Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > doorgroeien snavel splendid Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : doorgroeien snavel splendid
vulpen29
Website Member
Posts :9

Website Member
2010-11-07 - 13:10:32 send message to vulpen29

Goeie middag,

Ik heb een vraag over een splendid pop met een dorrgegroeide snavel, heb wel wat gelezen over af knippen of branden van de snavel maar dat lijkt me pijnlijk,wie weet wat ik eraan kan doen voor dat ze niet meer goed kan eten?????????


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2010-11-07 - 13:24:38 send message to RICHARDVHASSELT

Ik heb gehoord maar nog nooit gedaan tegen het licht houden een goede lamp en dan een puntje net voor de bloedbaan die je dan ziet afknippen.
Ik had hier van de week een mooie man met het bovenste puntje in het onderste vast zitten benauwd had hij het zeker lag op de grond geen lucht meer pootjes blauw,met een pen tussen de snavel eruit hij moest goed bijkomen maar doet het weer goed nu.
Ik ga binnenkotrt een tang bestellen bij rimo en dan knippen maar het scherpe puntje eraf.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-11-07 - 16:45:49 send message to whitebulldog

is wel een riskante ondernemening, je knipt al snel te ver.
Ik heb het ook wel eens aan de hand gehad, bij een grasparkiet, en een paar keer goed gegaan, maar ook wel mis, en net tegen het leven gezeten met knippen.
De tip die ik je dan wil geven is dichtbranden.

Wat veel vriendelijker, en minder gevaarlijk is, en zo zal ik het nu bij iedere vogel doen is het volgende.

Regel een dremel , en doe daar een slijpsteentje in, en slijp hem gedeeltelijk bij, je zal niet snel het leven raken, en mocht je dit per ongeluk wel raken, zal je het leven niet te "ver"raken, en zal de verwonding meevallen.
Het is in elk geval minder riskant dan knipppen.


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-11-07 - 17:49:06 send message to freddy321

gewoon een stukje er af knippen,het licht gekleurde stukje niet te veel.wel zo knippen dat hij een punt aan de snavel houd.heb hety zelf ook gehad bij een splendid en een stuk van een witte kalksteen in de kooi gelegd hier zit i vaak aan te knagen en geen last meer gehad van een door gegroeide snavel heb er ook sepia in maar hier komt i weinig aan.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2010-11-07 - 21:06:05 send message to RICHARDVHASSELT

Bij mij hangt er wel in iedere kooi sephia maar of dat voldoende is weet ik niet of de punt eraf gaat dan maar met knipppen dus wel goed uitkijken.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-11-08 - 16:32:52 send message to whitebulldog

en bij twijfel niet doen, of door dierenarts laten doen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 238 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede