Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > r-com 50 broedmachine Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : r-com 50 broedmachine
Aves
Website Member
Posts :3

Website Member
2011-12-03 - 15:28:12 send message to Aves

Hallo,

is er iemand hier op het forum die met een r-com 50 broedmachine broedt en zijn ervaringen zou willen delen?

Negatieve en positieve punten?

Zijn de resultaten even goed als met een r-com 20?

Is het veilig om deze soort broedmachines in Engeland te bestellen? bv. op www rcomincubators com
Want dat scheelt toch wel een beetje in de prijs.

Zijn er eventueel mensen die samen zo een broedmachine zouden willen bestellen (om zo de shipping kost te laten dalen) xxxxxxxxxxxxxxx *)


Alvast bedankt voor de hopelijk vele reacties!


*)
"Iets te koop aanbieden of vragen kan alleen middels een advertentie en niet via het forum"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2011-12-03 - 15:51:27 send message to meyersam

persoonlijk heb ik gekozen om 2 rcom 20 broedmachines aan te schaffen.
Volgens mij is de r com 50 identiek maar gewoon groter van formaat. Hangt er vanaf wat je er wil in uitbroeden. Als het voor papegaaien is, ben je beter met met 2 van 20, dan kun je bij het uitkippen verleggen ivm hogere vochtigheid, en zal moeten lukken dat je 50 papegaaien eieren tegelijk inlegd. Voor kwartels en kippen is de 50 wel interessant. Ik doe wel enkel gedemineraliseerd water in de machine om kalkaanslag te vermijden. prijs kwaliteit goede verhouding,ook qua nauwkeurigheid.Mijn bevindingen althans;


clauwdia
Website Member
Posts :53

Website Member
2011-12-03 - 16:52:08 send message to clauwdia

ik overweeg ook de r-com 20 automaat dus ervaring met deze broedmachine en natuurlijk ook de + en - punten zijn welkom
gr



maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2011-12-03 - 18:17:05 send message to maewim

het is allemaal goed in england bestellen
maar als er iets stuk is word je niet geholpen of moet je de transportkosten betalen en reken er maar op dat ze stuk gaan of niet 100% werken
heb het allemaal meegemaakt en nu nog alleen goede een betrouwbare broedmachines met een naverkoopdienst
en als je de transport en vat uitrekend ben je niet goedkoper af


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2011-12-04 - 01:11:20 send message to meyersam

een broedmachine van 320 euro kan je niet verlangen dat ze oneindig lang zullen meegaan


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2011-12-04 - 10:13:20 send message to maewim

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

nee juist maar er is wel een verchil in uitkomen en niet uitkomen en hoe lang ze meegaan want 320 per jaar is ook best duur
ik heb heb hier nog eentje staan die in panne is wacht al 6 maanden en nog niet gemaakt


Aves
Website Member
Posts :3

Website Member
2011-12-04 - 10:41:38 send message to Aves

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bedankt voor de reacties.

Ik heb zelf al een r-com 20, ben er op het moment zeer te vrede over. De temperatuur en het vochtgehalte blijven zeer constant, de broedmachine is alleen wat klein geworden, daarom zou ik graag een groter model aankopen, de r-com 50.

Maar ik weet niet goed waar je zo een machine het beste kan kopen, had hier op het forum al gelezen dat t neerhof niet zo goed was ivm de garantie. Daarom wou ik er één in Engeland bestellen, maar heb echter nog geen ervaring met dingen te bestellen in het buitenland en hoe het daar zit met de garantie weet ik niet.

Waar zijn volgens jullie goede leveranciers van r-com broedmachines in België en nederland (liefst dicht bij de grens of die ze versturen) of worden ze ergens tweedehands aangeboden (site, winkel,..)?

mvg


vasco
Website Member
Posts :107

Website Member
2011-12-04 - 12:43:05 send message to vasco

Bedoel je in Berlaar ?


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2011-12-04 - 13:08:12 send message to meyersam

op zenzino zijn ze volgens mij het goedkoopste


vertom
Website Member
Posts :4

Website Member
2011-12-05 - 05:01:00 send message to vertom

Zenzino is niet de goedkoopste want bij Rcom Benelux heb ik voor de RCOM20 299 euro betaald, levering inbegrepen. En daar ben je zeker van de laatste versie, want er zijn er die nog altijd het oude model verkopen met een sponsje in het bevochtigingssysteem.


vasco
Website Member
Posts :107

Website Member
2011-12-05 - 11:40:44 send message to vasco

Vertom dat is toch in berlaar en als je hem afhaald is hij nog goedkoper wink ;)


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2011-12-05 - 13:32:33 send message to medaar

ik heb al 35jaar broedmachine . lukt nog altijd. leren kweken met broedkas.
de plaats waar die staat, keren van eitjes, vochtigheid. dat moet je leren , met te doen .
mijn top was :98 kwartels op 100 eitjes ??,
waar ze .


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-05 - 14:03:45 send message to Karel

quote
98 kwartels op 100 eitjes


Dat is klasse! Dan doe je het goed.


clauwdia
Website Member
Posts :53

Website Member
2011-12-05 - 14:26:47 send message to clauwdia

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik overweeg ook de r-com 20 automaat dus ervaring met deze broedmachine en natuurlijk ook de + en - punten zijn welkom
nog steeds niks over deze broedmachine sad :( dus neem aan dat er geen mensen zijn die deze hebben
erg jammersad :(


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2011-12-05 - 20:27:39 send message to medaar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

karel was een weddendat . maar is me toch gelukt . 98 op 100. na vele jaren zoeken , waar kas staan ? wanneer met de hand de eitjes keren, 3x daags( welk uur) water in koud of warm ? eitjes nat of niet ?. ook bij uitpikken nooit helpen uit ei . als je bloedt ziet. vergeet maar . medaar .


Aves
Website Member
Posts :3

Website Member
2011-12-05 - 22:50:39 send message to Aves

quote:
98 kwartels op 100 eitjes

= een prachtig resultaat

Met een 'nieuwe' broedmachine moet je altijd leren broeden, iedereen hecht aan andere zaken belang bv; sommige laten de eieren elk uur draaien, andere maar om de 2 uur of maar 3 keer per dag.. wat het beste is leer je door ervaring.

Clauwdia: R-com 20 broedmachines, zijn goede machines. Je kan er veel soorten eieren in uitbroeden. Zoals ik al zei de temperatuur en vochtigheid zijn nauwkeurig, keren gebeurt automatisch. Een klein negatief puntje voor mij is dat ze wat klein is, vandaar dat ik graag het grotere model wil aankopen.

Zou de keermotor sterk genoeg zijn om grote eieren te draaien bv. pauwen, ganzen,nandoe,.. eieren?

Laat iemand in de r-com 20 of r-com 50 de eitjes ook uitkomen? Heeft het hoge vochtgehalte en stof geen nadelig effect op de elektrische apparatuur?

Spijtig dat er nog niemand heeft gereageerd die met de r-com 50 broedt, misschien zijn er sommige zaken anders dan bij de r-com 20.




Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 242 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede