Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Broedmachines zouden verboden moeten worden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-18 - 14:15:43 send message to whitebulldog


Mar zo gaat "de sport"er natuurlijk helmaal vanaf, je gaat dan gewoon van een industrie spreken.
Er is maar een manier om het in te dammen en dat is keihard aanpakken.


@ antonia: helder


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-07-18 - 14:18:53 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Met een zakmes kun je fijn peertjes schillen, maar ook mensen verwondingen toebrengen. Is dat genoeg reden om het zakmes te verbieden?
Ik denk het niet, want het middel bepaalt niet altijd het doel.

Dan geldt denk ik voor de broedmachine hetzelfde: een middel dat niet verboden moet worden alleen omdat er verwerpelijke dingen mee gedaan kúnnen worden.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-18 - 14:33:18 send message to whitebulldog

ik reageerde eigenlijk op de reaktie van degene die voor mij was, even ter verduidelijking op onderstaande regaeerde ik:


quote
er gebeuren nog veel meer dingen bij de parkieten die alle grenzen te buiten gaan . kunstmatige insiminatie bv. weet neit hoe graag die mensen de hobby willen mollen maar lukt ze aardig zo



Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2011-07-18 - 14:40:51 send message to Rogert

Niet mee eens.

Ik heb gisteren heerlijk bij de KFC gegeten en zonder broedmachines zou het vlees stukken duurder zijn en minder mals ...... wink :)

En nu het serieuze antwoord:
Natuurbroed is het aller mooiste. Het is een verrijking van gedrag voor zowel de ouders als het jong. Het is een verrijking voor de fokker om te zien hoe mooi alles verloopt. En het zegt ook iets over huisvesting, voeding en gezondheid van de dieren.

Maar ..... ik denk dat wij al te ver heen zijn met onze hobby om het nog recht te kunnen trekken. Door slechte kweekresultaten zijn dieren geestelijk verkracht en mogelijk zijn er DNA veranderingen ontstaan waardoor ongewenst gedrag niet uitgeselecteerd is. Het gevolg is dus steeds slechtere resultaten.

Begeleiding van het broedproces vind ik niet verkeerd. Voor dieren is het groot brengen van jongen een leerproces waarbij het wel eens mis gaat. Door bv te helpen met het uitbroeden van eieren en ze voor uitkomst onder de vogel terug te leggen kun je al een leerproces ondersteunen zonder kwaad aan te richten.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2011-07-20 - 13:15:28 send message to marc1

ek hele serieuze kwekers die een broedmachine gebruiken om alle eieren te gelijk te laten uitkomen, zodat de jongen een even grote kans hebben...prima lijkt me..

voor de gene die dit niet snapt :

eieren rapen, tegelijk in machine, bevruchte eieren terug onder de vogels.


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2011-07-20 - 15:23:20 send message to edou

@marc: voor het tegelijk uitkomen van alle eieren heb je geen broedmachine nodig!!


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2011-07-20 - 18:02:29 send message to johnveraart

het lijkt mij beter om de mutatie kweek te verbieden,dat is pas slecht voor een gezond vogel bestand


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-07-20 - 19:05:49 send message to whitebulldog

quote
het lijkt mij beter om de mutatie kweek te verbieden,dat is pas slecht voor een gezond vogel bestand




post hem als nieuwe stelling, wellicht best interessante discussie.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2011-07-20 - 19:33:21 send message to paintim

//Rogert:
Niet mee eens.

Ik heb gisteren heerlijk bij de KFC gegeten en zonder broedmachines zou het vlees stukken duurder zijn en minder mals ......

En nu het serieuze antwoord:
Natuurbroed is het aller mooiste. Het is een verrijking van gedrag voor zowel de ouders als het jong. Het is een verrijking voor de fokker om te zien hoe mooi alles verloopt. En het zegt ook iets over huisvesting, voeding en gezondheid van de dieren.

Maar ..... ik denk dat wij al te ver heen zijn met onze hobby om het nog recht te kunnen trekken. Door slechte kweekresultaten zijn dieren geestelijk verkracht en mogelijk zijn er DNA veranderingen ontstaan waardoor ongewenst gedrag niet uitgeselecteerd is. Het gevolg is dus steeds slechtere resultaten.

Begeleiding van het broedproces vind ik niet verkeerd. Voor dieren is het groot brengen van jongen een leerproces waarbij het wel eens mis gaat. Door bv te helpen met het uitbroeden van eieren en ze voor uitkomst onder de vogel terug te leggen kun je al een leerproces ondersteunen zonder kwaad aan te richten//.

Heel doordacht. Hier sta ik achter.

Vr.groeten
ANTONI


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-08-01 - 22:25:02 send message to whitebulldog

quote
En nu het serieuze antwoord:
Natuurbroed is het aller mooiste. Het is een verrijking van gedrag voor zowel de ouders als het jong. Het is een verrijking voor de fokker om te zien hoe mooi alles verloopt. En het zegt ook iets over huisvesting, voeding en gezondheid van de dieren.



sterker nog ik denk dat het jong ook veel meer weerstand meekrijgt van de ouders, en dat is in geen nekel flesje of potje na te bootsen.
Kijk maar bij mensen, men is er toch van teruggekomen de flesvoeding, men stimuleerd op allerlei manieren om borstvoeding te geven het verminderd de kans op de vreselijk ziekte borstkanker bij vrouwen, en het kind krijgt een veel betere afweer tegen van alles.
jonge kittens bijv mogen ook pas vanaf een bepaalde leeftijd bij moeders weg ivm de broodnodige stoffen uit de moedermelk.
Zou dit bij onze vogels dan niet anders zijn?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-08-02 - 10:48:06 send message to Niltava

Ja, dat is anders. Vogels geven geen moedermelklaugh :D
Hierdoor geven zoogdieren de eerste dagen nog antistoffen mee in de melk(biest)
Ook van de promotie van borstvoeding komt men weer wat terug.
Idealiseer de natuur niet, maar begrijp het en gebruik het(de kennis).


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2011-08-02 - 13:35:27 send message to Ton Koek

Toch geven sommige vogels de eerste dagen tot een week een soort kropmelk en niet alleen duiven.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-08-02 - 15:51:06 send message to Niltava

Dat weet ik maar de meesten niet. Het ging me er hier even om, om te laten zien dat de "natuur" het niet altijd beter doet.
Denk bv ook maar even aan het feit dat de mensheid een grote vlucht heeft genomen na het koken van voedsel, of dat bij de tomaat en paprika etc waardevolle stoffen pas vrijkomen na verhitting.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-08-02 - 19:07:44 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Niks mis met broedmachines. Geen inteelt, geen zieke vogels, geen bastaarden, geen vogelmishandeling maar wel verplicht alles ringen.

Voor de rest vind ik alles best!



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede