Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > wel of niet discusieren op dit forum Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : wel of niet discusieren op dit forum
dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-09-15 - 09:19:36 send message to dijkkamp

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

beste mensen

even een reactie op waarom ik mij minder zal uitlaten op deze site.

als ik lees welke reacties sommige menen te moeten geven op vragen,meningen,ervaringen van mensen dan denk ik nou dan kun je beter je vraag,mening,ervaring hier maar niet plaatsen enkle voorbeelden:

vragen over mutanten kun je bijna niet stellen.

vragen over bastadering gepland of niet vergeet het maar.

volgens sommige moeten we de ras zuiverheid behouden en niet anders dit is de natuur hoezo natuur we zijn toch aviculturisten

vragen om een ervaring over geslachts bepaling worden beantwoord met de meest veschrikkelijke vergelijkingen.

zelfs de vraag om een foto van je zelf hier neer te zetten wordt beantwoordt met een verwijzing naar een site waar de vogelliefhebber niet op zit te wachten.

en tot slot discusieren vind ik prima heel graag zelfs je wordt er altijd beter van ook al gaat de discusie niet eens over vogels die zelf hebt er zijn altijd dingen bij die je mischien op je eigen hok kunt toepassen of een colega kweker mee van dienst zijn en je hoeft het niet met elkaar eens te zijn (anders is het ook geen discusie) maar zo als het de laatste tijd gaat nee dan hoeft het voor mij niet


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2004-09-15 - 10:00:29 send message to Daniel

Dijkkamp, jammer om dit te horen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een van die figuren ben die houdt van raszuiverheid (in hoeverre dat ook een illussie is) en ik houdt niet van mutaties.
Maar ik houd wel van andere meningen. Als we allemaal hetzelfde zouden denken zouden we niks meer aan dit forum hebben.

Lang leve de diversiteit. Alleen moeten we ons wel realizeren dat we onbedoeld elkaar zouden kunnen beledigen misschien moeten beide kanten hier aan denken. Let op hoe je reageert op iemand en als je een reactie krijgt denk eens na, zou die persoon het wel zo bedoelt hebben

(en deze heb ik gestolen) Respect


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2004-09-15 - 10:00:29 send message to Daniel

Dijkkamp, jammer om dit te horen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een van die figuren ben die houdt van raszuiverheid (in hoeverre dat ook een illussie is) en ik houdt niet van mutaties.
Maar ik houd wel van andere meningen. Als we allemaal hetzelfde zouden denken zouden we niks meer aan dit forum hebben.

Lang leve de diversiteit. Alleen moeten we ons wel realizeren dat we onbedoeld elkaar zouden kunnen beledigen misschien moeten beide kanten hier aan denken. Let op hoe je reageert op iemand en als je een reactie krijgt denk eens na, zou die persoon het wel zo bedoelt hebben

(en deze heb ik gestolen) Respect


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-09-15 - 12:23:11 send message to marnic

Dijkkamp, ik kan me best wel vinden in een groot deel van je verhaal, maar ik zou het betreuren als dat uitmond in het niet of minder laten horen van je op dit Forum.

Juist voor dergelijke zaken is er een / het "forum".

Wel is er momenteel een discussie gaande waarbij het niet meer zo is dat men elkaar in zijn waarde laat en er begrip is voor elkaars eigen meningen eb dat is buitengewoon triest en ook voor mij niet acceptabel.
Maar om dan maar te zwijge, ....... dat helpt e.e.a. volgens mij niet echt verder, het lost gewoon niets op.



marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-09-15 - 12:48:21 send message to marnic

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Daniel, of je nu wel of geen liefhebber / voorstander bent van raszuiverheid c.q. mutaties, laten we elkaar wel gewoon fatsoenlijk blijven behandelen.


Voor vele zijn wij vogelliefhebbers toch al halve criminelen omdat wij vogeltjes in kooitjes stoppen, en die soms ook nog trots op tt laten zien in allerlei vormen en kleuren in nog kleinere hokjes.
Dus ons alle enige zelfregulering opleggen is niet onverstandig voor onze hobby.


Resect, kan bijna het woord niet meer horen ..., het is te vaak op verkeerde tijden met verkeerde bedoelongen/vergelijkingen gebruikt,( sorry Hawk, hieraan heb jij geen schuld hoor!!!!)

Iedereen mag toch gewoon zijn/een mening hebben? Zijn we vergeten hoe dat was o.a. in de periode 1935 / 1945, toen vele maar niets zeiden en gewoon de andere kant uitkeken.
Koden ze later zeggen ik heb het niet gezien ik heb het niet geweten, bah..........

Ik en wij allemaal dienen te accepteren dat ieder zijn eigen mening heeft, maar ik hoef geen respect voor ieder zijn mening, c.q. handelswijze te hebben.

Respect, is niet iets wat je zo maar hebt / krijgt, je moet het vaak verdienen, soms zowel als groep, soms als individu en soms beide.







ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-09-15 - 12:59:18 send message to ParkietenPeter

Beste Dijkkamp,

Ik moet me aansluiten bij de eerdere reacties. Het zou jammer zijn. sad :( Ook ik kan begrip opbrengen voor jou reactie. Als iemand zijn bijdrage met 'respect' moet besluiten, omdat hij ook al vaker onheus 'betitelt' is, vind ik dit erg. Sommigen hebben blijkbaar niet het fatsoen om respect te tonen voor andermans meningen.

Ik benadruk sommigen omdat het gelukkig nog maar een paar leden betreft. Wat ik daarom heel positief aan deze site vind; is dat de postmaster de discussies in de gaten probeert te houden en ernstige misbruikers 'afstraft'.

Ik heb wel gemerkt dat er meer fatsoenlijke reacties komen dan negatieve. Gelukkig.

Zelf laat ik discussies uit "de kroeg" bijv. vaker links liggen omdat in een kroeg niet altijd een serieus gesprek gevoerd kan worden en je vreemde dingen mag verwachten. Hier praat ik zo'n reacties niet goed mee!

Ik hoop toch dat jij je niet laat ontmoedigen door een enkele rotte appel. Met z'n allen krijgen we die er wel uit. Als we hen niet meer betrekken in onze discussies.

Groetjes en succes
wink ;)Peter


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-15 - 13:04:20 send message to Hawkeye_NL

Ik vind het zeer spijtig dat het een en ander uit de hand begint te lopen. Helamaal als dit inhoud dat mensen niet meer durven te reageren omdat ze bang zijn verkeerd begrepen te worden. Aan de andere kant denk ik dat je hiermee meer schade dan goed aanricht omdat we je mening hierdoor moeten missen. Als nu iedereen zo zou reageren die er een andere mening op na houd dan komen de volgende topics er wel heel kort uit te zien. Stel je voor een topic:

X zegt: Ik denk over dit zo!

reactie: Ja ik ook.
reactie: je haalt me de woorden uit de mond.
reactie: ik ben het weer helemaal met je eens.
reactie: ...

Is dit dan wat een rijke les moet zijn voor de bezoekers aan ons forum? Nee toch zekers.
Zoals al een keer is vermeld in een discussie: de felste discussie kun je hebben met de beste vrienden!

Wat betreft het woord respect:
Ik ben hier misschien mee begonnen, mijn excusses hiervoor! Ik deel de mening dat je dit moet verdienen echter! Hoe wil je als persoon nu ooit respect kunnen verdienen als je niet in staat blijkt het een ander vrij te geven? Verdient een ieder dan niet jouw respect in beginsel?

Respect voor allen!
Erwin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-09-15 - 13:08:00 send message to ParkietenPeter

Marnic,

quote
Iedereen mag toch gewoon zijn/een mening hebben? Zijn we vergeten hoe dat was o.a. in de periode 1935 / 1945,
Ik denk dat een mening hebben alleen maar goed is en geuit MOET worden, ben ik helemaal met je eens.

Het probleem gaat er hoofdzakelijk naar uit dat men een mening meent te moeten geven over een persoon inkwestie - op de persoon gericht! En dan verliest men al snel respect voor elkaar.

wink ;) Mijn advies voor allen!:
wink ;) Houdt je mening beperkt tot de stelling
wink ;) Houdt je mening over een individue liever voor je!

Allemaal succes,
Peter


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-09-15 - 13:22:49 send message to marnic

Erwin,
Op je vraag van :

Verdient een ieder dan niet jouw respect in beginsel?

ja, mits ik dus nog helemaal niets weet over de persoon in kwestie.

Trouwens er zit voor mij een giga verschil tussen; respect hebben voor iemand, of iemand zijn mening respecteren.!!!!!!

Er zijn in de betreffende disc. vergelijkingen gemaakt ten koste van Mario waarvoor ik geen enkel respect heb, die vergelijkingen zijn respectloos, wat.....die vergelijkingen zijn in mijn ogen totaal onacceptabel en hier is het woord RESPECT volkomen misplaatst en denigrerend gebruikt, alleen om iemand in zijn diepste te raken, ...................... nou fraai hoor.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2004-09-15 - 14:18:41 send message to Daniel

Marnic dit bedoelde ik. We moeten juist blij zijn dat we verschillend over dingen denken en laten we dat van elkaar accepteren en leren van die andere meningen


Lakotas
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2004-09-15 - 14:27:00 send message to Lakotas

Ik begrijp Dijkkamp wel. Ik volg Vogelarena al een behoorlijke tijd, vooral het forum. Maar op afstand. Heb nooit de behoefte gevoeld om me te mengen in de discussies, hoewel die soms best interessant zijn.
Onlangs kon ik het toch niet laten en plaatste een bijdrage in de discussie over " Man of Pop" (Pendeldiscussie). En waar ik al een beetje bang voor was, prompt verschijnen er reacties waaruit op te maken valt dat ik één of andere onbenul ben die zijn kweekbestand zou afstemmen op pendelresultaten. Ik deed alleen maar verslag van een ervaring, zonder aan te geven dat ik me ineens volledig op het pendelen zou storten. Gelukkig ook wat meer zinvolle reacties van zowel deelnemers die voor als deelnemers die tegen het pendelen zijn. Voor die reacties doe ik het uiteindelijk dan maar. Maar dat er een stel tussenzitten die niet kunnen lezen, of in ieder geval niet willen of kunnen begrijpen wat je schrijft is zeker.
Zou jammer zijn Dijkkamp, als je vanwege die personen op het forum geen bijdragen meer zou leveren.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-09-15 - 14:35:10 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2004-09-15 - 15:05:42 send message to Daniel

In alle reacties krijg ik het idee dat we er toch wel hetzelfde over denken.
We willen allemaal open met elkaar discussieren terwijl we elkaar niet persoonlijk aanvallen.
Misschien moeten we allemaal onze reacties zorgvuldiger wegzetten, maar mistverstanden zullen er altijd blijven ook omdat een forum toch een iets onduidelijkere manier van contact is in vergelijking met een discussie in vlees en bloed.
Dijkkamp ik zou het jammer vinden indien je je mening niet meer liet horen.


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-09-15 - 16:54:43 send message to marnic

Jacqueline / Peter,

Even om misverstanden te voorkomen, ik bedoelde in eerste instantie niet jou.

quote

Het waarom van deze topic ontgaat me toch wel een beetje.
Wel eens aan een cursus begrijpend lezen gedacht?
Sorry een beetje cynisch he, maar dat zijn jou laatste bijdragen ook. wink ;)


quote
Of zit ik hier in het vijandelijke kamp, want daar gaat het ondertussen wel op lijken.

Als we het zo gaan stellen,dan idd kunnen we beter het forum afschaffen, kom op zeg, kijk / lees gewoon eens met een ongekleurde bril de disc terug sad :(

quote
Kan alleen maar voor mezelf op komen.
En dat doe ik dus ook.!!

Niks mis mee hoor, moeten we allemaal blijven doen. razz :p


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-09-15 - 16:58:20 send message to marnic

Daniel,

quote
In alle reacties krijg ik het idee dat we er toch wel hetzelfde over denken.
We willen allemaal open met elkaar discussieren terwijl we elkaar niet persoonlijk aanvallen.
Misschien moeten we allemaal onze reacties zorgvuldiger wegzetten, maar mistverstanden zullen er altijd blijven ook omdat een forum toch een iets onduidelijkere manier van contact is in vergelijking met een discussie in vlees en bloed.
Dijkkamp ik zou het jammer vinden indien je je mening niet meer liet horen.
In ieder geval ben ik het met bovenstaande helemaal eens, en ik hoop dan ook dat ook Dijkkamp hierover net zo denkt.happy :)


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-09-15 - 18:17:11 send message to Mario

Nou van mij mogen ze zeggen wat ze willen en reageren hoe ze willen want ik kan er wel tegen.

Maar mijn principe is 'wie de bal kaatst...'

Mij afbreken mag want ik zal krachtig terug reageren maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die diep gekwetst worden bij sommige reacties en niet meer durven reageren dan en dat is erg jammer...



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 241 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede