Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wat zijn de beste middeltjes tegen katten [geen schrikdraad] Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2010-06-03 - 00:18:09 send message to meyer

Dus er is nog hoop voor jou laugh :Dlaugh :Dlaugh :D


Groeten Meyerwink ;)


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2010-06-04 - 11:02:26 send message to Exofauna

Ik wil geen schrikdraad gebruiken omdat ik van mijn ouders geen extra stroom mag gebruiken.[alles gaat naar de verwarming van mn kas.]
dus iets op stroom zal lastig worden.

Vriendelijke groet Robin!


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2010-06-04 - 12:09:41 send message to meyer

blg schreef,
quote
http://www.koltec.nl/pdf/Pagina1-15NL.pdf

De miniguard
Stroomverbruik 1.6 watt is ongeveer 14 kilowatt per jaar is ongeveer 3.5 euro per jaar



Zoals je al had kunnen lezen verbruikt een miniguard (schrikdraad) bijna niets per jaar.wink ;)

Een zak grind om te gooien is nog duurder laugh :D


Groeten Meyerwink ;)



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-04 - 21:26:12 send message to whitebulldog

en als je eenmaal kort op schrikdraad gedraaid hebt ( dus zelfs nog minder dan 3,50 voor jou) laten de katten die eenmaal kennisgemaakt hebben met het schrikdraad het echt wel uit hun hoofd om het nogmaals te proberen. dus kan je het gewoon laten hangen zonder het aan te hebben.
Ik heb het gewoon 24 uur per dag aan, want inderdaad het gebruikt 3 keer niks.
Vind het tegenstrijdig dat je ouders je wel een kas laten verwarmen, dat kost pas handen vol energie ( lees geld) en je 3,50 per jaar niet zou mogen verbruiken als extra.
Ik zou zeggen verwarm ( wordt het weekend mooi en warm weer) je kas een uurtje niet, en je kan voor 2 jaar op je schrikdraad draaien.wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-07 - 17:21:58 send message to whitebulldog

en het bleef stil................wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2010-06-07 - 21:40:41 send message to meyer

Hij is even naar buiten om een kat weg te jagen laugh :Dlaugh :D



Groeten Meyerwink ;)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-07 - 22:00:59 send message to whitebulldog

laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D
of zou ie op de hometrainer zitten met dynamo verbonden aan het schrikdraad?


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-06-08 - 09:49:07 send message to Picolet

Onvoorstelbaar wat katten kuinnen aanrichten die loslopen.

Jonge merels uitgevlogen, na een dag alle vier vermoord, roodborstnest verstoord en jongen te vroeg het nest verlaten, dag later vermoord.

Opmerking van de eigenaar van de dader, onze kat komt nooit buiten!!!!

Zonde dat mensen met katten het bovenstaande roepen en het andere smoesje dat ze de kat niet binnen kunnen houden en het de natuur is.

Geen enkele jonge vogel heeft een kans met dergelijke killers.

De kat opruimen is een optie, maar na geklaag en discussie vaak een fikse ruzie tot gevolg omdat je dan als logische dader wordt aangesproken.

Dus niet klagen, vangkooi aanschaffen en dan naar gelang van de irritatie actie ondernemen.

Helaas is het van korte duur, vaak wordt de vermiste kat of poes snel vervangen of erger door twee nieuwe exemplaren.

Het blijft een strijd vogelliefhebbers en katten, overigens zal een kat niet snel een vogel doodslaan aan het gaas, de kleinere vogels vliegen zich vaak dood.

In het jachtveld worden ook steeds meer verwilderde katten gesignaleerd. Hier beschikt men over andere middelen om deze killers te lijf te gaan wat in een woonwijk te veel herrie geeft.

Ik vind het mooie beesten voor in huis, maar niet in mijn tuin of in het veld.

Ruud






prumme
Website Member
Posts :6

Website Member
2010-06-08 - 18:06:52 send message to prumme

mijn beste remedie tegen die rot katten ik heb 2 rottweilers die graag spelen met die katten razz :p de honden reageren niet op mijn vogels en de vogels schrikken niet op van de honden en katten zijn niet meer in de de buurt van mijn huis te zien razz :p lang leve mijn rottjes laugh :D


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-08 - 22:59:38 send message to whitebulldog

mijn honden jagen de katten ook echt wel weg, en m.n de amerikaanse bulldog kan hem maar beter niet te pakken krijgen, maar probleem is dat ie er zo fanatiek aan komt lopen dat de kat al lang en breed verdwenen was .
En dan nog het probleem van de avond/ nacht, dan zijn de katten op het scherpst.
neen, voor mij sinds het schrikdraad geen kat meer gezien.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2010-06-09 - 05:50:07 send message to bert1974

ik ben een liefhebber van vogels maar zeker ook van katten.
met als verschil vande meeste katten liefhebbers dat die van mij werkelijk nooit buiten komt.
en als hij al buiten komt dan zit hij aangelijnd.
dit doen we al vanaf dat hij klein was en hij weet ook niet beter.
ik doe dit echter niet met de reden omdat hij anders mischien wel een jonge vogel pakt dit kun je de kat namelijk niet kwalijk nemen want dat is gewoon zijn instinkt.
ik wil gewoon niet dat hij wordt over reden door een auto en ik wil niet dat een ander last heeft van mijn dieren.
ik laat tenslotte mijn hond ook niet los langs de weg lopen terwijl ik lekker met een bak koffie de krant lees.

groet bert


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-09 - 20:59:43 send message to whitebulldog

vind het een zeer nette insteek van je dat je er zo over denkt dat een ander geen last hoeft te hebben van jou beesten, zo denk ik er nl ook over.
Ik heb persoonlijk geen moeite dat men een kat los laat lopen ( katten zijn nu eenmaal vrijbuiters), en als een kat een vogeltje pakt is dat inderdaad zijn instinct, net zoals onze vogels een rupsje pakken etc. waar ik wel moeite mee heb is de lachonieke houding van een hoop mensen als je ze op hun kat aanspreekt.
Ik heb er zelf maatregel tegen genomen, omdat katten nu eenmaal buiten lopen, en ik niemand kan verbieden zijn kat buiten te laten, dus heb ik gekozen voor wering tegen katten dmv schrikdraad.
Net zoals men inbrekers weert door goede sloten, camera's etc etc.
waar ik overigens wel voor ben is kattenbelasting, wnat het is van de zotte dat je voor honden wel moet betalen, en nog geacht wordt zijn uitwerpselen zelf op te ruimen ( hoewel de belasting mede daar voor bedoeld was, om de uitwerpselen op te ruimen) terwijl een kat maar neer dumpt waar ie wil, en bij wie ie wil, en daar geld geen opruimplicht voor een baasje. eiegenlijk de wereld op z'n kop.


Wilenan
Website Member
Posts :4

Website Member
2010-06-10 - 21:43:22 send message to Wilenan

Ik had een potje gekocht genaamd Kattenschrik van Ecostyle. Daarmee houd je ze niet van het dak en volgens mij werkte het ook niet. Nu hebben we schrikdraad van Koltec. Eigenlijk gebruikt het heel weinig stroom, want een paar keer aanzetten en de katten komen nooit weer terug. laugh :D


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-10 - 21:49:26 send message to whitebulldog

ik hoor het al , jij hebt geen kas thuislaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2010-06-11 - 13:32:42 send message to Exofauna

Hallo allemaal,

Ben eventjes niet meer op het forum geweest omdat ik een ongeluk heb gehad [aangereden door een auto]

Ik heb nu een foto van mijn voliere.
Dan kunnen jullie ook eens zien hoe de situatie hier is.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede