Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > wel of niet discusieren op dit forum Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-09-17 - 07:13:56 send message to Niltava

pfff , vrouwen wink :)

quote
het gevaar ligt juist wel in het feit dat mensen denken dat de pendel de antwoorden weet .. want als dat zo zou zijn zou iedere boerelu..*piep* wel een pendel kunnen pakken ..en dat moet nou juist voorkomen worden, want de pendel zelf doet helemaal niks
quote


Je begrijpt het, dit is dus wat ik steeds zeg. Het mag niet de status hebben van dna onderzoek of endoscopie, voor jezelf mag je van mij in koffieprut kijken. Alleen besef dat als je hier wat schrijft er mensen zijn (beginners)dat wel zo zouden kunnen opvatten. Het is geen praat je in de kroeg waarbij iedereen als ie buiten is het weer vergeten is.

quote
het pendelen word niet alleen in de vogelwereld gebruikt


ok, je kweekt dus geen vogels! Het wordt inderdaad overal gebruikt en met hetzelfde resultaat lees discussies.

quote
het is dus onzin dat ik alles van kweken af zou moeten weten om hier op te kunnen reageren
Lees het nog eens rustig door, jij stelde dat het ongeveer hetzelfde was. ik zeg dat het nogal verschilt en dat zelfs binnen de vogelliefhebberij dit het geval is.
Daarom het advies ga eens vogels kweken. Heeft dus niets met de pendel te maken, maar met je vergelijking!


Goedemorgen enuhh, vergeet de deur niet he (lol)


Niltava






natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-09-17 - 07:54:37 send message to natasja

pffff mannen ! wink ;)

quote
Alleen besef dat als je hier wat schrijft er mensen zijn (beginners)dat wel zo zouden kunnen opvatten.
we hebben het over een draadje en daaraan iets zwaars ...,ik mag toch wel aannemen dat iedereen dat naar z'n "waarde" kan schatten ? ,het gaat in de meeste gevallen ook om geslachtsbepalingen bij vogels die anders ook niet gesext werden ,zoveel heb je dan niet verloren denk ik..

Kijk ik ben geen voorstander van de pendel , ik ben van mening dat als je onderbewustzijn antwoord geeft je dat antwoord dus ook al bezit zonder gebruik van een pendel ,ik zie er alleen geen kwaad in dat mensen het gebruiken zeker niet als het voor hun dus wel waarde heeft ,ik vind het niet nodig om zoiets dan als volkomen onzin af te doen en in een discussie deze mensen een beetje belachelijk te maken ,want dat is wat er gebeurde in de eerdere discussie's .

quote
Lees het nog eens rustig door, jij stelde dat het ongeveer hetzelfde was. ik zeg dat het nogal verschilt en dat zelfs binnen de vogelliefhebberij dit het geval is.
Daarom het advies ga eens vogels kweken. Heeft dus niets met de pendel te maken, maar met je vergelijking!

maar ik bedoelde dus dat de waarnemingen op zich het zelfde blijven ongeacht wat er gependeld word voor ras of dier ..
het hele pendelen is gebasseerd op waarnemingen en die hangen af van de kennis van de pendelaar .
Ik denk dat als een kweker deels open zou staan voor pendelen en deze kweker zowieso al via zijn waarnemingen geslachtbepaling kan doen bij het gebruik van de pendel de uitkomst het zelfde zal zijn .

stel .. een beginnende kweker kan nog helemaal niet zien van welk geslacht een vogel is .. dan "ziet" de pendel het ook niet ,maar een ervaren kweker die al heel nauw geslachten kan bepalen zal dit met behulp van de pendel nog steeds kunnen.

Ik denk trouwens dat dit wel een goede discussie is , voorheen heb ik nog wel zien vermelden dat het om een magnetisch veld zou gaan en het bijv. ook zou werken als je de pendel aan het plafond zou bevestigen etc. dan kan het dus niet "werken"




marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-09-17 - 10:18:39 send message to marnic

pffffffff ............... beide


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-17 - 10:29:44 send message to Hawkeye_NL

En zo is een topic waarin mensen aangeven niet meer te willen schrijven in dit forum wederom een topic over iets anders geworden!

Om terug te komen op het topic:
Er zijn mensen die voortaan niets meer durven te schrijven omdat ze bang zijn meteen in de grond geboort te worden. Hoewel dit natuurlijk altijd tot de mogelijkheden behoort als je een mening gaat uiten denk ik dat het een hele slechte zaak zal zijn als je alleen daarom niets meer durft te schrijven. Al onze meningen ( goed en fout ) zouden een lijdraad moeten zijn voor alle lezers. Laten ze zelf hun conclusie maar maken en houd het bij de feiten en een mening. Je kunt dit ook heel goed doen zonder een ander aan of af te vallen.

Erwin


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-09-17 - 10:46:34 send message to marnic

quote
En zo is een topic waarin mensen aangeven niet meer te willen schrijven in dit forum wederom een topic over iets anders geworden!

Erwin, idd maar de huidige babbel tussen beide komt helemaal voort uit het onderwerp waarom niet meer schrijven.

Ik denk dat degenen die hierover iets wilde melden dit reeds gedaan hebben en eigenlijk allemaal op een positieve wijzehappy :)

Ik wil wel eens zien wie het laatste woord neemt of krijgt over het "pendelen" razz :p


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-09-17 - 13:20:14 send message to ParkietenPeter

Ik moet Erwin gelijk geven. De discussie over pendelen is voortgekomen uit de 'rode papegaaikopamadine'? als ik het goed omschrijf.

En omdat dijkkamp hier persoonlijk, al of niet terecht, zo scherp aangevallen werd heeft hij een besluit genomen en in een nieuw forum gezegd dat hij niet meer deelneemt aan forums.

Maar om deze discussie ook weer uit te laten monden in een 'pendeldiscussie' is niet goed. En oude koeien stinken alleen maar als ze uit de sloot gehaald worden.

Zoals al heel vaak door meerdere geschreven is;

Laten we de forums tot de kern houden en probeer er niet vanaf te wijken.
Laat iedereen persoonlijk in zijn waarde. Als je iets tegen iemand hebt doe het dan per e-mail.

Persoonlijk vind ik dit de gouden regels van forums!

M.vr.gr.
wink ;)Peter


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-09-17 - 13:40:06 send message to natasja

persoonlijk vind ik een forum een manier om via het internet een gesprek te hebben met iemand .. dat dan word afgeweken van het onderwerp is vrij logisch ,gebeurd bij gesprekken tenslotte contineu wink ;)

dijkkamp heeft eigenlijk alleen een conclussie geplaatst ik vind het jammer dat zo'n conclussie getrokken word want juist een forum dankt zijn waarde aan de diverse meningen ,maarja kan het me ook wel voorstellen .. na het foto topic had ik ook eventjes zoiets van bekijk het er maar mee wink ;)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-09-17 - 14:07:33 send message to rupicola

ben het met Erwin en Peter eens.

als dit forumgedrag zo doorgaat kun je aan de hand van het onderwerp op den duur niet meer vinden wat je zoekt en wordt dit forum (of welke forum dan ook) een grote onoverzichtelijke puinhoop, waar op den duur steeds meer mensen zullen afhaken. Dat zou toch echt doodzonde zijn.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-09-17 - 15:28:17 send message to natasja

maar rupicola .. je geeft hiermee direct aan hoe gemakkelijk je van het uiteindelijke onderwerp afwijkt wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-09-17 - 18:21:13 send message to Niltava

Volgens mij (heb je hem weer) was dit topic volgens mij na een paar reacties dood. Volgens mij was wat Dijkkamp melde een gevoel dat bij bijna iedereen heerste.
Heb je veel aan een forum als iedereen, ja ik ook zegt??

Ben het helemaal eens met jullie dat het pendelen eigenlijk ergens anders hoort.
Echter is dit denk ik wel inherent aan een forum. Als ergens een opmerking maakt dan kun je daar alleen maar op die plaats reageren.
Op sommige fora verplaatst dan de beheerder wel eens het item, maar om Jan dat te vragen lijkt me wat teveel van het goede.

Wat betreft een reactie op Nastasja kan ik alleen maar zeggen dat ik nu alleen maar in herhalingen kan vallen, want wat je vraagt heb ik nu al een stuk of drie-vier-vijf keer verteld op allerlei verschillende manieren en eigenlijk gaat het alleen maar meer om de kleine lettertjes.


Wat ik niet zo begrijp is dat
quote
Om terug te komen op het topic:
Er zijn mensen die voortaan niets meer durven te schrijven omdat ze bang zijn meteen in de grond geboort te worden. Hoewel dit natuurlijk altijd tot de mogelijkheden behoort als je een mening gaat uiten denk ik dat het een hele slechte zaak zal zijn als je alleen daarom niets meer durft te schrijven. Al onze meningen ( goed en fout ) zouden een lijdraad moeten zijn voor alle lezers. Laten ze zelf hun conclusie maar maken en houd het bij de feiten en een mening.(1) Je kunt dit ook heel goed doen zonder een ander aan of af te vallen.(2)

en

quote
Maar om deze discussie ook weer uit te laten monden in een 'pendeldiscussie' is niet goed.(3) En oude koeien stinken alleen maar als ze uit de sloot gehaald worden.

Zoals al heel vaak door meerdere geschreven is;

Laten we de forums tot de (3)kern houden en probeer er niet vanaf te wijken.
Laat iedereen persoonlijk in zijn waarde. Als je iets tegen iemand hebt doe het dan per e-mail.

Persoonlijk vind ik dit de gouden regels van forums!
1) behalve je mening ventileren mag je dus eigenlijk ook al niet discusieren???

2) heb ik volgens mij nooit gedaan, maar ik hoor het graag als dat wel het geval was

3) de oude koe leefde nog en dan laat je hem(haar) dus niet stikken?

Persoonlijk vond ik de laatste tijd nogal wat topics gingen over koetjes en kalfjes waar niemand wat aan heeft (foto's van mensen, over hoe mooi je huiskamervogel is, allemaal leuk hoor maar hoort dat op dit forum??)

4)Is geslachtsbepaling niet een kern van het vogels houden?


Mvg,

Niltava


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-17 - 18:29:03 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Niltava,

quote

1) behalve je mening ventileren mag je dus eigenlijk ook al niet discusieren???
Tussen discusieren en je mening door iemands strot door douwen zit nogal een behoorlijk verschil.

quote
Persoonlijk vond ik de laatste tijd nogal wat topics gingen over koetjes en kalfjes waar niemand wat aan heeft (foto's van mensen, over hoe mooi je huiskamervogel is, allemaal leuk hoor maar hoort dat op dit forum??)
Is je goed recht om hier niet aan mee te doen maar hoort het niet bij het forum dan? Maar goed, ik zal mijn topics verwijderen. angry

Als het forum er alleen maar is om een ander af te zijken zoals nu gebeurt is het ook voor mij ook afgelopen.

Erwin




erwin



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-09-17 - 18:39:09 send message to Niltava

Sorry Hawk dan begrijp ik je verkeerd (lees het stukje voor de 1) maar vind ook dat je nu overdreven reageert

quote
is het pas een discussie als je een ander de grond in trapt omdat die een andere mening eropna houd?
Sorry hoor, maar snap niet waar dit opslaat
NOGMAALS heb ik ooit iemand aangevallen dan hoor ik het graag.
Vind het wel ironisch dat jij juist hierop reageert terwijl de starter van DIT topic sich door jou onheus bejegend voelde.

Maar goed ik zal het wel weer verkeerd begrijpen

Niltava


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-17 - 18:53:14 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Vind het wel ironisch dat jij juist hierop reageert terwijl de starter van DIT topic sich door jou onheus bejegend voelde.
Als ik je nu goed begrijp is het dus mijn schuld dat Dijkkamp er zo over denkt? Hoewel ik niet zou weten wat ik gezegd zou hebben sinds die discussie weer is opgebloeit vind ik het extreem pijnlijk dat ik na zoveel tijd dan de oorzaak moet zijn tot dit besluit sad :(

Des te meer reden voor mij om mij terug te trekken uit het forum.
sad :(sad :(

Aan Dijkkamp bied ik hiermee dan ook mijn excusses aan!

Erwin


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-09-17 - 20:29:11 send message to Niltava

Zucht....

quote
beste hawkeye

de uit uitspraak


Ik heb als agent genoeg oplichters gezien die aan de hand van dit soort geintjes dachten een hoop
mensen op te lichten!

deze uitspraak zal wel niet zo bedoeldt zijn maar ik neem hem je zeer kwalijk want het pendelen is geen geintje en dus al zeker geen oplichting
Volgens mij was dit jou uitspraak en heb je hem weggehaald. Maar dit was wel rechtstreeks op zijn bijdrage gericht en nu niet echt tegenbewijs van dat het pendelen(komen we er nooit af) niet werkt.

Verder
quote
Niltava,

quote
1) behalve je mening ventileren mag je dus eigenlijk ook al niet discusieren???

Tussen discusieren en je mening door iemands strot door douwen zit nogal een behoorlijk verschil.
Sloeg niet op mij??

Jammer dat ik het allemaal verkeerd begrijp.
Jammer dat ik constateer dat ervaren kwekers steeds meer afhaken.
En ik geloof het ook wel op dit forum






Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-17 - 20:43:43 send message to Jacqueline

happy :)

Beste Heren Vogelliefhebbers.

Ik vind jullie bijdrage op dit forum veel te belangrijk om door zo'n klote onderwerp als pendelen te moeten verliezen.
Vlieg nou niet over en weer met verwijten, maar laat dit ruste, brengt alleen maar ellende.
Kom tot bezinning en zand erover.

wink ;)

Peter.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede