wel wat je bedoeld Natasja, maar ik denk dat de verhouding tussen lichaamsgrootte en beschikbare ruimte niet veel zegt over de bewegingsmogelijkheden.
nee dat blijkt inderdaad , als ik een hamster in een hok zou stoppen wat 3 keer zo groot is als hem zelf ... nou dan zou er heel wat commentaar op komen durf ik je te vertellen wink ;)


Vogelmeester
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2004-10-27 - 13:32:39 send message to Vogelmeester

wat is het doel van deze discussie? Willen we samen genieten van onze hobby? Lijkt me geweldig.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-27 - 14:20:57 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Je hebt gelijk.

wink ;)

Peter.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-10-27 - 15:00:39 send message to natasja

quote
wat is het doel van deze discussie? Willen we samen genieten van onze hobby? Lijkt me geweldig.


het doel van de opmerking is dat ik net zo goed wat mag zeggen als ieder ander , als andere zeggen van joh wat een mooie vogels is het prima .. maar zeg ik dat het me verbaast hoeveel ruimte zulke vogels nodig hebben dan volgt er een drama zelfs al vermeld ik van te voren nog dat het niet specifiek om de vogels van peter ging.


Lekker overdreven gedoe weer ,sorry maar af en toe is het hier net een kleuterklasje


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-27 - 16:53:24 send message to Jacqueline

Dit bericht is 8 keer gewijzigd

happy :)

Dit is klein behuisd.

1.50 x 2m x 2m met geen mogelijkheid om naar buiten te kunnen.
Hier gaat je hart van bloeden, en je kan het raar vinden maar toch kweken ze.







Ondanks dat, het blijven pracht ara's

wink ;)

Peter.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-10-27 - 19:56:22 send message to natasja

ik heb niet gezegt dat de ruimte te klein is , ik heb gezegt dat ik me verbaaste over hoeveel ruimte voldoende is voor zulke grote vogels.



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-10-27 - 20:40:01 send message to rupicola

Ik zag de foto's aan het begin van dit topic.
Prachtige vogels zien er goed uit!
Complimenten aan Peter en Jaqueline.happy :)happy :)happy :)


wat mij betreft kan de rest van het topic zo 'down the drain'

Wat een gezeik elke keer hier zeg!angry


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-10-27 - 21:24:27 send message to Jacqueline

happy :)

Wat is te klein, of wat is voldoende ruimte.
Voor mij is te klein, als ze met twee vleugel slagen aan het eind van hun ruimte zijn zonder dat ze al vliegend rond kunnen draaien.
Voldoende ruimte is voor mij dat ze zonder halsbrekende toeren toch gewoon hun rondje kunnen vliegen, in het geval van deze ara's is dat van binnen naar buiten en omgekeerd.
Ze doen het met plezier achter elkaar aan en soms in tegenovergestelde richting van elkaar, de een naar binnen en de ander naar buiten.
wel gaat er maar een door het raam, en nooit beide tegelijk, dus houden ze rekening met elkaar.

Groter, ja dat zou nog mooier zijn, maar om ze in goede conditie te houden is het niet echt noodzakelijk.
Daarbij zijn ara's geen vogels die constant maar willen vliegen, er zijn dagen dat ze enkel naar buiten vliegen en de gehele dag zich bezig houden met het verbouwen en slopen van zitstokken en aangeboden knaag takken.
Om tegen de klok van 16.00 weer naar binnen te vliegen om te eten, en daarna zie je ze enkel nog gezamelijk in de raam opening zitten, of op de aanwezige schommel.
En krijgen ze het op de heupen dan willen ze weleens een rondje of 4/5 vliegen.
Om daarna samen in de binnenruimte gezellig elkaars verendek te poetsen en wat al niet meer.
Bewegingsruimte hebben ze met deze afmeting ruim voldoende, vliegruimte is inderdaad beperkt.
Maar dat geld voor elke vogel die in een voliere is geplaatst.
Als ze naast elkaar zitten of dat nu binnen of buiten is, zie je zoveel ruimte om hen heen, ze zijn dan wel 1 meter lang maar gelukkig niet 1 meter breed, en de lengte is meer vertikaal dan horizontaal.

Maar je kan het ook anders zien, weet je hoeveel huiskamer kooien je kwijt kan op 18 vierkanten meter, als ze 1m x 1m x 2m zijn dan toch 18 stuks, dat zijn 18 ara's maar maak er maar de helft van dan toch nog altijd 9 stuks, snap je wat ik bedoel.

wink ;)

Peter.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede